Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 1 december 2010

Över...

.. 20 grader kallt imorse... 21,4 närmare bestämt...
Och 12 grader inomhus...
Har dessutom kånkat in 4 kubikmeter ved..

Och eldat och eldat och eldat..
Är nu uppe i hela 17.4 grader inomhus...
Ska ut och lägga på PF (H´s idé; utläses PannFan, he, he) igen....

Vet ni; jag fryser idag. Jättemycket fryser jag...
Och jag lär inte kunna gå och lägga mig på en bra stund..
MÅSTE ha upp värmen i huset...

Måtte jag hitta någon annanstans att bo till våren...
Tror inte att jag klarar en vinter till här.
Känner att jag ramlar ner i den där brunnen när jag tänker på eländet...
Kanske skulle ta M`s erbjudande om att få flytta till hans hus i Smålandsskogarna och bli stalldräng :)... Pelletspanna finns det där... Frestande, ha, ha...



9 kommentarer:

  1. Ja, det erbjudandet tycker jag att du ska ta. Och jag hoppas du sover gott under varma täcket nu när jag skriver detta.

    Vi har lite varmare idag -2 så jag hoppas att du även har det. Men det snöar här och ska snöa hela dagen. Huelia...Tur att kroppen säger nej till joggingen...

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Pellets är så jävla dyrt så man har inte råd att ha varmt i alla fall =)
    En säckjävel för 1700 kan säga slurp på två veckor om det är kallt. FAST man snålar o har minsta möjliga värme på =(
    BertaStina HATAR vinter.....

    Eller har hon för dålig lön kanske?? =)
    Dyrt tycker hon att det är med värme i alla fall..

    SvaraRadera
  3. Cattis; Nåja; kunde ju vara trevligt att träffa personen ifråga innan man bestämmer sig för att flytta dit *asg*.. Och nej; jag tror inte det; en mycket trevlig man, men näää... Vet var jag har mitt hjärta (även om det är helt utelslutet att det blir något av det hela)...

    Hade "bara" -10 imorse! Rena vårvärmen ju!!
    Fast jogga ger jag mig inte på (av skilda anledningar)...

    Ha det riktigt gott idag!!!
    Bamsekram!!!

    *********************

    BertaStina; Nåja; nu är det inte aktuellt med flytt till smålandsskogarna och pelletspannan är inte mitt problem (tack och lov)... I och för sig ingick all städning och pelletsinköp i "paketet".. NÄ; bara skämt alltihop! Karlar är konstiga varelser!!!

    Och Uffematten håller fullständigt med BertaStina; HATAR VINTER!! I all synnerhet snö och kyla ;)!

    SvaraRadera
  4. Fy så kallt inomhus du har det! Jag hade nog dött på kuppen då min kropp inte gillar kyla alls. Nä du får nog se dig om efter något annat så du slipper kämpa med ved och snö. Att bo i lägenhet är så himla smidigt! Man sitter och tittar på de som skottar och så pekar man om de missar en fläck ;-)

    SvaraRadera
  5. Stalldräng hellre än att förfrysa!!

    Så där KAN du ju bara inte ha det, vännen!??!?

    Tänk på att vintern kan bli både lång och kall...och Du ska orka!?
    Tänk om du blir sjuk och sängliggandes?
    Vad händer då?

    Jisses....jag blir OROLIG!!!

    Varma kramar i alla fall till Dej, vännen!!
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Renée; Är tacksam för långkalsingar och fleecetröjor.. OCH hemstickade sockor i finskt ullgarn.. Inte dumt att ha att ta till...
    Ska ut och skotta upp snö runt huset. Lär isolera lite enl en god vän... Försöka duger!!

    Kram på sig i kylan!
    ****************************

    Jenny; Jo; men det är som det är... Kan väl för fasen inte flytta ihop med en vilt främmande karl bara så där :)????
    Får väl helt enkelt inte bli sjuk... Leker optimistkonsult idag, he, he...

    Kramen, söstera!!!

    SvaraRadera
  7. Ja ta erbjudandet! Enkelt, klart!

    SvaraRadera
  8. hugan; Det har bytts telefonnummer precis just nu *asg*... Det tar sig!!! Fast nä; jag tror inte det... Hästskötare... Jag??? Hmm... Nä!

    SvaraRadera
  9. men ändå tur att du har så du kan elda med ved,våran panna har gått flera ggr o jag har tjatat i alla år om att vi skulle haft en kamin..Brrr fy tusan att inte ha det så ändå avundsjuk på dian 17,5 gr ,hehe vi hade bara 13...men nu "peppar,peppar" har vi fått igång den o värmen stiger ,bara hoppas på att det håller för vad gör man utan värme?? Man klarar ju sej inte då!! Usch ,ska hålla tummen för att du oxå får upp värmen ,sänder dej en låååång värmande kram . =)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!