Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 22 februari 2009

Växlande molnighet


Igår när jag vaknade hade jag inte migrän... Tyckte att det var något som var väldigt konstigt, men kom inte på vad det var förrän jag hade varit efter tidningen. Konstigt vad man vänjer sig vid, även obehagliga, saker.

Imorse hade jag migrän, men det släppte redan vid tio-tiden i förmiddags! Ha!!! Är på väg åt rätt håll!!!

Det har snöat lite här inatt, men framåt mittpådagen regnade det. Det är inte klokt så klafsigt det blir!
Hade hundarna lösa och lediga medan jag försökte få undan lite av det blöta på gången... Nalle (ja, han har återgått till sitt vanliga namn, som väl är! ) stack i vanlig ordning iväg och fick något akut fel i hörselapparaten... Uffe sprang mellan mig och Nalle och visste inte vem av oss som gjorde alldeles FEL... Men jag tror att han hade en liten aning, för nog försökte han få Nalle att gå hem igen.
Men han, Nalle, går bara omkring här i ekhagen och filiturar och gräver lite så jag ser honom hela tiden. Annars hade jag aldrig vågat släppa honom... Men vad sjutton gör man med en sån envis jycke??? Har försökt med "allt"! Terrier, alltså!!!!

Igår bakade jag valnötsbröd av min lilla surdeg, som står i kylen och blir "matad" en gång i veckan... Antar att det blev godkänt, för det var bara knappt halva brödet kvar imorse... Någon hade varit hungrig i natt... Och jag kan tala om att det var inte jag...

Däremot var det rätt dåligt med nattsömnen i det här huset inatt! Katterna gick i spinn så där fullständigt som bara katter kan... Dom majuade och hoppade och rev ner (inte blommor, som väl var!!!) och lekte med pingisbollar och hundben och...
Vid en del tillfällen känner jag att jag vill bo i en etta med kokskåp utan både katter och hundar och fåglar och ungar!
Inte ofta, men det händer...
Inatt var ett sånt tillfälle!
Fast det var nog bara katter jag var akut allergisk emot ...

Man kan bli sån ibland!

Igår hörde jag Tage Danielsson på radion. "Det man läser i pressen gör mig ledsen, men kaffe och bullar gör mig glad".
Så det är helt klart Tage Danielssons "fel" att jag ställde mig och bakade bullar idag . Tänk vad man kan bli påverkad av sånt man hör, va?! Och så var han ju en person jag beundrade väldigt mycket... Tänk bara på den där monologen om sannolikhet... Den är alldeles fantastisk!!!!!

Men nog blir man liiite gladare av en kopp kaffe och en liten bulle (med kardemumma, mums!).

Ha det gott alla! Och tack för alla snälla kommentarer! Nog har det betytt, och betyder, väldigt mycket för mig, ska ni veta!!!




7 kommentarer:

  1. En bulle till fikat är alltid välkommet! :P

    Skönt att migränen verkar vara på väg bort!

    Kram på dig och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Sickan; Ja, du anar inte vilken lättnad det är när man märker att tabletterna hjälper igen... Eller, jo, det vet du ju förstås :-)!

    Ha det bra idag du med! Var rädd om sig!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för pratstunden, Kära Du!
    Längtar efter den där citronpajen!

    Kram, Jenny!

    SvaraRadera
  4. NU ser jag inläggen??
    Vad konstigt!

    Skrev i din andra oxå :P

    Ha det bra iallafall!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Jenny; Detsamma!!!
    Sparar paj till dig/er... Längtar!!!

    Kramen, söstra mi!!!
    *****************************************
    Sickan; Tur att det funkar igen. Har i och för sig inte märkt att det har varit något galet... Har ägnat mig åt smör och ägg som höll på att gå någon annanstans idag...

    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att du verkar 90% piggare denna dag! Här är det lite lättare nu åxå...tillfällighetsvis..?

    Ha en GOD fettisdag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Huga; Ja, det är väl så det är; än går det upp och än går det ner :-)! Omväxling förnöjer (ibland i alla fall)...
    Skönt att det lättar lite hos dig också!
    Tänker ofta på dig!

    Och imorgon blir det "semmelbollar utan päls" här ;-)!

    Katten Selma är allmänt kallad "Semmelbollen", så det blir lite "besvärligt" här under denna perioden. Kattan tror nämligen att det är henne vi pratar om hela tiden, ha, ha! Tänk så häftigt att bli så pass uppmärksammad!

    Kramen, bästaste Hugan!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!