Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 16 augusti 2008

Ikväll ska jag...

... se till att gå och lägga mig tidigt! Det tar på krafterna att ränna ut med en styck magsjuk Nalle varannan timme en hel natt. Och vad svårt det är att somna om när man har varit ute i "kylan" och klivit! Och så "vaktar" man nog lite när vovven inte mår bra, så det är lite svårt att koppla av...

Dessutom surrade det i huvudet, för jag har försökt hitta en bra lösning på hur jag ska göra med kattluckan. Nalle "lyckades" nämligen trycka sig igenom den med rätt förödande resultat... Luckan gick sönder, men som väl var hittade jag alla delar och hyresvärden hade superlim så han lyckades få ihop det hela, men luckan har blivit lite sned, så det blir dels till att köpa en ny lucka och dels försöka hitta på något som kan stoppa Nalle från fler sådana här övningar... Grubbel, grubbel... Känner någon att det osar sällsynt bränt så är det jag som tänker :-)...

Så har lille bilen börjat pysa ut luft ur ett framdäck... Jag skulle väl ha fixat med det i fredags, men det blev liksom ingenting med någonting då. Vissa dagar är sådana! Men detta gör att jag inte vill köra iväg förrän jag har varit i kontakt med verkstaden så att jag kan åka raka vägen dit och få hjälp med att fixa iordning eländet. Men eftersom jag har världens bästa granne som hade fått slut på kattmat så kunde jag lifta med henne till affären idag och få hem lite undulatfrö och gurka och såna viktiga saker... Anledningen till att K behövde kattmat ser ni på bilderna här!!! Mina nya grannar; Tore och Jossan... Är dom inte helt bedårande?!





Och här är dom; den lilla undulatflocken! I tur och ordning; Gunnar, Anton, Gullan och längst bort lilla Alma.



Och lägesrapporten från holken idag; dom två "stora" bebisarna "kisar" lite,lite och den minste lille skrutten hade åtminstone lite mat i krävan... Och "mamma Rosa" är fortfarande överlägset bäst på att riva papper :-)!

6 kommentarer:

  1. Gokväll, gokväll! Kikar bara in och ler lite åt fadäsen med Nalle och kattluckan...
    Vad glad jag är att "lille Bonus" lever än. Det är Sandy som kallar minsta dvärgis-ungen för Bonus!!
    Ha en go lördagkväll och en skön söndag!
    Vi hörs kanske? Kram från Jenny (-:

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med magsjuka hundar..............
    Vilken söt lite katt...........

    bilar är nåt nödvändigt ont,önskar man kunde vara utan.!
    ha en bra dag!
    kram!

    SvaraRadera
  3. Jenny; Bra namn på "lillen"! Klarar den sig blir den kvar; bara så att ni vet :-)... Undrar varför man har en sån förkärlek för små, lite udda djur? Kolla bara på Svante och Kattastrofen... Ja, HermanPerman med periskopsvansen oxå, för all del... Visst är det söta grannar jag har fått? Många klor har dom också, Tore Tass har extra klor både fram och bak... Stackars K om han blir sur; många "nålstick" blir det!
    Kram till dig och Sandy! Saknar er :-(!!!

    Sickan; Nalle är bra igen idag och har insett att matte KAN bli förb... om man går ut genom kattluckan (när man inte är en katt). Han har fjäskat och suttit i knäet nu på morgonen. Han är ju inte mycket för sånt annars :-)... En cool jycke!
    Bilen tänker jag bekymra mig om imorgon... Det får bli Rolf på verkstaden som får "ta tag i" det hela... Ska på besiktning med eländet på onsdag, så det är ju bra om det går att köra med den då :-)!!!
    Ha det bra och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  4. Hallojsan där på lilla söndagskvällen!
    Du har något att "lägga beslag på" inne på min blogg, vännen!
    Kram, Jenny (-:
    P.s Hoppas allt är bra med dej?

    SvaraRadera
  5. Hejsan!! Saknar dig så sen sist, o e sur för att inte teleportören e uppfunnen. Grr...
    Vet inte om man ska säga stackars nalle som fastnat i kattluckan, han tog sig ju liksom dit själv, men det var verkligen synd om han att han blev magsjuk!! Han kanske klämde magen... usch då..
    Blev glad o höra att lille "Bonus"- pippin klarade sig (än så länge, ta i trrä o allt det där...) så himla roligt!! Hörde att du skulle behålla honom, o om du skulle ångra dig så har du en intresserad här.. jag vet änu inte hur det ska gå till för sambon är inte lika tolik i fåglar som jag (han störs av ljudet, jag med men inte lika mycket) me nu kan jag inte hålla mig längre!!
    O att köpa en från dig, som har haft det så bra, o med så goa föräldrar o sen kunna handmata den sista stunden, det är ju guld värt... så nu vet du det, och annars står jag på kö till de andra två pippi-ungarna!! Lägg gärna ut nya bilder när du tatt nåra, och stoooor kram på dej vännen!!
    /Sandy

    SvaraRadera
  6. Hallojsan!
    Läste Sandys inlägg och nu tror jag asfalten blommar....

    Hehe!
    Ville bara säja att jag ändrat lite i mitt sista inlägg om "sommarkatter"...
    Jag uppmanar nu alla att helt enkelt kopiera min text och "låta bollen rulla", så att så många som möjligt "får upp sina ögon" för detta jäkla djurplågeri!
    Så, gå in dit igen och knyck, du med!
    Då blir jag glad..och många katter med mej!
    Kjamen!!!!
    //Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!