Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 9 december 2008

Skulle så mycket...



Som att baka lussebullar till exempel... Men dagen började så illa, sonen kom för sent till bussen och kom intraskande igen och väckte mamman/matten och hundarna som sussade allt vad dom kunde. Man gör gärna det efter en något orolig natt...

Sen har jag liksom kommit efter med allt och lusten att baka kom av sig alldeles...

Och lusten att skriva har liksom kommit av sig den också... Men jag har förstått att det är fler som upplever samma sak...

Det här med julen är ju lite (hmmm), hur ska man uttrycka det, prövande, kanske?! Visst är det roligt och så, men det blir så mycket på en gång på något sätt... Pepparkakor, lussebullar, vörtbröd, maripanlimpor, julpynt; ja, man liksom blir alldeles överväldigad av allt som "skas" och "vills". Och mitt i alltihop vill jag ju så gärna att allt ska vara så bra. Men jag vet baske mig inte om jag orkar i år...

Jag får väl försöka göra så gott jag kan och försöka vara nöjd med det; bättre än så blir det inte!

8 kommentarer:

  1. Ja jag vet.. det där med julen. Man har liskom ltie för höga krav på sig själv. Jag också. Fast jag försöker ta det som absolut verkligen bara mest behövs och som vi gillar mest.
    Och i så lugnt mak som bara är möjligt.
    Försöker.. alltså..;)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Prövande...var ordet!
    Och i varenda jule-låt jag hör sjungs det om "julefrid" och glittrande, tindrande ögon????
    Ha!Bulls...t!
    Kram, Lindi (-:

    SvaraRadera
  3. Så är det nog för de flesta tyvärr. Men det är "bara" att försöka gilla läget, göra det man känner för...så gott det går!
    Ta´t lugnt kramar :-)

    SvaraRadera
  4. Tänk så lättad man blir när man läser att det är fler som känner likadant... Var övertygad om att jag skulle bli helgalen (är faktiskt bara halvgalen normalt, he, he)... Och så säger yngste sonens flickvän att hon vill komma och hjälpa mig ett par dar innan jul.
    Gissa vem som snabbt bestämde att pepparkakor bakas av ungdomarna (men tunna ska dom va, pepparkakorna!)... Mitt i alltihop har man så mycket att vara glad för!
    Och så blir jag "låtsasfarmor" till en liten tjej på sjutton månader... Livet är märkligt!!!

    Kramen till er!!! Är så glad för kommentarer som värmer!!!

    SvaraRadera
  5. Hoppar in och önskar dej en massa ljus och positiv energi!!!!!!!
    Kram så det knakar i hela dej!
    //Lindi

    SvaraRadera
  6. Lindi; skickar genast en "knakkram" tillbaka; dela ut till hela familjen och zooet, "en ska inte snåla med kramar, inte" (fast x-tra stor till dig och sösterdotera, saknar er så!)

    SvaraRadera
  7. Denna julen kommer inte att bli lik nån annan.
    jag har varken ork eller lust att göra nåt.

    Mamma har gjort julkorv till mig,jag ska köpa grejor så ska hon göra köttbullarna,brunkål får jag oxå av henne för hon gör alltid MEGA mycket.

    Lussebullar och pepparkakor har mellan dottern tagit över här i år.

    Även julgodiset gör tjejerna här.

    Så koka skinkan lär nog bli det enda jag kommer att göra själv.

    jag är så avdankad och trött så det finns inte ord för det!

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. sickan; Vet du; jag tror att vi är en del som har svårt att delegera arbetet... Jag har i alla fall väldigt svårt att släppa kontrollen över allt som "måste" göras. Kontrollfreak, säger min dotter att jag är... Försöker släppa lite i sänder; vi får väl se hur det går när lilla S kommer och ska ta över lite av görandet ;-)! He, he! Ser för mig hur jag står bredvid och pekar... Arma unge!!! Nåja, ska hon vara med i familjen C får hon nog vänja sig...
    Hoppas att du får igen lite ork och kan känna lite julefrid (fast var dom säljer sånt vet inte jag:-)!)...
    En jättekram till dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!