Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 14 augusti 2008

Har haft besök...

... av Jenny och Sandy! Som dessutom var så gulliga och "plockade med" sonen från Trollhättan... Och fyra undulater, som ska bo här... Två gula och en vit och en vit/lila... Ville inte ta kort på dom idag; det är nog lite stressigt att vara en liten fågel och behöva åka bil och byta bostad. Utan att överhuvudtaget bli tillfrågad dessutom. Hoppas bara att dom ska trivas här; blev förtjust i dom på direkten...




Dessa trevliga kattböcker hade Jenny med sig! Och du milde vilka bilder det är i dom!!! Kollade och praktiskt taget dreglade... Tänk bara; russian blue, mmmm. Fina kissar det!!! Fast Herman finkatt och gänget är väl ändå bästa kissarna som finns (för mig!)!




Eftersom Jenny skulle hjälpa mig att "lysa" äggen som inte var kläckta, passade jag på att försöka få bebisarna på bild... Skulle ju ha tagit kort på dom igår när jag gjorde rent i holken, men då hade jag givetvis lagt kameran uppe. Snacka om teflonminne!!! Ser ni den lilla,lilla som ligger i mitten? Men det är väl inte så troligt att den klarar sig; men dom två "stora" är ju just stora, så det verkar gå vägen... Och nu såg jag att dom har lite,lite gråa fjun... Och förresten var det inget i dom okläckta äggen, så dom har vi tagit bort...

Kan konstatera att det kändes väldans tomt när Jenny och Sandy körde iväg... Det är väl fasen att det ska vara så långt från här till där!!! SAKNAR ER REDAN!!! Med tanke på att jag är rätt "kräsen" med vilka jag umgås med numera (onda ryggar och värk sätter höga krav på medmänniskor), är det inte många jag verkligen känner att jag vill träffa, men det ska ni veta, att ni är med i den "exlusiva" skaran som jag mer än gärna kan tänka mig att träffa ofta!
Och Sandy; inte fasen ger jag bort korten du har gjort!!! Jag är väl inte dum heller :-)! (Om ni vill se dom, tror jag att Sandy lägger ut dom på sin blogg; annars ska jag minsann ta "kort-på-kort" och visa dessa mycket fina konstverk!!!)

Nu ska hundarna få en promenix och jag ska fundera på namn på de nya små familjemedlemmarna... Hmmmm... Gullan kanske - eller.........

8 kommentarer:

  1. Tack snälla goa du för världens bästa eftermiddag på länge!! Så goa bullar, kaffet o mmmmm tonfisksalladen, men bäst var såklart sällskapet... det kändes lite som att komma till ett litet extra-hem!! (Och det är inte ofta jag känner så...) Ett sånt smultronställe hos dig o sonen, och alla gudomliga djur såklart...är lite kär i uffe men säg inget till sambon, han kanske blir lite avis...

    Tänkte fråga om jag får lägga ut ett par bilder, bara på djur o lite natur, inget på dig eller så, men jag tycker man ska fråga.... Vill ju gärna dela med mig av min glada dag!! Tack snäll aigen, dig adopterar jag direkt... största kramen, din vän Sandy

    SvaraRadera
  2. Vet du va, nu var jag ful o publicerade mitt inlägg om besöket hos er idag, med lite bilder, men gå in o kika och säg till om nåt inte är ok, så tar jag genast bort det! (det är bara på dina sööööötdjur så jag tror de e ok... du kan maila mig om du vill osså, sandy_nilssons@hotmail.com
    tjillevippen o hej igen!!!

    SvaraRadera
  3. Det va hemskt va snabba Ni var då???? Du & Sandy!
    Jag bara virrar som en höna och har knappt hunnit logga in??

    Ja, ja...det blir en dag i morgon också och då SKA JAG också skriva om min MYSIGA dag hos DEJ!
    Tack än en gång för allt gott, och att du är en sååå underbar människa.
    Som Sandy skriver.....det känns nästan lite "som ett andra hem" hos dej. Ombonat och hemtrevligt och en MASSA GOA DJUR!
    Pussa allihopa från mej e du snäll...speciellt Uffe....
    Kram och natti från Jenny ((-:

    SvaraRadera
  4. Sandy o Jenny; Ni ska veta att det var den bästa eftermiddagen på hela denna "sommaren"! Och Uffe o Nalle vovvar och hälsar; dom var allt lite "i gasen" igårkväll :-). Nog känner djuren att det har varit folk som har gillat dom här! Kattastofen fick sitt kelbehov tillfredställt; fick till och med äta frukost alldeles i lugn och ro idag :-)... Men attan så tomt det kändes när ni hade åkt! Men jag adopterar er som familjemedlemmar med hög status!!! (Vare sig ni vill eller inte, ha, ha!!!)

    Bamsekramen!!!!

    SvaraRadera
  5. vad kul ni verkar ha haft! :D Det är ni alla värda!!!

    Vad "pyttiga" de är de där småttingarna!!

    Ha en bra dag!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk vad bra det är att blogga!!! Vilka härliga kompisar man kan få... Och en jäkla massa fåglar om man inte aktar sig :-)... Min samling har ju utökats med 6 stycken vuxna pippisar och (peppar peppar) tre bebisar sen jag träffade Jenny... Men jag njuter varenda sekund!!!!

    Ha det jättebra! Hoppas du får en trevlig dag i härliga Kalmar!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. ja visst e de två härliga goa människor som man blivit vän med...Som det kan bli ibland,men tror det e meningen attt de skulle komma till oss o berika våra liv,tror inte du det ?! kram på dej =)

    SvaraRadera
  8. Pixi; Jo, det verkar liksom bestämt på förhand :-)! Kände det direkt när jag pratade med Jenny första gången... Man får vara tacksam för att det finns såna människor; tänk vad fattigt livet vore utan dom!!!
    Kram till dig oxå :-)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!