Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 31 augusti 2008

Söndagskvällsjättetrött

Är alldeles slut av att göra så lite som möjligt :-)! Hur kan det bli så???

Kanske är det en reaktion på att den däringa Nalle stack iväg på egna äventyr när vi skulle ut på kvällspromenad :-)...

Hade honom bunden ute medan jag gjorde klart med fåglarna härinne och skulle "bara" byta halsband på den busen. Då stack han iväg! Egentligen en helt naturlig och sund reaktion, men jag blev allt lite betänksam, för det är ju det här med selektivt hörande, som Nalle har utvecklat till en stor konst! Men godisburken hör han, så det fick bli lite inkallningsövningar med godis (fast jag inte gillar det egentligen)... Men det gick över förväntan! Så det kanske är en god idé att fortsätta på det viset?!

Tur att vi är själva här igen i alla fall! Hyresvärden har åkt hem till sitt, så lugnet har lägrat sig över Flårekulla! Med andra ord; inga bilar eller traktorer att oroa sig för... Bra ur hundsynpunkt!!!

Och så har fågelbarnen växt lite till :-);

I tur och ordning; Tripp, Trapp och lille/a Bonus... Nog är dom för goa, dom små?!





Ha en fin söndagskväll! Jag ska bara en massa, sen blir det läggdags för rymningsbenägna jyckar och mig!!!

5 kommentarer:

  1. Som hedersmedlem i häxföreningen uppmanar jag i dag till "uppsittning" på kvasten!

    Regelbundna avgångar sker från min blogg, och resans mål är en något mindre "häxhoppande blogg"....

    Ni reser med Häx-Air och resan är "enkel". Inga bränsle-tillägg kommer, då vi reser med magiska krafter i etern....

    Beräknad framkomst efter ca 2 sekunder.

    Vi ber samtliga resenärer medtaga egen katt, samt kittel...

    Väl mött på "Nya platsen", där hoppande häxor, å´det bestämdaste avvisas, eller i värsta fall....brännes på bål!

    Trevlig Resa önskar Jenny (((-;

    SvaraRadera
  2. Nu börjar de ju bli gulliga på riktigt!
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jenny; Det var en envis häxa :-)! Hoppas att hon stannar där hon är nu då!
    "Kvastar" till nya platsen!

    Kramen!

    sickan; VA, menar du att dom inte har varit gulliga hela tiden??? Men visst börjar det bli fåglar av dom nu! Och pappa Kalles gröna färg verkar det bli oxå! Är "ganska" nöjd och belåten med "mina" fågelbarn :-)!

    Kramen och ha en fin dag du oxå!

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket söta djur :) Det gäller att bo stort när familjen är så stor.

    Kram

    SvaraRadera
  5. snurrtant; Nja, går väl mer på det där med hjärterum... :-)
    Som väl är kommer alla överens (mer eller mindre, ha, ha!)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!