Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 6 december 2008

Håglös

Är så där otroligt "pipig" idag... Ont som f.. i lederna och beredd att göra (nästan) vad som helst för att det ska försvinna. Det onda, alltså! Hade svårt att ta mig ur sängen imorse med alla krumbukter det innebär. Hade det inte gjort så ont hade det varit riktigt roligt... Det är inte klokt hur man bär sig åt...



Det är på detta min värk beror! Fukt och dimma och dessutom blötsnö och kallt... Huuuuu!!! Inget bra för såna som jag!
Tänkte mig att jag kunde byta med den däringa Husmark... Hon vet ju hur man blir av med sjukdomar snabbare än blixten ;-)! Jag menar; har man haft "en släng av utbrändhet" kan väl inte lite ledvärk vara hela världen...



Nalle och Uffe är ganska nöjda med att vara inomhus idag... Dom är då inte nödbedda när jag tycker att vi har varit ute tillräckligt länge i alla fall... Snarare får jag bromsa lite på hemvägen, för det ska gå fort som attan in i stugvärmen igen! Tur att dom är lite trötta på slask och blask dom också! Det blir liksom lite lättare för mattesamvetet på det viset :-)!



En del av oss är mer inne än andra... Här är Nittra som har bosatt sig i hyddan idag. Surar lite för det var "piller-dag" och det är allt lite äckligt att behöva gapa på kommando. Men vad gör man inte för att slippa få en "Lukas" till... Hon försökte lämna sin lille son i pappersinsamlingen när han var liten. Nu får han inte rum där längre, för han har blivit jättestor och ståtlig!

Är som sagt en liten (hmmm) aning seeeeg och dessutom sur idag, så nu tror jag att jag tassar ut till pannan och matar den lite innan jag försöker hitta på något att ha till middag till oss människor i huset.... Lättlagat ska det vara... Hmmm... Ja, jag vet! Spagetti och bacon/svamp-sås! Lagom avancerat för en sur och halt mamma/matte...

Återkommer när humöret är lite mer acceptabelt, för idag är det verkligen inte "min dag"!!!

7 kommentarer:

  1. Jag mår inte heller bra när det är så fuktigt, astman trivs bättre i högre luft! Men man får försöka hitta glädje ändå, de dagarna som är mer kämpiga än andra. Du har ju dina ljuvliga djur och med tanke på hur du skriver om dem är jag övertygad att de lyfter upp dig när du faller! KRam

    SvaraRadera
  2. minigrisen; Jo, tur att jag har dom, för dom är lika goa och snälla även om jag tjurar :-)!
    Det är inte fullt så disigt här idag, men det går nog bra att hålla sig inomhus, vovvarna vill inte heller vara ute som väl är...
    Hoppas att din astma inte är alltför besvärlig?!

    Jättekram!

    SvaraRadera
  3. Skickar dej härmed en GIGANTISK, VARM OCH VÄNSKAPLIG, TRÖSTANDE, LÄKANDE, UPPIGGANDE LAGOM SNORIG "CYBERKRAM"!!!!!

    Så goa bilder på pissar & voffsarna!! Krama dom...och tacka dom för att dom tar hand om (terroriserar) min bästaste syster, när inte jag själv gör det!
    Kraaaaam, Sötra mi!

    SvaraRadera
  4. Lindi; Skickar genast retur!!! Antar att du är i ungefär samma skick? Fast snorig oxå! Så det är syndare om dig!!!
    K´s lillebror har varit här och plogat! Och hej och hå så lätt det gick att vandra iväg nu i eftermiddag! Blötsnö är inget kul!!!!

    Kraaaaam tebax, söstra mi,( längtar efter er!)

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar vill man bara försvinna från jordens yta!!

    Hoppas det lättar snart och jag skickar oxå med en massa styrke kramar.

    Och du skicka skiten till husmark............det kan hom ha jävla moderat kärring!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  6. sickan; Skulle inte tro att den maran klarar av en kvart med det vi får dras med dagligen, ärligt talat! Tack för styrkekramar; är i behov :-)!!!

    Hade du kul igår??? För det var väl igår festen gick av stapeln?

    Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Skickar dig en kram och hoppas du mår bättre idag!

    Min dag har varit över jävlig!

    Kram på dig och var rädd om dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!