Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 2 december 2010

"Hot" om mer...

..snö.. Igen..
Vilket innebär att jag förmodligen åker på att skotta gångar... Igen...
Trött på snö??? Jag??? 
Ok; kanske en liten aning... 
(ljuger så tungan svartnar i truten; HATAR SNÖ...Åtminstone om jag är tvungen att skotta och härja själv.. )

Och imorgon ska jag dessutom roa mig med att skotta upp snö längs väggarna på huset.
Ute alltså. Tar inte in snö. Nää. Fullt så galen är jag inte!
Men detta ska göras i isolerande syfte. Kan hjälpa lite på golvdraget. Påstår vännen H...
Tja; kostar ju inget att pröva och hjälper det är det ju suveränt!!! 

Nåja; har haft en längre mailkonversation med M och nu minsann har 
telefonnummer utbytts och önskan om att få se Uffematten IRL har uttryckts å det bestämdaste.
Fast jag ÄR luttrad. Och tror det när jag ser det...
M har förklarat att han har "häcken full" på jobbet; mycket övertid och jobb både kvällar och en del helger nu. Och så är det ju hästarna och allt jobb det för med sig...
Å andra sidan är jag inte pigg på att åka hemifrån någon längre stund när det är så här kallt.
Här finns ju ingen pelletsbrännare.. (Avundsjuk??? Jag??? Nähä, he, he)

Nä; nu ska jag gå och lägga mig!
Är trött efter pannvakten igår...
Men här är relativt varmt nu. Tror jag hade lite över nitton grader i köket...
WOW!!! 



2 kommentarer:

  1. Hoppas du har ett par riktigt varma ullstrumpor! Jag avskyr att frysa och min kropp avskyr allt vad kyla heter... Emigrera?

    SvaraRadera
  2. Renée; Men vart??? Jamaica; Karibien... Kan man ta med pälsklingarna dit???

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!