Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 15 februari 2009

Utmaning (typ lång)

En "utmaning" jag hittade hos Annica... Lång, men lite kuliga kluriga frågor Happy...
Utmanar alla som har lust att göra den... Antar att rätt många redan har svarat sig igenom denna Thinking.

Här kommer mina (någorlunda) sanningsenliga svar;

01. Stänger du av mobilen när du sover?
Vet inte var den finns (i regel) så troligen är den igång eller urladdad...
02. Vem såg dig senast naken?
Har en stilla förhoppning att det var spegeln...

03. Hur såg du ut på högstadiet?
Väldans liten och tanig (svårt att tro idag Too Funny)

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?
DET vill jag inte veta...

05. Hur var du på dagis?
Gick inte på dagis. Hade nog dagmamma eller barnflicka, har jag för mig...
06. Hur är du att ha som arbetskamrat?
Tror att jag får någorlunda godkänt... Det var ju länge sedan jag arbetade...
07. Har du celluliter?
Jo, det skulle jag tro :-)!
08. Biter du på naglarna?
Ibland... Försöker låta bli
09. Har du något handikapp?
Nja, handikapp... Ser det väl inte riktigt så... Men jag har förtidspension och lite ont här och där och en aning migrän då och då...
10. Är du rädd för att få hängbröst?
Nä, varför bekymra sig om såna petitesser :-).
11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Nej, Gud är ett "det".
12. Svär du?
Ja, när det krävs och lite då och då som "krydda"... (skäms liiite).

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Gillar inte att bli påtvingad någon tro!!! Jag har min alldeles egna tro och den tvingar jag inte på någon annan... Tycker det är bäst att leva och låta leva!!!
14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?
0 skulle jag tro... Men jag har inga synpunkter på de som är homo! Vi lever som väl är i ett (någorlunda) fritt land!
15. Tror du på utomjordningar?
Ja, klart att det finns annat liv på andra ställen... Universum är STORT!

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
Rårakor (tror jag, kanske, eventuellt)
17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Inälvsmat (jag "returnerar" sånt. Synd om den som har lagat maten)
18. Har du blivit arresterad?
Nej (Är det en brist tro?)
19. Ljuger du?
Nja, säger väl inte alltid hela sanningen... Ibland är det liksom bäst att tiga still!
20. Har du kysst en polis?
Nej (Borde man ha gjort det?)
21. Är du rädd för Securitasvakter?
Varför skulle man vara rädd för dem?
22. Har du någonting att dölja?
Alldeles säkert!
23. Vad har du på din nyckelknippa?
Hus- och bilnycklar och en liten ficklampa
24. Är du/har du varit gift?
Jag har varit gift. Ingen hit om man säger så... Men det finns säkert folk som passar bättre ihop. (Lyckans ostar dom!!!)
25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Skulle inte falla mig in! Lyckas jag sova så dags så gör jag det!!!

26. Kan du laga cyklar?
Tummen mitt i handen, tyvärr.

27. Kan du fixa med bilar?
Min gamle 99:a fixade jag lite med, men denna "moderna" skapelse jag har nu fattar jag nada av.

29. Kan du baka bröd?
Jojominsann!

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Jadå. Men glömmer ändå att göra det när det behövs...

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?
Ingen aning! Ser så sällan serier. Och ibland tycker jag att mitt liv är rätt likt någon misslyckad serie, ha, ha!

5 kommentarer:

  1. Har faktiskt kopierat alla frågorna o svarat på min blogg, det var lite kul. Alltid något som gör ens förkylda tillstånd lite trevligare.
    Kram Mia.

    SvaraRadera
  2. Jag hade den på min sida innan........men efter att det varit "troll" och jävlats så var det inte lika kul längre!

    Men det var kul att läsa dina svar!

    kram och ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Mia; Det kan vara rätt skönt att tänka på annat än hosta och snuva när man är förkyld!

    Hoppas att du snart kryar på dig!

    Kramen!!!
    *************************************

    Sickan; Vad är det för märkliga människor som är och spökar på din blogg hela tiden? Har dom inget vettigt att ta sig för, tro?!
    Jäkla sätt!!!

    Ha det jättebra i alla fall :-)!

    Kramen, vännen!!!

    SvaraRadera
  4. Kul att få veta lite mer om dig!
    Ja att leva med värk är som sagt inte lätt.
    För ett tag sen så sa Emil till mig en kväll.
    Mamma, i morgon? Då du inte har ont. Då kan vi brottas!!!!
    Såna ord gör ont och det känns i de stunderna som att man är världens sämsta mamma.
    Men jag hoppas att jag gör andra saker med honom som "kompenserar".
    Vi läser mycket, bygger pussel, lego, ritar och så hjälper han mig när jag gör mina kort! Att pyssla älskar han. Så vi tillbingar nog mycket tid tillsammans. Även om jag inte jagar honom eller spelar fotboll eller annat "fysiskt".
    Jag duger nog! ;-)
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  5. Annica; Klart du duger!!! Var ju frisk när mina två äldsta barn var små, men de två yngre har aldrig upplevt mig som "frisk"... Men alla fyra påstår att dom inte har behövt sakna något; trots mitt handikapp och (ur)dålig ekonomi.

    Bara man älskar sina barn räcker det långt! Och det gör man/jag/du ju!!!

    En jättekram och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!