Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 20 december 2008

När man har...

...varit i "stora staden" en fredag och trängts med alla andra som också hade den dåliga smaken att vilja inhandla diverse matvaror/julklappar får man (om "man" är jag)...



... migrän dagen efter dagen före som ett brev på posten... (det är ju attan att inte DET brevet försvinner i hanteringen).

Det har alltså hållits en MYCKET låg profil här idag... Och jag är väldans tacksam för att jag kom ihåg att hämta ut mina migräntabletter på apoteket igår i den allmäna röran...

Mellansonen ringde nämligen igår klockan mycket tidigt och meddelade glatt att nya flickvännen ville hemskt gärna fira jul här om det gick för sig. Och det gjorde det ju! För jag är ju förstås nyfiken på hur hon är, flickan! Har pratat med henne i telefon och fick ett mycket gott intryck och sonen låter så glad och nöjd och det värmer ju lilla mammahjärtat.
Så nu lånas det två sängar av granne K. Sängarna ska ställas i tvättstugan :-) . Och jo; ungdomarna har godkänt arrangemanget.
Misstänker att det kan vara rätt skönt för dom att slippa umgås med mig och zooet hela dagen. Och så får dom ju sova hur länge dom vill i lugn och ro. Det är väl ett plus, förmodar jag!

Men detta innebar ju att jag fick försöka hitta på ett par julklappar till. Men det löste sig! Inga dyra grejer här inte, men jag hoppas att det blir bra ändå.

Lite bekymrad är jag för gamle far... Han skulle ju ha kommit hit, men han är förkyld och vill ingenting. Och inte är det så himla roligt att åka bort när man inte mår bra... Men det känns inte bra att han sitter ensam, det gör det INTE!!!
Nu ska min äldste son till sin pappa, som bor i närheten av morfaren, så jag hoppas att dom (svärdottern och sonen) hinner titta till pappa... Jag har ju svårt att åka härifrån på vintern för här är bara vedeldning som gäller och det blir utkylt relativt snabbt här. Och så är det ju det här med zooet och värken också.
Man blir allt lite trött på ontet ibland... (nåja; för det mesta då)

Snokade lite i min bokhylla i vardagsrummet. Kände att jag behövde lite att skratta åt idag! Och hittade en liten bok som heter "Bok för stygga flickor"... Passar ju min image som häxan Surtant som hand i handske, he, he!
Det är små ordspråk och klokord om ditt och datt i bokstavsordning... Under A kan man bland mycket annat läsa;

Anfall
När en man retirerar så gör han det. En kvinna
retirerar för att kunna ta bättre sats vid
nästa anfall.

En "klokhet" helt i häxan Surtants stil!!!

7 kommentarer:

  1. den där migränen är ett ständigt gissel :(
    har precis haft mina "migrän dagar"(PMS)

    så nu hoppas jag det dröjer till nästa gång!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Stackare där!
    Det "kostar på" att vistas i folkvimmel en dag...speciellt en freDAG! (i slutet av månad och tillika innan jul...)

    Jobbigt för Din Pappa att han är uppgiven efter förkylningen, men det kan ju ta lite hårt på en...särskilt om man inte är pur-ung.
    Hur stor tvättstuga HAR du?
    Haha...men va mysigt att få träffa den nya tjejen...och du kan kanske behöva lite mer "kvinnohjälp" i julehelgen?
    Dom däringa karlarna är ju inte över sej flitiga i köksregionerna...Hehe!

    Ha nu det gott, vännen...här ska det städas utav bara fanken i morgon, så du är sååå välkommen att störa mej med telefon i morgon!!
    Kram, söstra mi och sov gott!

    SvaraRadera
  3. Jasså är det därför du städat tvättstugan! ;) men vad skoj att få ett sånt besök i jul!

    ajdå..går det inte att få hem pappa på nåt sätt?? förstår verkligen att det känns olustigt att han ska sitta ensam. hoppas det löser sig på nåt sätt, det är ju ett par dar kvar endå!

    mycket bra klokord! ska försöka minnas det! fast jag tror det sitter i ryggraden... :D

    kramar översändes till dej!

    SvaraRadera
  4. sickan; Är så jäkla trött på min rygg och migränen så jag tror ta mig sjutton att jag säger upp mig (går det???)... Just nu när det är så mycket man vill göra blir man liksom ännu mer förb....d på skiten!
    Fast idag har jag tagit det relativt lugnt, så det har gått bra hittills!
    Imorgon inbillar jag mig att jag ska fixa lite mat och marsipanlimpor (knäcken spolar vi i år!!!). Äh, allt ger sig väl så småningom!!!
    Kramen till dig och sköt om dig!!!

    **********************************

    Jenny; Ringer när luften går ur här ;-)!!!
    Tack för tfnsamtal idag! Du är bara för bäst, du!!!

    Ordnar sig med far!!! M och T åker dit och sover två nätter och sen kommer ju S över från Gotland på söndag (så varför hon förde ett sån j-la liv är lite ofattbart)... Och jag får min lugn och ro som jag har efterlyst i flera månader... När bara julhelgen är över är det jag som dansar på bordet, he, he!!!

    Hörs imorgon, bästaste söstera mi!
    Kramen!!!

    ***********************************

    Huga; Ska bli jättespännande att träffa mellanM´s flickvän! Har lyckats inköpa en liten julklapp till flickvännens lilla dotter, som inte kommer med denna gången, men julklapp ska hon ha!

    Med pappa löser det sig! Han är ju så in i bängen envis, men jag hävdar att han är en vuxen människa med förståndet i behåll och bör få göra som han anser är bäst! Så det så!!! Han och jag har bestämt att han ska komma hit och vara här ett par dagar när han blir frisk istället... Det ÄR jobbigt att vara borta när man inte mår bra! Och det blir nog lugnare och roligare för honom att vara här när han känner att han mår väl! Och vi pratar ju varje dag i telefon och det ger ju en hel del bara det!

    Jättekramen till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Se där!
    Allting löser sej till det bästa!
    Dom syskonen man inte väljer själv har en förmåga att ret upp en ordentligt, du!
    Dom skiter vi i...Haha!
    Kraaaaam...Natti, Jenny (-:

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en skön dag!
    ta det easy med "stöket"! Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!