Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 26 december 2008

Phu!



Oj, oj, så trött man blir av julfirande... Det har varit en mycket lyckad och intensiv helg!

Just nu känner jag mig lika trött som Mjauritz gjorde när han "landade" i korgen i förgår :-)!

Har förresten efter "moget" övervägande plockat bort annonsen på dejtingsidan... Det var alldeles för dyrt för att fortsätta och man fick inte ens läsa breven man hade fått om man inte betalade en jäkla massa pengar. Och om sånt tycker jag inte. Men nu har jag prövat i alla fall (men fasen vet om jag ger mig på sånt igen; är man eremiten häxan Surtant så är man!)...

I morgon ska jag skjutsa M och S till bussen; sen blir jag "häxa på täppan" till den femte (eller sjätte) januari. Ska passa på att inhandla vad jag kan behöva under veckan så att jag slipper åka mer innan sonen ska hämtas...
Ska försöka ta det väldigt lugnt och vila efter allt pyssel och matlagande jag har ägnat mig åt nu innan jul...
Enda avbrottet blir förhoppningsvis ett besök av syster och svåger på nyårsdagen. Om det nu var då dom skulle komma? Inte sjutton kommer jag ihåg vad vi (systern) kom överens om... Tror inte att jag hade några synpunkter alls (som vanligt)...
Fast jag vill helst bara vara och leva mitt lilla eremitliv i lugn och ro... Tjuren Ferdinand är en klar favorit!!! Undrar varför, hi, hi!

Och så tar vi en snutt ur "Bok för stygga flickor"...
Under bokstaven B hittar jag bland annat;

Bildning är inte det som vi lärt oss, utan vad
vi minns när vi glömt allt det som vi
har lärt oss.
Ellen Key

Inte för att det har något att göra med vad jag har svamlat här om idag, men det är ju rätt förnuftigt uttryckt.

Ska nu försöka svamla mig i säng; är så trött så att ögonen rinner...

Jag hoppas att ni har haft en bra julhelg; jag är sååå nöjd och trött nu!

Natti, natti! Sov gott!!!



11 kommentarer:

  1. Ellen Key var minsann inte så dum hon:)
    Och vad skönt att du verkar ha haft en fin jul, vännen.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. God fortsättning!Kram P

    SvaraRadera
  3. Finns det kvar lite plats i korgen bredvid Mjauritz?

    Han ser ut att fira Julen i min smak....
    Skönt att eländet är över för denna gången!
    (Julen alltså...)
    Kram och ha det bäst! //Jenny

    SvaraRadera
  4. Åh det såg inte helt fel ut att ligga i den korgen..
    Vila ut nu du också.
    Kram

    SvaraRadera
  5. De närmsta dagarna ska jag tillbringa i om inte en korg så iallafall i soffan eller sängen.

    Fy vad julfirandet sliter på en :(

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, nog tar det på krafterna att ha "en massa folk" i huset! Även om det är jättekul och mellan-M´s nya flickvän var toppentrevlig och go´så är det ju inte "som vanligt"... Och jag GILLAR att ha det som jag brukar... I vissa stycken är jag stenkonservativ!!! Men alla insåg att jag var tvungen att få käka min lilla frukost i lugn och ro så dom höll sig undan :-)! Skräck-mamman-svärmor; det är jag det!!!
    Nu har jag huset för mig själv (och zooet) igen, så nu ska jag försöka räkna ut vilket bord som är mest hållbart, he, he! Apropå bordsdansen....

    Kramen allihop!!! Ni är toppen!!!

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på dej min vän!
    Undrar om vi är av samma sort...skulle helst vilja sitta för mej själv och SE HELA kalle anka...sen äta en stilla middag...usch så hemsk jag är..!! eller?! Hoppas du får vila ut nu!
    kramar till dej!

    SvaraRadera
  8. huga; Jo, nog hade det varit rätt gott att få just julafton i ensamhet... Förra året var jag alldeles själv här och jag njöt i fulla drag! Fast jag vågade inte tala om det för någon; det är nog lite (hmmm), "förbjudet"(?) eller nåt...
    Inte är vi hemska inte!!! Har "kidnappat" ett uttryck "social ensamvarg"! Och DET måste man väl få vara i alla fall?!
    Hoppas att du har möjlighet att få några "slappardagar"?!!!
    Kramar och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  9. Ha en skön kväll!
    kram

    SvaraRadera
  10. Hej igen!

    Du har en liten sak hos mig!
    kram!

    SvaraRadera
  11. Tror jag måste skaffa katt för att få så där härligt avslappade bilder. Få kan slappa som katter!

    Slappa bör vi allihop. Det är det helgerna är till för. Riktigt ladda batterierna. Det kommer stunder då detta inte hinns med och man är självgående av bara attan. Inget dåligt samvete, bara vila. Det är min jul-slogan.

    God fortsättning!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!