Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 11 februari 2009

Känner för att...

...hitta på lite nya "fula ord"!
Var i stan igår och uträttade såna där tråkärenden och fick



... ont i huvudet - igen.

Det kanske inte vore så dumt om det fanns utbyteshuvuden...
Och helst då om man kunde få ett utan värk i...

Men jag börjar fundera på om det är stan jag är "allergisk" emot Hmm 2, för jag får ju migrän varje gång jag har varit där och handlat.

Men det kan ju tänkas att det är för att jag tycker det är tråkigt att handla mat och att pengarna aldrig räcker till "nåt kul". För det är klart migränframkallande, detta med pengabekymmer...


Lite konstigt att "de styrande" inbillar sig att folk blir friska av att få mindre inkomster... Kan intyga att så är inte fallet!!! Snarare blir man sämre av att ha bekymmer för ekonomin.

För visst är det så att man inte kan köpa lycka för pengar, men livet blir onekligen lite lättare om man har möjlighet att köpa anständig mat och (i mitt fall) kosta på sig lite sjukgymnastik eller massage eller nåt för att göra livet lite lättare...

Jisses, vad jag har blivit gnällig sista tiden! Det kan aldrig vara nyttigt.
Eller också är det jättebra att gnöla av sig.
Fast det är ju tråkigt att läsa, förstås.
Å andra sidan finns det ju ett rött kryss i högra hörnet att trycka på om man tycker att det för eländigt!

*************************************************************

Har i alla fall roat mig med att skicka iväg lite födelsedagspresenter till Småland, Gotland och Norge... Visst är det för jäkligt när man får ihop en sån där massa tre (hej och hopp; fyra med Uffe, sju år på söndag!!!) födelsedagar på raken.
Först ut är systern på Gotland; sen Mammamia i Småland och så på "alla hjärtans dag" min högt älskade, gulligaste, goaste, vackraste dotter.

Och vad tror ni händer när jag äntligen har packat och frimärkat och skickat iväg?
Jo, dottern hör av sig via chatten och upplyser mig om att hon ska till Sverige och övningsköra och har tänkt ut att hon ska göra vår lilla väg osäker på lördag...
Jag ska ha min lille bil i garaget (för säkerhets skull, he, he)...
I och för sig är det där den står nu när det är så pass kallt, så det är ju inte enbart för att jag misstänker den stackars dottern för att inte kunna stanna i tid Scared 2... Äh, nog tror jag att hon är jätteduktig! Jag menar; JAG kuskar ju runt på vägarna utan att ställa till allför mycket skada (tror jag Blushy), och då kan det ju inte vara så där vansinnigt invecklat...

På fredag ska "lill-son" åka till "mellan-M". Så klockan tolv ungefär ska han levereras till Dalum för vidare transport med buss till Tidaholm.
Så denna matte tänker sig att INTE ha huvudvärk imorgon, utan passa på att "städa" när sonen är hemma. För då kan ju han rista av mattorna... Om jag frågar snällt!

Och så har jag en deg stående på jäsning. Den ska bakas imorgon, det är nån sorts surdeg med en massa grovt rågmjöl och krossade rågkorn. Ett evighetsprojekt; började i söndags med surdegen och nu ska det jäsas i ytterligare ett dygn och sen ska det i mer rågmjöl och vatten och sen är det jäsning i fem timmar till. Inget man gör när man kommer på att man är akut brödlös med andra ord Ignoring You....
Men det ska bli spännande att se hur det blir...

Nej minsann; nu får det nog bli en tur till tablettburken (igen, suck!) och sen;
sängtime!!!

Ha det jättebra alla och var rädda om er!!!

Big Hug





7 kommentarer:

  1. Stackars dig med denna eviga huvudvärk, jag känner med dig då jag haft det nu i dagarna 3, ynkligt jämfört med dig. Men gnälla får man när man inte mår bra, för hur ska annars andra få veta o ömka lite. Ibland känns det lite lättare om man får lite medkänsla. Här kommer alltså en stor kram av medkänsla från Mia (MiJazz)

    SvaraRadera
  2. Du kanske blir stressad när du handlar, det är ofta då jag får migränen och huvudvärk.
    Gott med hembakt bröd även om det tar lång tid att göra.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Usch ja...kombinationen "inte vill handla", pengatryt, skitväder, värk är väl ingen SÅ lyckad kombination?

    Inte konstigt att ditt huvud säjer STOPP!
    Att hela tiden få räkna på ören, som nu många får göra (är själv en av dom...)det gör att man mår skitdåligt i själen....

    För hur det än är...ÄTA måste man ju, och dyrt är det.
    BIL är nödvändigt när man inte bor typ, mitt i stan...
    BOENDE är ju också himla skoj, så man slipper ligga och sova på gatan...

    Och hur dom däringa politikerna i blåkostymer tänker?
    Ja, det vette fan, rent ut sagt!

    Inte blir man friskare och kan fixa mer själv av ett sånt elände i alla fall..som dom nu har ställt till med!

    Jag har tyvärr inget bra "hokuspokusrecept" till dej, utan bara nickar instämmande i allt du här säjer.
    Kanske din huvudvärk och migrän lättar liiiite framåt helgen när dottern kommer?
    Lite roliga grejer brukar hjälpa tycker jag!

    Jag tänker en massa på dej, och önskar du bodde närmare...
    Så att vi kunde träffas och bara få "tjöta av oss" lite om allt och inget.
    Och dricka lite gott kaffe...

    Försök snälla....att hitta lite glädjeämnen att fästa uppmärksamheten på, för det är så viktigt när marken "rämnar"...
    Och GNÄLL HUR MYCKET DU VILL här!

    Du har väl ingen skyldighet mot någon här att bara vara en "glad sida" som folk kan läsa för nöjes skull"???

    DOM som BRYR sej stannar...och det vet du!
    Det är ju DEJ vi gillar, oavsett om du skriver i glädje eller sorg.
    GLÖM ALDRIG DET!
    JAG vill då inte ha dej annorlunda...käraste "söstra mi".

    Jag trycker in en massa av min lilla energi som jag har kvar, här i sladden, och skickar den till dej!!!
    När bara snö och is släpper greppet om dagarna, så kommer jag och Dottern och kramar om dej!
    Men nu känner jag inte att jag vill köra så långt när det hinner bli både mörkt och allt innan man knappt hunnit ner till dej...)-:

    Nu ska jag gå och duscha, för vet du vad jag måste göra i dag?
    Jo...nu är det min tur...

    Att ta den där "ljuvliga trippen" till staden för att gå och vända och vrida på extrapriserna på Willy´s...

    Och DET känns bara sååå jäkla jobbigt!
    Med ångesten nafsandes i hälsenorna och huvudet som räknar priser och lägger ihop och drar ifrån...
    Troligtvis får väl jag lite "paybacktime" i kväll eller i morgon...Tvi faaaaan!

    Detta blev visst lite långt...Oooops!
    Men det lixom bara blev så.

    Bamsekramar till dej och ta det bara lugnt.
    ALLT ordnar sej....det måste det nämligen!
    Och det brukar ju lösa sej på något vis....och det är väl det som "blårockarna" vet!

    // Söstra din (som nu bytat blogg igen för FEMHUNDRASJUTTIOELFTE gången...Hehe!)

    SvaraRadera
  4. Uschanamaj denna huvudvärk........hoppas den lättar snart.

    Och inte fanken blir man friskare av penga brist,DET är tärande om nåt!

    Hoppas hela jävla Alliansen begår kollektivt "självmord" eller nåt,så det blir nyval NU!!

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Huvudvärk är inte kul, får själv liknande när tinnitusen slår till, blä!

    Jobbigt med pengabekymmer, det tär på kropp och själ!

    har nu lagt in awarden på bloggen.. :)

    /Caroline

    SvaraRadera
  6. Mia; Skickar medlidandekramar tillbaka och hoppas att du har sluppit huvudvärken nu!
    Här går det lite upp och ner; men jag käkar mina piller med jämna mellanrum och hoppas att det ska hjälpa :-)!

    Kramen till dig!!!
    ************************************

    Bloggullet; Jo, det kan nog vara så... Men jag har liksom "skov" när det inte hjälper vad jag gör för att undvika den där jäkla migränen... Tröstar mig med att det går över :-)!

    Kramen och tack för kommentar!
    **********************************

    Söstra mi; Tack och lov att du finns!!!!!!!!!!

    En jättebamsekram!!!!
    **********************************

    Sickan; Som väl är går det ju över - så småningom... Är väl kanske lite väl envetet just nu, men, men...
    Sitter forfarande och hoppas på misstroendevotum :-)! Hoppet är väl det sista som lämnar en!

    Kram och var rädd om dig, vännen!
    **********************************

    Caroline; Ska "ila" till din sida och läsa ;-)!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  7. Det tycker jag absolut att du ska göra! Alltid kul att veta nya saker om folk!
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!