Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 9 februari 2009

Lite som att gå på glas...

Åtminstone tror jag att det är den känslan jag har... Vågar ta mig attan inte ta itu med nånting, för jag är så rädd för att huvudet ska börja trilskas igen. Visserligen sägs det att det är bra att ha ett huvud att ha ont i, och det kan det kanske vara om man slapp att ha dundrande värk varenda jäkla dag. Och jag fick mycket riktigt ge mig i pillerasken idag på eftermiddagen igen...
Och dom ÄR bra dom där migräntabletterna; det är bara det att jag får som sockerdricka i benen och blir lite muskelsvag av dom... Gnäll och gnöl och ännu mer gnäll och gnöl! F´låt, men jag kan inte låta bli...

Nu vet jag i och för sig att jag på sätt och vis har mig själv att skylla, men ändå...
Lyfte en sån där säck med kattfoder utan att ta hänsyn till att man bör böja knäna och absolut inte böja sig på mitten och lyfta... Men det går ju för sjutton snabbare på "mitt vis" (fast det fick jag ju igen med ränta I <span class=).

Ok! Medger att jag är dum som ett spån, men liiite kan jag välan få gnälla ändå <span class=?

Desto roligare att jag har fått awarder - igen!!! Av bästaste söstra Jenny denna gången... Tänka sig sån tur jag har som har lärt känna denna fantastiska människa!!!
Som en uppslagsbok när det gäller allehanda fågelfrågor och generös och konstnärlig och dessutom så in i bombens SNÄLL!




Med denna söta award följer förpliktelser!

FEM saker ska man nämna som man INTE kan vara utan,
och FEM stycken ska nomineras efter detta…


Hmmmm...

Men jag KAN inte vara utan

1. Barna och djuren... Fasen så torftigt mitt liv skulle bli utan dom!!! Och vännerna och pappen och ... ja, ni vet, alla dom där nära och kära! I och för sig inga "saker", men utan dom kan jag inte vara!!!

2. Bilen. Bor man som jag är man väldans beroende av en sådan, och jag har min som "medlem" i hushållet <span class=

(fast min är GRÅ och av märket SAAB, 9000 Cse 2,3, minsann...)

3. Min hushållsassistent. Ett måste om jag vill baka (och det vill jag - ibland <span class=)

4. Lite skämmigt kanske, men datorn har ju också blivit ett måste.... Ett sätt att hålla kontakten med vänner och bekanta, och dessutom en nödvändighet för att få nöjet att läsa alla trevliga bloggar. Och det vill jag ju inte missa!!! (Milda makter vad jag skulle sakna mina bloggrundor om jag skulle bli datorlös!!!)

5. Att få förmånen att bo så här i skogens djup! DET är något jag aldrig, aldrig vill avstå ifrån... ( Eremiten har talat <span class=)

Och så ska jag "skicka vidare" till fem stycken... Hmmm! En aning knepigt...

Men en av mina bästaste bloggkompisar, Hugan, måste ju utmanas <span class=!
Och den finurliga Lallis som alltid får mig att tänka på de mest märkliga saker.
Den blivande hundägaren Caroline. (När ska du tala om vad det är för ras på din nya kompis? Är nyfiken!!!)
Widénskan som alltid hittar så mysiga grejer till sitt hem, henne måste man utmana, tycker jag!
Och så "blogg-grannen" Anna... Hennes minigrisar är så charmiga, så hon åker på en utmaning bara för det <span class=!





Och så denna söta lilla award... Tror inte att det var några direkta "förpliktelser" förknippade med denna (?)... Är i alla fall jätteglad för att jag har blivit förärad den!!! Tack Jenny!!!


Dessa bilder får avsluta dagens epistel <span class=...
Det är INTE kattungarna som är "huvudmotiv" denna gången, utan "kattsäkrade blommor"...
Fick ge mig iväg och handla "zinkpottor" att sätta i fönstret... Det kändes lite för riskigt att ha de där tunga lerkrukorna. För tänk om M-ett hade fått en sån i lilla knoppen <span class=. Det hade INTE varit bra alls, det!!! Och det blir ju betydligt färre skärvor med dessa Lightbulb Idea


Lite synd att bilden blev så mörk, men jag orkade inte hålla på att greja med den fåniga kameran idag... Utan det får bli en gissningslek "hur fasen ser dom där "pottorna" ut egentligen"...
Äh, det blir nog bättre en annan dag!

Ha det gott och var rädda om er!!!

Big Hug


10 kommentarer:

  1. Först händer inget sen händer massor! Var rädd om lilla huvet ;) hoppas det ska hålla!!

    Tusen tack för awarden! skoj att få, lagom att klura på ett par dar!

    ta det lilla lugna nu!
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Haha, vad du är go. Kul:)Och grattis till DIG för awardet.

    Men stackars ditt huvud. Ta det lugnt tror jag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Ska fundera på den lite! Kram

    SvaraRadera
  4. Hallå i bloggen, jag kom hit genom länk. Fina kattor du har, jag har också två sötisar. Och så har jag migrän som du, det är inte kul, anfallen kommer ibland.
    Trevligt du har här, jag kommer tillbaka.
    Grattis till awarderna.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Oj! Här inne var det så "vårigt" och nystädat och grannt som bara attan!!

    Jisses så fin din sida är nu!
    Och visst är det skönt att sitta helt stilla på lilla rumpan och bara tapetsera och måla om inne i sin lilla hörna?
    Kräver minimalt med kroppsarbete, och ibland är ju det vad våra kroppar orkar med!

    Lilla söta rara du! Har du mått så dåligt och så har jag inte ringt dej en endaste gång?
    Fy farao vilken taskig "söster" jag är!
    Jag skäms, och lovar bättring...Men jag kan ju trösta dej med att du inte är den ende som jag missar numera...
    Jag måste vara totalt "koko", för jag HINNER ingenting om dagarna längre! Och INGENTING vettigt gör jag heller???

    Vet inte hur tossigt allting blivit nuförtiden...

    Vilka goa bilder på söta pissarna!
    HAR du verkligen köpt nya krukor (zinkpottor) till fönsterna, för att du får dras med dom där två???

    Iofs var det väldans FINA pottor där i mörkret, men TÄNK bara vad dom styr och ställer med dej, arma människa!
    Nu får dom allt snart gå UT och hitta på hyss istället...annars kanske du snart börjar skicka mej räkningar på trasiga krukor och diverse annat...Hehe!

    Och du!
    DU, om någon...Är värd alla awarder i världen!
    Min allra äldsta bloggvän, och tillika en VÄLDANS GOD VÄN i "riktiga" livet!
    Det du..!

    Tackar till sist ödmjukast för att du troget länkar till en ny blogg till mej IGEN...((-:
    (Ganska roligt faktiskt...för det retar SÅÅÅÅ många! *asgarvar*)

    Jättekram till dej, och ta det lugnt nu med lilla "knoppen", och resten av kroppen!
    //Jenny (-:

    SvaraRadera
  6. Huga; Ja du, inte går det i många knop här inte :-)! Får försöka ta lite i sänder... Sonen har sportlov, så jag har tänkt mig att han ska få "äran" av att följa med och köpa hundfoder (inte lika tungt som kattdito, men för säkerhets skull, ha, ha!)...
    Det blir kul att läsa dina fem måsten :-)!!!

    Kramen till dig!!!
    *****************************************

    Lallis; Men tänk bara att ha "laga förfall" och inte behöva "fladdra omdring som ett visset löv" (som en läkare i Linköping påstod att jag brukar göra (?) Märklig människa!)...

    Kramen till dig!
    **************************************

    Minigrisen; Fundera på du ;-)! Spännande att se din lista när du är "färdigfunderad"!

    Kram!
    **************************************

    Bloggullet; Kul att du hittade hit!
    Nä; migrän är ett jäkla otyg! Och jag får eländet av all huvudvärk... Börjar så där oskyldigt med spänningsvärk och blir migrän. Bläää! Men nu ska det tas med ro några dagar, så hoppas jag att jag klarar mig ett tag :-)!
    Ska kika in på din sida sedan! Spännande!!!

    Kram!
    ***************************************

    Jenny; Men snälla söstra mi! Du har väl nog med ditt? Vet nog hur illa du har mått sista tiden...

    Och de unga herrarna katt VILL INTE vara ute... Vi har verkligen försökt få dom att fatta att det är ok, men näää då... Dom står och trycker vid dörren och vill in igen... Larvpottor!!!

    Att du kunde plocka med dig hela gamla bloggen till den nya adressen?! Stum av beundran :-)!!!
    Tycker det är lite kul med dina hopp hit och dit; men så är jag ju rätt lättroad ;-)!
    Hörs via tfn snart!

    Kramen bästaste söstra mi!

    SvaraRadera
  7. Tack för awarden!

    Ska klura på utmaningen under dagen och se om jag kan svara på den ikväll!

    /Caroline

    SvaraRadera
  8. Usch för migrän,DET är ett helsicke.
    Periodvis har jag oxå mycket av den varan.

    Det har varit en liten lugnare period här nu.
    Tack och lov för det har/är så mycket annat!

    Kram på dig och ha en så bra dag du kan!

    SvaraRadera
  9. Stackars dig med din elaka migrän! Funkar inte den där sprejen dom tjatar om på reklamen då? Antar att det är som pissi atlanten, men myrkryp o sockerdricka låter inte så farligt men det ska gudarna veta att det är inget roligt! Varför ska allt ha så förbaskat gott om biverkningar? Hoppas du mår bättre idag i alla fall!!
    Vad fint du skrev om de sakerna du inte vill vara utan, förstår dig verkligen på alla punkter. Ja, förutom hushållsassistenten då, för jag e ingen bagare... jag är rätt bra på det, men kan inte låta bli att äta upp allt om det är sött, och bröd är sååå långtråkigt o baka!
    Men det där med skogens djup förstår jag verkligen hehe, och datan...visst är det underligt att man skäms lite för att erkänna det? Hm..
    Stor kram på dej mostera, och förlåt att jag inte kommenterat på ett tag, livet har varit lite guppligt, inte dåligt, bara mycket.. Hoppas vi synd/hörs snart!! Kraaaaaaaaaaam! /Nim

    SvaraRadera
  10. Caroline; Varsågod! Det ska bli kul att se vad du inte kan vara utan :-)! Det är nog rätt bra att "tänka efter" nån gång ibland...

    Kramen!
    **************************************

    Sickan; Visst är det konstigt att migrän kommer som i "skov"? Tycker att jag är hyfsat fri ett tag, och sen får jag allt på en gång...
    Tur att man vet vad det är; annars kunde man nog bli riktigt skrajsen!

    Kram till dig och var rädd om dig!!!
    *************************************

    Sösterdotera; Har egentligen jättebra tabletter, det är bara det att det inte hjälper med något ibland... Troligen jag som tar medicinen för sent... Men jag är ju lite "efter" för det mesta, ha, ha!

    Hörs snart, stumpan!
    Var rädd om dig!!!!

    Kraaaaam tebax!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!