Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 24 februari 2009

"Fettisdag"


Och då äter man "semlor utan päls" i detta huset. Inte för att vi brukar äta upp Selma "Semmelboll" i normala fall heller, men hon tycks tro att hon ligger i farozonen eftersom vi pratar om att "äta semla"... Och det är klart; vad ska den stackaren tro?


Igår morse hörde jag hur det kvittrade i holken hos Alma och Anton...
Har ingen aning om hur många bebisar dom har därinne; Alma blir tvärsur om man går för nära och jag vill inte störa damen alltför mycket nu. Antar att jag lär få se tids nog!


Och hos Gullan och Gunnar kvittrade det också imorse... Men det låter inte lika mycket hos dom. Så jag antar att det är bäst att vänta lite med "hurra-ropen". Men det hade ju varit så roligt om det kunde lyckas nu äntligen... Gunnar tar ju så förskräckligt illa vid sig när det går år pipsvängen.
Men tummarna hålls så det blir kramp i dom här!!! Hoppas, hoppas....
Och Jenny och Mammamia; blev så till mig imorse när jag hörde kvittret så jag kunde inte låta bli att skicka iväg ett litet sms... Men man ska väl "inte ropa hej förrän man har ett bäcken" (eller hur Mia ?)


När det är så här soligt och fint som det har varit här idag längtar man efter grönt gräs och blommor...
Dessa har jag (trots slarv och bristande kunskaper) drivit upp från frö...
Ja, om jag nu ska vara ärlig (och det ska man ju!) strödde jag glatt ut alla frön som fanns i påsen och petade över lite jord och vattnade. Och glömde alltihop tills det plötsligt fanns blommor i rabatten. Till min stora förvåning.
Men nån gång ska väl jag också lyckas!
Få se vad jag ska ge mig på i år ...

Och nu är det nog dags att ge sig ut i solen igen... Två migräntabletter har äntligen gjort vad dom är ämnade att göra, så nu ska vi ut och leka lite, mina vovvar och jag!
För Nalle har faktiskt varit jätteduktig och kommit när jag har sagt till honom tre gånger på "raken" nu... Kanske han har ställt in hörapparaten på "matte-tjat" eller nåt.
Men det blir kul att se hur han gör när det är så här fint väder! För vem sjutton vill gå in och laga mat då???
Inte jag, och förmodligen inte Nalle heller !


13 kommentarer:

  1. Hihi har också ätit en semla idag,det är ju sååå gott!Så söt selma semmelboll är och så roligt med små fågelbebisar,håller tummarna att allt går bra och att alla pippibebisarna får leva!=)

    Krya på dg från migränen,
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Maria; Nog kom Nalle in trots solen. Och semlor ska fixas alldeles snart...
    Ha det jättebra!

    Kramen!

    SvaraRadera
  3. pust och stön TVÅ stora semmelbollar har jag klämt i mej!!
    utan päls.

    hr ligger snön meterdjup...långt där nere är rabatterna....lika glad är jag för det ;)

    Ha det fint uffematten!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul med kvitter i holken :)

    Hoppas det går vägen för Gunnar oxå!

    Här har jag sår i öronen av sonen tjat om NÄR hans fåglar kommer hit :)

    Vi var ju och införskaffade en bur modell stor idag:P

    Så snart är vi med fåglar här oxå :D

    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  5. Glömde ju säga att det är klart vi hörs framöver :)

    SvaraRadera
  6. Huga; Hmmm! EN klarade jag! Urk, så mätt man blir av sånt! Och dom ÄR godare UTAN päls :-)!

    Här ligger det snö centimeterdjup och allt som jag inte gjorde i höstas börjar komma fram igen... Det som göms i snö osv.

    Ha det gott och glöm nu för sjutton inte att ta det lilla lugna! Det ÄR nyttigt att vila mellan varven!!!

    Kramen!!!
    **************************************

    Sickan; Så himla spännande! Det är Jennys nymfbebisar ni ska ta över då? Har haft en sån som kunde härma skator... Med förkärlek klockan fyra om mornarna... Och konstigt nog saknar jag den tokiga Axelina alldeles förskräckligt.

    Lycka till med fågelägandet!

    Kramen! (Och vi hörs av snart!!!)

    SvaraRadera
  7. så spännande med nya bäbisar!
    och vad fin hon är Semlan...ser riktigt god ut!
    Kramen!
    Och lycka till med de nyfödda!

    SvaraRadera
  8. Vivan; Men mycket päls i truten blir det om man försöker tugga på henne ;-)!

    Har inte fått titta i holken ännu - Alma är en riktig liten ragata (men himla fin ändå!)... Och Gullan törs jag inte störa med tanke på hur besvärligt det har varit hittills. Men det låter lite "kvittrigt" därifrån också!

    Kramen och ha det gott!

    SvaraRadera
  9. ringer dej i morgon, men vill ändå hoppa in här och säja grattis till småbebbar i holkarna!
    Håller mina tummar för att allt ska gå bra!
    Kramis söstra mi! //Jenny

    SvaraRadera
  10. MMm jag satte i mig en heeel semla med familjen i förrgår, fyy vad gott det är! Man blir ju illamående som om man vore i sjuttonde månaden (o det vet jag ju precis hur det känns) men det är det värt!
    Vad kul att du har småpip i holken! Hoppas det går bra, klart man inte ska ropa hej, men lite glad måste man ju få bli när det är småliv....
    Ps; ville bara säga att jag fått dina jättefina mail, "kedjebrevs-varianten" men jag sänder inte vidare/tillbaka dem för min data hojtar om att det kan vara virus i dem..hoppas du förstår och inte blir ledsen, många är ju av typen man ska skicka tillbaka dem om man bryr sig och det gör jag verkligen...är bara rädd för virusar! Men tack i alla fall, du är så gullig!! Stor kram, hoppas vi ses snart!! Kram/ Nim

    SvaraRadera
  11. Tittar in och önskar dig en skön helg!

    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  12. Hoppsan, pippibebisar på gång?
    Blir spännande att se hur det går!

    Semla ja, jag äter inte semlor då jag inte tål gluten så bra, + att det är för mastigt för mig.

    Ha en bra helg!

    /Caroline

    SvaraRadera
  13. Caroline; Har sett tre små hos mina vita undulater, men hos Gullan och Gunnar finns det "bara" ägg ännu... Men visst är det spännande!!!

    Glutenallergi är besvärligt, det är mycket man får undvika...

    Ha det gott i helgen!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!