Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 2 december 2008

Snö är kanske rätt kul...

... om man är hund eller barn eller så... Men när man är en (hmmm) vuxen människa som är livrädd för att köra bil i snö är det kanske mindre kul... Kan väl tycka att det är rätt ok om det är plogat och så, helst några ton sand oxå förstås, men oplogat och spårigt, nääää...
Feg som jag är gick det myyyycket sakta, som mest femtio km/h... Tur att det inte är någon intensiv trafik härute i skogen, hi,hi! Jag hade bombsäkert kunnat framkalla något slags anfall hos bakomvarande bilister idag...
Och så påstods det glatt att det skulle börja som snö och övergå i regn här idag... Väldans kompakt regn i så fall!!!

Och inte blev det någon lunch på stan inte! I var sjuk, typiskt va? Jag som hade sett fram emot både lunch och att träffa henne.

Till råga på detta hade frissan inte tid med mig idag...








... så här sitter jag och ser lika risig ut som imorse. SUCK!

När man tror att allt som kan hända har hänt blir det - strömavbrott. Kolsvart överallt... Fy sjutton så mörkt det kan bli! Innan man har orienterat sig så pass att man hittar ljus och tändstickor är man ju nästan helvansinnig (jo, jag är bara halvvansinnig normalt, så det så!!!).

Gladare blev jag efter att ha pratat med "söstra mi"... Visserligen var hon nog inte mer än halvvaken till att börja med, men sen blev det liv på både henne och hennes husdjur. Tänk så härligt att man kan bli så där uppmuntrad av att prata lite strunt och allvar en stund.

Och så, med tanke på min "framfart" på vägarna idag, ett kinesiskt visdomsord;

Var inte rädd
för att gå framåt långsamt.
Var bara rädd
för att stå stilla.

Och riktigt stilla stod jag inte; bara nästan ;-)!

7 kommentarer:

  1. Goa, söta du! Tack för att du väckte mej!
    Jag var inte halv-vaken när vi pratade första minuterna...JAG STEN-SOV!!
    -Sa du nåt viktigt? *asgarvar*

    Ja, nog är det gott att "vi har varandra" alltid!
    Och av någon anledning så blir man alltid på så gott humör av att babbla på, om allt och inget, med dej!
    Kramen till dej...bästaste söstra mi!
    //Natti, Lindi

    SvaraRadera
  2. Här är det ingen snö,bara regn och lera!!
    Bläk,jag spyr snart över vädret och allt annat skit som dimper ner i mitt knä!

    kram på sig och ha en bra dag!

    Ps,Jag krypkör oxå när det är snö på vägen :P

    SvaraRadera
  3. Lindi; Ja, nog är jag glad att vi har varandra! Tänka sig så det kan bli med lite bloggeri!

    Tänker på dig idag! Ring om du behöver lite klagomursstöd i eftermiddag...

    Bamsekramen!!!

    Sickan; Tur att det finns fler som retar medtrafikanter! Men jag förstår ju att dom blir lite sura för det går ju inte att köra om på denna lilla krokiga vägen heller... Försöker väl köra åt sidan där det går och släppa förbi "fartdårarna" (som förmodligen inte kör så fort som jag tror, hi, hi)...

    Ha det bra du också och var rädd om dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tittar in och hoppas du har en bra dag!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. jag gillar snö!
    Alltså inifrån mest.
    Att se på. Det lyser upp.
    När jag bodde i hus höll jag på att spy när det kom så mycket att man var tvungen att skotta;)
    I lagom doser klarar jag av den nu också. Att få göra lyktor med barnen och snögubbar. Bara det är lagom nära avstånd hem;)
    *s*
    Så kan man vara när man blir vuxen.
    För är jag var barn älskade jag att vara ute i snön. Mest hela tiden.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Här snöar det idag och jag blir ännu lite gladare inombords!

    Här körs det om tanter som kryper hela 70km/h....på 110 väg förvisso...spårigt o eländigt till trots...har man 13 mil enkel väg så är det bara att stå på om man så säger...

    Hoppas du får en finemang fredag, det är du värd lilla tanten ;)
    Kramar till dej!

    SvaraRadera
  7. lallis; Jag gillar oxå snö om det inte är blötsnö och om jag slipper skotta och om vägen är plogad och... Villkorat gillande, med andra ord ;-)!

    Kram till dig!

    huga; Dom stora vägarna var rätt ok här, så där gick det att "blåsa på". Men "vår" lilla väg är hopplös om vintrarna... Dåligt plogat och så kör alla i mitten av vägen så det blir djupa spår. Jätteläskigt när man får möte!

    Ha en fin helg!!!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!