Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 19 augusti 2008

Idag...

... har jag ägnat mig åt lite "fågelskådning". I köket. Det var lite halvtaskigt väder, så det passade mig bra så!



Två mycket misstänksamma fågelföräldrar! Känner att dom är gôrtrötta på mig nu! Men jag måste ju kolla lillen!!! Att dom inte kan fatta det, va?!







Lille bonus syns knappt i min hand... Men försök själva "balansera" på en pall och hålla fågelbarn i högra handen och kameran i vänster samtidigt som man blir totalt utskälld av två förnärmade dvärgpapegojor... Fråga Jenny om Kalles röstresurser, så förstår ni att jag inte överdriver när jag överväger att köpa öronproppar nästa gång jag är i stan. Imorgon närmare bestämt... Bilprovningen... Bläääää!





**********************************************************************

Herrarna hund tycker att det går åt en förskräcklig massa tid till att fota fula fågelbebisar och blogga... Men jag har minsann ägnat en hel del tid åt vovvarna idag också! Vi har varit ute fyra eller fem omgångar idag... Har haft lite värk, så promenaderna har inte blivit så långa men å andra sidan kan man ju linka omkring i trädgården och slänga boll till odjuren! Fast postlådan tur och retur två gånger har vi klarat trots allt! Först tidningen på förmiddagen och sen posten på eftermiddagen... Och det blir i alla fall lite mer än en kilometer tur och retur varje gång vi masar oss ut dit! Wow, vilka utflykter vi gör :-)!!!

Uffe la sig under skrivbordet och blängde medan matten försökte få tag i sin gamle pappa. Som hade "rymt" hemmifrån! Fick tag i honom vid strax efter nio ikväll... Att han inte har begripit att han har anmälningsplikt och utegångsförbud :-). Man blir allt "lite" orolig när han bara försvinner ut i det blå!



Nalle vaktar benet han fick av Jenny o Sandy... Han litar inte riktigt på att katterna ska låta bli att tugga på det :-)...



Och imorgon bär det av till staden för besiktning av bilen... Håll tummar och tår för att bilstackaren inte har "hittat på" något jäkelskap igen! Den har ju en märklig förmåga att "göra" saker som borde vara helt uteslutna... Har kommit fram till att Missilen inte har läst instruktionsboken ordentligt :-)!

3 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för bilen.

    Och vad pytte små de är de där "ungarna" att det kan bli nåt av det i slutändan:P Otroligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vaaa???? Har dom inte knaprat i sej benen ännu???
    Här hade dom variat i ca 15 minuter....max!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  3. Sickan; Tummarna hjälpte! Ett år till på vägarna för Missil-bilen!

    Och tänk att det blir vackra fåglar av små dinausarier... Det ÄR fantastiskt!!!

    Jenny; Men det vet du väl; den som spar han har benet kvar :-) Och Uffe är en äkta sm(n)ållänning, så det så!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!