Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 10 december 2008

Undrar...

...bara lite stillsamt hur folk har råd med alla dessa julklappar för tusentals kronor till barn och barnbarn... Jag menar; det kommer ju en tid efter ju också! Förhoppningsvis! Om man inte är julgris då förstås...
Var och handlade idag; mest djurfoder, men jag hittade en julskinka som såg ut att vara i rätt lagom storlek... tänkte att det var lika bra att ta den nu, för hem ska den ju förr eller senare... Vörtkryddor fick jag inte tag i idag heller, så jag gav upp och köpte lite andra kryddor och porter, så får jag väl fixa själv då...



Gamle Svante mår inte bra, vill inte sitta uppe på sin matskål utan vankar omkring på golvet i buren... Jo, jag VET att han är jättegammal och att det nog är dags nu, men det känns... Vi har ju faktiskt bott ihop i sexton och ett halvt år och jag är så fäst vid den där luggslitne gamle tjurige pippin. Jo, jo; det är kanske lite fånigt, men dom som känner Svante vet vad jag menar :-)...

Och på kontaktannonsäventyret händer inte mycket... En tokstolle i Göteborg tycker att vi ska "dejta", men det vete sjutton... Vill nog veta lite mer om folk innan jag träffar dom... Misstänksam??? Jag??? He, he, näst intill sjukligt misstänksam, särskilt mot gubbs som inbillar sig att dom är världens medelpunkt. Omöjligt!!! För det är det ju Uffe som är!!! Inget att diskutera!


Får hem ved imorgon, så jag ska försöka komma i säng i tid...

Nej, nu får det bli en kopp te och lite knappande på fjärrkontrollen, för nobelfesten är jag väl inte så himla intresserad av. Även om dom spelar fin musik just nu...

Ha det bra alla och kör försiktigt om ni ger er ut! Här var det relativt halt på sina ställen idag!

12 kommentarer:

  1. Åh! Har du satt in en kontaktannons.. Men fy vad spännande, lova att uppdatera.
    Göteborgare är bra ;-) Kan jag intyga ;-)
    Lilla pippin.. förstår att det känns jätte jobbigt.
    KRAMAR OM

    SvaraRadera
  2. Widénskan; Jo, jag tror nog att det finns många trevliga Göteborgare, men jag är av naturen rätt misstänksam mot killar. Lite dåliga erfarenheter och så...

    Lille Svante är en sån kämpe, men nu vete sjutton om det går längre... Jobbigt!!! Även om det "bara" är en liten undulat (men en tuff en :-)!)...

    En kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Vad trist att "åldermannen" känner sig krasslig. Och sånt där är alltid jobbigt även om dom har åldern "inne" :(

    Men då är det lite spännande på dejt fronten :)
    Kul!

    Kram på dig!

    Förresten det där med julklappar fattar inte jag heller.

    En del ser ut att verkligen förta sig när dom shoppar!

    SvaraRadera
  4. sickan; Ska ner och titta till lille Svante nu innan jag kojar... Men det ser inte bra ut. Inser att han är gammal och allt det där, men ändå...

    Dejta hinner jag förbaske mig inte med nu. Och åka till Göteborg - neeej! Kan ju inte vara ifrån djuren och pannan någon längre stund :-)! Tänk vad bra att alltid ha något att skylla på, hi ,hi! Har ju svårt att åka så pass långt i alla fall, så det får vara! Och efter ditt inlägg idag är jag övertygad om att jag har det riktigt bra härute i skogen för mig själv, ha, ha!

    Dom som shoppar hej vilt kanske tror att dom är julgrisar?! Vem vet?!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. Äsch, vänta med dejten, använt telefon, chat och mail ett tag istället. Om det är rätt blir det träff så småningom! Kram

    SvaraRadera
  6. minigrisen; Ja, det är nog så jag tänker också! Men en del är nog inte helt seriösa, kan jag tänka mig... Lite av det där att den som träffar flest vinner, eller nåt sånt. Tycker det verkar lite omoget. Men vi får väl se vart det bär hän :-)...
    Kram och ha en bra dag (i snön?)!

    SvaraRadera
  7. Lille Svante-mannen....)-:
    Är det dags nu för Gammelgubben, tro?
    INGEN fågel kan ha haft det bättre än han...därför han blev så gammal också. Säkert...

    Hoppas i alla fall att han hittar någon go gumma i himmeln som han kan driva lite till vansinne, för det är han ju van vid.(-:

    Ber för lille skrutten..

    Och du...det där med dejtande!
    Vänta tills det känns alldeles riktigt bra och ok. Minigrisen har jätterätt, och vi är alla rädda om dej!
    Förresten...vad är det för en tokstolle som tror att DU ska komma hem till honom???
    HAN kan väl lika gärna komma i så fall?
    Och när sonen är hemma i närheten...
    Akta sej för "fula gubbar". Dom finns överallt...tror jag.

    Kraaaam till dej och hela "zooet" och speciellt en pytteliten försiktig kram till Svante!
    //Söstra di

    SvaraRadera
  8. Hur e det med Svante-mannen?????
    Kram...Lindi

    SvaraRadera
  9. RIP, Svante-gubben!
    och hälsa lille Sune...

    Men matten din kan få springa över till mej och hämta sin utmärkelse!!!!

    kRAM,söstra di!

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att önska dig en härlig Lucia! Kram

    SvaraRadera
  11. Så det bar av till fågel himlen :(

    RIP......

    Jag tänkte passa på och önska dig en skön Lucia!

    KRAM!

    SvaraRadera
  12. Lusse lelle, Lusse lelle...Lusse-kram till dej, söstra mi!
    //Lindi

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!