Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 7 december 2008



För halt är det! Och vinglig blir jag när jag har ont... Och aningens aning gnällig är jag idag också...
Ska halka ut tillsammans med sonen och hämta stegen till sotaren som kommer imorgon. Visst är det kul att få den räkningen också till jul??? Lägligt som sjutton...

Ska försöka "natta" mig tidigt och inrikta mig på en tur till bibblan imorgon... Hoppas E har några bra nya böcker på "snurran"!

Har förresten en liten nyckelpiga som kryper omkring här vid datorn. Hon/han vill inte vara med på kort, så bildbeviset blir (hmmmm) något suddigt....




Men med liiiiite fantasi syns det väl att det är en myyyycket liiiiiiten nyckelpiga?!

Och lite klokord till tröst när man är så där trött och eländig;

Bara en tanke
ger dig mod,
nämligen tanken
att inget ont
varar för evigt
.

Epicurus (341 - 271 f Kr.)

8 kommentarer:

  1. Men du...Kan du inte göra iordning en liten låda med lite mossa och jord och gräs och pinnar och en liten kvist med något litet löv på?
    Och jag vet att "Pigor" vill ha något sött!
    Ett litet Wienerbröd eller bulle kanske?
    För du har väl inga gamla bladlöss på lager, va?
    Hälsa Maria Nyckelpiga!

    Kram, bästaste söstra!

    SvaraRadera
  2. Förresten...KÖR FÖRSIKTIGT när du ska till bibblan!
    Och ta det vackert när kroppen är stel och "dann" nu om det är halt ute!
    Jag är faktiskt rädd om dej!
    Kjamiz...

    SvaraRadera
  3. Lindi; Lilla nyckelpigan har lyckats "rymma", tror den har tagit sin tillflykt till "stora krukan" för kattbarnen är väldigt intresserade av den nu (när dom inte tuggar på mina brillor ;-)!)...

    Ska försöka fixa här så att jag kommer iväg i tid; sotarmurre kommer ju idag vid tolv-tiden och då vill jag nog vara hemma så att inte hundarna skäller ihjäl sig. Dom gillar inte sotaren och jag gillar inte räkningen...

    Granne K´s bror har varit här och plogat lite, så det går mycket bättre att gå här nu! Tur att det finns folk som tänker när nu inte hyresvärden är så där värst begåvad på det området...

    Och krya på dig du! Är ju faktiskt rädd om dig tebax, söstra mi ;-)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Ajdå, kan du inte styra om det årliga (?) sotarbesöket till före eller efter jul?

    Gnäll på du bara! Är det bedrövligt i livet så är det! Själv har jag ju problem med sömnen...och torreksem av vintern..aldrig är det bra!?

    Kör nu försiktigt! inte mer än 49!
    Pigga på sig kramar!

    SvaraRadera
  5. ja tänk vad man kan förändra med tankens ord..hoppas du mår bättre snart !=)

    SvaraRadera
  6. Ja ibland så måste man få gnälla lite också,besvärligt att gå ute när det är halt och man har ont..då vill man helst sitta inomhus.

    Söt liten nyckelpiga som ändå syns,fast ganska suddigt.)

    Bra klokord till sist,
    alltid en tröst iallafall!=)
    Hoppas du får en fin Måndag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka kloka ord i slutet och en nyckelpiga?! Det var en envis lite rackare:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  8. huga; Nu har sotaren varit här och (faktiskt) hade han gjort riktigt iordning efter sig i pannrummet... Lika bra att få det gjort!

    Brakade minsann fram i nästan 70 på vår lilla väg idag... Det var bara lite halt nere vid sjön. Fasen så maffig jag var när jag kom hem, he, he!

    Torreksem låter inget kul! Stackars dig!!! Sömnproblem är jobbigt! Stackars dig - IGEN!

    Synd om oss är det!!! Men skam den som ger sig! Det är bara att bryta ihop och gå vidare!

    Kramen till dig och sköt om dig!!!

    ***********************************

    Pixi; Ja, nu vänder det nog snart! Det är väl vädret jag inte riktigt klarar... Fukt och kallt samtidigt - blääää!!!

    Kram och tack!

    ***********************************

    Maria; Jo, nog blev det en någorlunda trevlig dag till slut! Biblioteksbesök och lite pepparkaksbak... Luktar gott här än!
    Klokord kan man nog aldrig få för mycket av ;-). Det är så kul när man hittar något som "stämmer" på situationen.

    Kramen!!!

    ***********************************

    Lallis; Du må tro att jag blev förvånad när jag såg den (nyckelpigan) krypa omkring här :-)! Snacka om att se ut som en fågelholk, hi ,hi!

    Gillar dom där små presentböckerna med visdomsord och roliga citat...

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!