Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 30 december 2008

Vet inte om jag har berättat...

... att jag har världens bästa granne? Kanske har nämnt det lite i förbigående (sådär femtioelva gånger, ha, ha)...
Kan ni tänka er att hon väste in här idag innan hon skulle till jobbet och gav mig en kasse med nyårsmat!!! Så här har ni en som ska smörja kråset imorgon!!! Jag ska käka entrecote med potatis och pepparsås. Till detta blir det ett glas rött (J.P. Chenet). Deserten består av en god ost och ett par kex... Nammi...

Bilden "lånad" från nätet

Fast jag tror att kära grannen fick något av en chock när jag öppnade dörren... Har nämligen ägnat mig åt att färga håret idag och det blev (hmmmm) liiiite mörkare än jag hade föreställt mig. Men man vänjer sig väl :-)! K är en mycket snäll människa, så hon påstod tappert att det var mycket klädsamt (undrar vad hon tänkte när hon körde iväg????). Jag får chocken varje gång jag kvistar förbi en spegel... Blir livrädd och undrar vad det är för märklig människa som har bosatt sig här :-)... I och för sig har jag nog alltid varit lite märklig om sanningen ska fram, så egentligen är det väl sig välgörande likt med det mesta...

Nu ska jag ägna en stund åt att bara vara... Nalle efterlyser lite knäsittartid och jag lär väl slockna i TV-stolen igen. Men det är skönt att allt är som vanligt! Trivs nog allra bäst så!!!

6 kommentarer:

  1. vilken granne!Såna växer inte på träd!!

    Hoppas du har det gott i fåtöljen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Men en sån härlig granne! Ni ska inte festa ihop er ikväll då?

    Håret blev säkert galant! En första chock är bara bra, och du vet ju att det ganska fort försvinner.....växer ut...så njut av förändringen!

    Gott Nytt År på dej min vän!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Sickan; Gott Nytt till dig oxå!

    Huga; Jodu; den grannen går inte av för hackor :-)! Och hon är också en social ensamvarg, så vi sover TV var och en för sig, he, he!

    SvaraRadera
  5. Vilken liten ängel du har till granne!
    Kan man verkligen kalla "GOD GRANNSÄMJA"...
    Ta vara på den...och dej!
    Kramiz, Jenny

    SvaraRadera
  6. Ha en skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!