Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 22 augusti 2008

Fröken Humla flyttar till Norge och fåglarna flyttar i köket :-)

Här är en mindre bra bild på Humla i sin nya sadel, som hennes matte har beställt ifrån USA minsann! En mycket fin västernsadel... Bara det bästa är gott nog åt lilla Humla. Fick ett meddelande om att hon hade passerat gränsen tidigt i eftermiddags... Men dottern har lovat att dom "kommer hem" för gott om några år... Men jag lääängtar efter dom...




Och fåglarna bestämde jag mig för att försöka flytta om så att alla finns i köket... Och faktum är att det inte är så mycket skrikande nu när dom ser varandra. Och så fick ju Svante lite undulatkompisar att språka med... Antar att han tyckte att Kalle och Rosa "pratade" konstigt :-).

Så nu bor undulaterna där dvärgpapegojorna bodde förut och dvärgpapegojorna bor uppe på kylen... Så nu kan man inte tassa och sno åt sig någon liten mumsbit utan att "somliga" hojtar i himlens sky :-). Jättenyttigt för figuren (som inte har funnits på många herrans år, ha, ha)!



'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Så till dagens och gårdagens fågelbebisbilder :-). Det tog så lång tid att flytta om burar och städa och... Så var det ju det där med Humla och viktigt inköp av morötter osv...
Men här är;

Först ut Trapp... Igår såg han/hon ut så här;




Och idag så här;




Här är Jennys Tripp... Du får så gärna ta detta lilla monster! Fasen vad han/hon bits...

Igår;...



...och idag;





Så det lilla skötebarnet Bonus! "Vi" har övat lite "torrsim" när han/hon har varit ute... Verkar vara en riktigt stark liten krabat. Håller tummar och tår för att han/hon ska klara sig, men oddsen ökar ju för varje dag!

(Skitdålig bild, men det är vad det blev!)



Kan tala om att det inte är lätt att ta bilder på någon som övar "torrsim" hela tiden! Men nog syns det att han/hon växer?!




Tillbaka i boet! Se så omtänksamma Tripp och Trapp är!!! Tripp till vänster och Trapp till höger och stackars lille/a Bonus mitt i smeten :-)!




**************************************************************************************

Och så har jag fått en till utmärkelse av Jenny!!! Men det var en sjuttiojäkla massa regler och hit och dit så jag avstår från att välja ut mottagare, utan "skickar vidare" till ALLA som läser här! Ingen nämnd och ingen glömd! Och Jenny; du vet att jag "skickar tillbaka" alla dina fina utmärkelser, för är det någon som är värd en hel drös sådana så är det du!!!




************************************************************************************

Har ni märkt att jag har lärt mig "länka"? Alldeles av mig själv... Så nu jädrar ska här länkas till höger och vänster :-)! Tänk vilken tur att jag är så lättroad; attan så tråkigt jag hade haft annars, ha, ha!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken "djurisk" dag du hade igår ;)
    Vad dom växer fort de där små gynnarna!

    Bonus ser för mysig ut där han kläms mellan de båda större!

    ha en skön lördag!
    kramen på dig!

    Ps.Kast med liten hund är en väldigt uppskattad lek här :P

    SvaraRadera
  2. Sickan; Antar att man får vara glad för att inte "kast med relativt knubbig matte" står högt i kurs :-)!

    Ha en bra lördag du oxå!!!

    Imorgon blir det svamp-utflykt med "stor-son" och svärdotter (om vädret tillåter)...

    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Lugn o fin...än e ja inte dö!
    Åker iväg under dagen och införskaffar djurmat och rånar en bank....
    Vi hörs ikväll...kram, Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!