Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 14 december 2008

Undrar om...

... man kan "jobba bort" tankeverksamheten? Känns så jäkla konstigt att inte ha lille Svante att tjafsa med här i köket... Nog för att dom andra befjädrade vännerna för ett oherrans liv emellanåt, men det är ändå nåt som saknas.

*************************************************************************

Kan säga att jag är glad över min lille köksmaskin som jag fick av min pappa när jag fyllde jämnt för ett par år sedan... "Stor-M" har godkänt affären :-). Jag hade nämligen för en massa år sedan en sån här mackapär med en jättestor skål och eftersom jag är rationell (ibland i vissa sammanhang; sällan) gjorde jag MYCKET deg på en gång när det nu fick rum i blandskålen. Detta medförde att rygg, armar och nacke tog rejält med stryk,för det blev aningen tungt att lyfta skålen. Men det gick fort med bakandet... Gjorde tre omgångar bullar i stöten... Men som sagt; riktigt bra för rygg-nackvärk var det väl inte... Så när den stackars maskinen inte ville vara med längre fick jag stränga order på att inhandla en köksmaskin med liten blandskål för att skona värkbrutna delar av "lilla mig"...
Och denna är ju dessutom härligt röd (lite vänstervriden kanske,hi,hi) och glad och BRA!!! Kan rekommendera den till dom som vill ha eller behöver en sån maskin!!!


Inte kunde jag vänta tills ungarna har tid att baka pepparkakor inte... Men kolla burken! Den har hängt med sedan hur länge sen som helst. Troligen hade mormor den innan jag var påtänkt en gång... Och den har varit med alla jular hemma hos mamma och pappa och när jag fick barn fick jag ta över den. Är barnsligt förtjust i den!!!


Det är himla roligt att ha sånt man har positiva minnen av! Inte för att jag har så där värst mycket negativa minnen av min uppväxt, skulle väl vara bristen på husdjur då. Men det har jag ju tagit igen med råge nu, ha, ha!!!

Men nu har min nacke avgjort fått nog för idag, ska försöka linka ner och fixa en kopp te och en knäckemacka eller nåt... Kanske kan sno en pepparkaka också... Men man får akta sig för att äta för många! Inte bra för min självkänsla att bli för "snäll", det krockar liksom med min image som "Häxan Surtant" ;-)!

4 kommentarer:

  1. Din image är redan sabbad, vännen!
    Allt du är, är en go och glad och jättegullig tok-häxa!
    Surtant får någon annan vara...kanske jag?? Haha...

    DEN pepparkaksburken var verkligen burken med stort B!!!
    Guuud, så söt!
    Ger mej den på att ALLA kakor blir goda i en sån snygg-burk....

    Förstår att du saknar din lille Svante...)-:
    Är helt övertygad om att han saknar dej också.
    Men en dag...om en sisådär 50 år...då får du träffa din Svante igen i himmelen.

    Då kommer han att bli såå glad över att ha någon att bita i fingrarna igen!
    Låt nu gammelmannen vila i frid och sök sönderbitna fingertoppar i någon annans bur!
    Du har ju att välja på...Hehe!

    Ha det så gott du kan, och du....ta en pepparkaka för mej med är du snäll?
    Kram, söstra di

    SvaraRadera
  2. Bosch är ett kanon märke,det håller väldigt länge!!

    Natti och kramen på dig!

    SvaraRadera
  3. Lindi; Hmmm! Om du frågar den däringa jägaren som var häruppe förra veckan så skriver han nog under på att jag är värre än häxan Surtant, he,he!!!
    Och att DU skulle vara sur?????????? Vad får du allt ifrån?????????????

    Men visst kan jag ta en extra pepparkaka för dig ;-)... Inte för att du behöver käka en massa sånt för att bli snäll; men man får ju offra sig, hi,hi!

    Kramen och ha en fin början på veckan (och se till att du får pencillin för bihålorna nu!!!)!!!

    Sickan; Ja, det brukar vara ett bra märke och så är den så himla "lagom" också! Och så gillar jag att den är RÖD!!!

    Kramen och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera
  4. Vill du se världens sötaste lilla videosnutt????
    Kolla den på inlägget "Godmorgon" inne hos mej!
    Den passar till oss!
    Kraaaam...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!