Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 1 februari 2009

Sickans utmaning

Sickan hade en utmaning på sin blogg...
Man ska leta reda på sjätte kortet i sjätte mappen och visa detta...

Hade först en lite långsökt idé om att bara ta årets mappar, men det bidde alldeles tokigt, med tanke på att jag inte vill skrämma folk...
Där fanns nämligen en ganska fruktansvärd "spegelbild" av mig i nyfärgat hår... Detta är något jag helst besparar den övriga mänskligheten...
Jenny har fått en av bilderna via mail och jag misstänker att hon satte kaffet i vrångstrupen (om hon nu hade ngt kaffe tillgängligt vid den tidpunkten)...

Så det fick bli denna istället;



Ja, en något "kornig" bild tagen med mobilen (innan digitalkamerans intåg i huset)...
Minns sensationen alldeles glasklart!
Lukas fick nådig tillåtelse att äta på samma fat som Herman och Hugo!!!!!! Ja, Hugo hade väl inte haft några invändningar i vilket fall som helst, men Herman...
Han är en riktig stridis min "hemske" Herman. (Det är granne K som kallar honom så; undrar varför Question Mark)

Tänkte utmana några andra bloggare, men det verkar som om de flesta redan har blivit utvalda och gjort denna utmaningen...

Så jag föreslår att ni som inte har letat i era mappar; SÄTT IGÅNG!!!

***********************************************************************

Idag har det i alla fulla fall varit strålande solsken! Vovvarna och jag har vimsat omkring i skogen (i vanlig ordning utan kamera, suck!) och hittade älgspår som inte var små, om man säger så! Uffe försvann i skogens djup, ivrigt spårande, men kom tillbaka rätt kvickt. Det var tydligen inget kul att skena omkring bland kvistar och stenar alldeles "fälf"... Synd om Uffe...

När vi kom in igen dunkade det rätt duktigt i mattens skalle... Undrar just om det där halsonda trots allt är en förkylning??? För det vill jag ju inte ha!
Hade ju bestämt att ok halsont två dagar, sen är det bra igen...

Gick i alla fall och la mig - och slocknade och sov ett par timmar... Vaknade av att fåglarna förde ett oherrans liv och studsade (hmmm, en sanning med modifikation) upp! Inte lustigt att det var ett skränande i köket! Matdags hade det varit för nån timme sedan, så man får väl säga att dom har liiite tålamod ändå... En timme kan ju vara ruskigt lång om man är hungrig Crow...

Dessutom hade jag lyckats sudda ur mitt medvetande att det kan behövas lite mat till människorna i huset också... Så det fick bli French FriesHot Dog (pommes och korv, utan bröd)... Inte någon höjdarmåltid, men nåt i lilla magen i alla fall...
Visst är det svårt att uppbåda energi till matlagning när man mår pest?!
Man kan ju uttrycka det så att inspirationen är någon annanstans än hemma hos mig vid sådana tillfällen...
Inte för att det är mycket med inspirationen i vanliga fall heller...

Nä, nu är det dags för en kopp te med honung!!! Det lenar lite i den där "sir-väs-halsen" jag har lagt mig till med...
Den är förresten till salu! Hörde jag 50 öre bjudet???? Nähä, inte det...
Ja, ja! Jag får väl behålla eländet då...

Pouty


7 kommentarer:

  1. Det är ju en rolig utmaning:)
    ha en fin kväll, vännen.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Fram med spegelbilden nu!!
    Du måste kolla på mamma-musblogg
    livetsommamma-mu.blogspot.com
    tänkte såå på dig när jag lyssnade på den ljudklippet från rixfm där!
    Lova att berätta vad du tyckte.
    Ha en mysig kväll
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Strongt av dej att skutta ut i solskenet och bland grankvistar och älgspår trots "sir väs-hals" och huvudvärk...
    Hehe...tror 17 det att Uffe tyckte att du gott kunde haka på spårandet!
    -Kom igen nu, matte! Näsan i mossan och så springer vi!
    (Hehe...ser för min inre syn hur du galopperar iväg på alla 4, tätt efter Uffe-hund!)

    Allvarligt talat!
    Nu får den där förkylningen du har ta och ge sej av därifrån.
    För jag är ju rädd om dej, söstra mi!

    Ta nu och kurera dej väl i ett par dagar, annars kanske din förkylning också "biter sej fast" i evigheter!
    Bums i säng, med honungs-te och god bok!
    Största kramen som finns till dej...//Jenny (-:

    SvaraRadera
  4. Lallis; Jag tolkar din kommentar som att det lönar sig att hoppa in på din sida och kolla ;-)?
    Lite kul, för det kan ju bli hur tokigt som helst...

    Kramen, vännen och var rädd om sig!

    ********************************

    Widénskan; Fnittrar fortfarande... Den var kul!!!
    Undras lite stillsamt om man räknas som fiende av nio kissar? För då ligger jag jäkligt risigt till :-)!!!

    Kramen till dig och tack för tipset!

    *********************************

    Jenny; Min snok duger INTE till spårning; det har Uffe talat om mer än en gång... Svårt att kuta omkring på "alla fyra" med tanke på "all skönhet som vill ut", he, he!
    Men vet du, jag tror att jag mår bättre idag... Men har bestämt mig för att ta det liiite lugnt och bara gå och strosa omkring och göra lite här och lite där... Mycket te och läsa blir det idag! Bäst att passa på medan jag har nåt att skylla på ;-)!!!

    En jättebamsekram tillbaka!!!

    SvaraRadera
  5. Tänk vad bra digitalkameran är........
    Dom ser ju ut att samsa fint iallafall!

    Ha en bra dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Hoppas halsen kryar på sig,kramiz

    SvaraRadera
  7. Sickan; Tillfällena när dessa tre herrar är sams är så sällsynta, så det kommer man ihåg :-)! Vet i alla fall att det var i mars nån gång detta under inträffade...

    Ha det gott du oxå och var rädd om dig!
    Kramen!!!

    ***************************************
    Mammamia; Bättre och bättre dag för dag... Äh, det går nog över rätt kvickt... Lite vitlökskapslar och te med honung och frisk luft emellanåt så försvinner det nog!!!

    Kramiz tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!