Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 13 december 2010

Igår var jag...

... lite av "händiga tanten"... 
Eftersom det saknades en händig man här. 
Det hade avgjort varit bättre om det hade varit någon annan än jag som hade fixat och styrt med detta, kan jag säga...

För i lördags (efter att jag duktigt hade skrivit i bloggen) hände det sig att någon av kissarna här gjorde en något häftig utryckning genom den något misshandlade kattluckan.
Och av denna behandling gick kattluckan hädan...

Det gick inte att laga den ens med superduperlim...

Det enda som hände var att matten fick ett utbrott a la stort!

Och blev helförtvivlad. 
Vad göra en lördagskväll med ett HÅL i dörren??
Spika för någon matta eller nåt???
Uppfinna lite nya svärord (värmer för stunden i alla fall!!)...

Plötsligt fick jag en vision av en NY kattlucka som skulle finnas i huset - någonstans...
Och lika hux flux kom jag på var...
Men storleken på kattlucka och storleken på hålet i dörren var ju liksom tvunget att matcha...

Ibland har även jag tur!
Inte helt perfekt, men helt klart bättre än ett hål rakt ut i friska luften.
Och det går att täta runt kanterna...
Så lördagskvällen ägnades åt att få dit nya kattluckan lite provisoriskt. För inte fasen var skruvdragaren laddad, inte!
Söndagsförmiddagen fick gå åt till noggrannare montering av nämnda kattlucka (aldrig mer!!! Var är drömprinsen????)
 
Jag kan absolut inte rekommendera, att ni som lider av en eller annan sorts värk, lägger er på en kall betongtrappa i tio minusgrader (låt vara med diverse jackor och annat som underlag) och försöker skruva i en massa skruvar som inte vill samarbeta det minsta...
Det är DUMT!!!
Man känner det efteråt!!! 
En hel del känner man det!

Och inser man sedan att man måste se till att få hem ved i veckan blir man hysterisk!
Om "man" är jag i alla fall...

Ska ägna kvällen åt att ha j*vligt ont i förebyggande syfte.
Och hoppas att jag kan åka ner till banken och ta ut pengar imorgon... 
Som jag lånar av sonen tills jag kan få dom av pappan (när pappan kan ta sig till banken... Det är KALLT hemmavid också!!!)

Och frågar mig lite ängsligt;
Är det verkligen så här det ska vara????
Eller är jag bara inne i nån sorts "vansinnigoturmedkattluckorochvedpengarochpengaröverhuvudtagetochenheldelannatperiod" 
 för tillfället??
Så att det går över om en stund? 
Innan jul eller så.... Om jag får bestämma....


2 kommentarer:

  1. jag blir så glad när jag läser att du inte är sysslolös en lördadgskväll ;) fast du kunde ju gjort något som ryggen gillat lite mer....

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Cattis; Avgjort finns det saker som passar ryggeländet bättre... Men ibland är det som förgjort allting :)...
    Men nog kan jag dansa lite för mig själv härute i skogens djup i brist på annan sysselsättning *asg*...

    Kramen tebax!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!