Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 9 augusti 2008

"Herre" (tant :-)) på täppan!!!

Har huset för mig själv en hel vecka! Inte illa! Bara tänk; slippa hålla på och laga mat i tid och otid, slippa alla smulor :-) (kolla in "ensamma mamman" så förstår du vad jag menar)... Äter när jag vill, knallar ut med vovvarna och vimsar hur länge jag vill och när jag vill (och när Nalle vill förstås; han är "anti-regn-hund" numera, suck!)




Och eftersom himlen ser ut på det här viset mest hela tiden blir det väl lite si och så med vad jag vill angående promenerandet. Han är en mycket bestämd herre, lille Nalle. Uffe är väl i och för sig inte mycket för ösregn han heller... Åska har vi samma uppfattning om "allahopa"; pest!!! Man känner sig allt liten när det blixtrar och dundrar så rutorna skallrar...




Denna bilden har nog figurerat här på bloggen förut, men jag kan meddela att jag har sett två små (gräsligt fula) fågelbebisar i holken... Så nu är det bara att avvakta ett tag och se om det går som det ska... Men det matas och kvittras dagarna i ända :-).




Har ägnat mig åt att "städa" idag... När mattorna var inplockade igen tog Herman snabbt tillbaka "sin" stol. Han älskar att ligga därute på farstutrappen och "sova". Snacka om att ha koll på vilka som dristar sig till att gå in eller ut här!

*********************************************************************************

Vi har ju haft sonens flickvän här en vecka och det har varit jättetrevligt. Ja, jag har väl inte sett så mycket av dom i och för sig, men S är verkligen jättego. Betyget är; "med beröm godkänd"!!! Och vi klarade det här med laktosintolleransen! Phu!!! Hade ju varit pinsamt om hon hade blivit dålig medan hon var här!




I onsdags åkte vi till Jönköping för att köpa en bokhylla med vitrindörrar. Jag hade aldrig fått hem den själv så det var då tur att dom ville följa med, det är bara att konstatera. Jisses, så otympliga dom här platta paketen är! Men det blev riktigt bra när det blev färdigt! Så nu kan jag köpa ett par böcker till, ha, ha! Inser nog att jag måste börja rensa i samlingen... Ungarna säger att dom vägrar att hjälpa till om jag ska flytta någon gång om jag har alla dessa ton böcker. Vad får dom allt ifrån??? Det är säkert inte mer än några hundra kilo (tror jag...). Tänk, vad dom ("barnen") överdriver jämt och samt :-)!

8 kommentarer:

  1. Hejsan på dejsan!
    Förlåt att min närvaro är lite "låg" för tillfället...men allt börjar bli lite bättre.
    Ska be att få GRATULERA till FÅGELBEBISARNA!!!!
    Jisses, va roligt!
    Här ligger det fåglar på ägg överallt och jag vet snart inte vad som ska hända när det börjar kläckas....Jag fixar mat och vatten...sen får "dom" fixa resten...
    Borde vara dags för någon att kläckas inom det snaraste, tycker jag.
    Va snyggt det blev där uppe med din nya bokhylla!
    Skulle DU ha mycket böcker????
    Förstår INTE ALLS vad dina barn syftar på???
    Haha...lilla "bok-nörd" där!

    Må så gott! Jag ringer dej kanske i morgon. (Det blev ingen bio ikväll....jag e knall-röd i mitt ena öga och kan knappt se alls...det bara svider och rinner!!!Fasen åxå! Provar i morgon istället...)
    Kram från Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Ring på mobilen, så kan jag ringa upp. Tfn funkar inte riktigt; jag kan ringa ut, men ingående samtal kommer inte fram... Tyckte nog att det var väl lugnt här :-)
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Ja men du har ju iallafall hundar att gå ut med...då måste man ju bara!

    Ja rensa bland böcker det har jag definitivt gjort..skrev om det bara häromdan.
    Här sparas det inte längre..när vi flyttade från huset hade vi tonvis med böcker.
    Det skänktes bort det mesta..nu läser jag en bok sen skänker jag bort den.

    Ha en skön söndag, kramen Ninni

    SvaraRadera
  4. Jadu, böcker har jag så det svämmar över i huset.... :)

    Tror det är över 3000 böcker, och jag kan INTE slänga eller ge bort dem utan ska behålla alla!

    /Caroline

    SvaraRadera
  5. Ninni; Man kan ju säga att promenaderna blir "lite" korta när det regnar... Ingen vovve vill gå och släpa dom är TUNGT!

    Kram! /J

    Caroline; Har också väldans svårt att skiljas från böcker... Undrar varför? Annat går bra att slänga och ge bort, men böckerna... Näää!

    Kram! /J

    SvaraRadera
  6. Halloj! Tittar in lite snabbt bara och meddelar: Been here... Tjing

    SvaraRadera
  7. Upp å hoppa! Du har en UTMANING hos mej nu!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  8. Låter som semester att vara helt allena ett tag.
    Bara tänka på sig själv!
    Så läs på du och gosa med djuren!
    kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!