Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 27 februari 2009

Här är en...


...alldeles lös och ledig Nalle! Och så länge det ligger lite snö på backen kan man ju hitta honom även om det är mörkt. Hur det blir sedan vågar jag inte riktigt tänka på...
Han har rensat hörselgångarna och hör (ibland) när matten vill att han ska komma! Kan väl konstatera att det inte är någon 100%-ig lydnad det är frågan om, men det är ju betydligt bättre med 55% än 0 och intet Puppy 1!

Han är i alla fall duktig med att hålla sig på "våra" marker. Han snokar mest omkring i ekhagen bakom huset.
Det är ju mycket med både rådjur och harar som springer här, så det finns massor att böka omkring efter för en liten enveten jycke!
Uffe är plötsligt väldigt lydig (i mattens ögon), för han kommer nästan alltid när det ropas på honom... Och ännu bättre går det när Nalle inte vill lyda. Då får ju Uffe tillfälle att "lysa" lite extra!
Han är inte dum, min Uffe Hund!!!



Och eftersom det är halt har jag fått ge mig och investera i ett par halkskydd... Inte roligt alls! Obekvämt att gå på (mest inbillning, men ändå), och så funderar jag på om det inte är något slags "tant-varning" när man (ganska) frivilligt går och köper sånt?
Men det är IS över hela lagårdsplanen och hela vägen ner till brevlådan... Och två hundar som drar åt varsitt håll och glansis är ingen bra kombination alls!
Man halkar omkull helt enkelt! Och jag är inte ett dugg road av sånt!
Ont gör det också!!!

Kånkade in ett lass ved igår, så idag har det inte hänt så mycket här... Migränen ligger på lur (igen, suck!!!) och det är väl dags att peta i sig en liten tablett igen... Och hoppas på att det går att somna...
Herrarna hund ligger och blänger på sovrumsdörren, så jag antar att dom vill gå och lägga sig...
Och eftersom dom har varit hyggligt lydiga idag, så får väl matten visa lite god vilja också It's about time (som sagt; det är väl på tiden, kanske)!

Ha en fin helg!

It's Friday

13 kommentarer:

  1. nej,nej, nej, inte alls någon åldersvarning att ha broddar på skorna, endast vettigt. Sådana borde jag oxå ha på mig då det är halka här, men än så länge har jag klarat mig med "skross-stilen". Hoppas migränen ger sig av o att du o dina hundar får en skön helg. P.s. passa så inte Nisse-Nalle äter ekollon när han är där o bökar runt, det är giftigt för hundar. Kram på er. Mia.

    SvaraRadera
  2. Mia; He, he! Trodde att jag skulle klara mig med någon slags "glidande" gångstil, men det funkade inte när Uffe fick syn på något och la iväg som ryk och dra...
    På Apoteket har dom såna som jag köpte för "bara" 65 kronor. Fast jag tycker ju att det hade varit roligare att köpa något annat för dom pengarna (förstås!!!).

    Tror inte att han ger sig på ekollon... Här är ju ekar överallt, så det är lite svårt att undvika...

    Kramen och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. http://www.2000taletsvetenskap.nu/nyheter/mattram.
    htm
    Hoppas det funkat att länka hit, men kolla denna sidan, kanske du kan få hjälp för din migrän. Kramen Mia.

    SvaraRadera
  4. http://www.2000taletsvetenskap.nu/nyheter/mattram.htm

    Nu då? Mia

    SvaraRadera
  5. Örten mattram verksam mot migrän
    Dr Weil skriver om ny forskning på sin hemsida som visar att örten mattram är verksam mot migrän - även preventivt.

    Forskarna testade ett kommersiellt preparat och jämförde det med placebo. 170 patienter som haft i genomsnitt fem migränanfall per månad ingick i studien.

    Patienterna delades upp så att en grupp fick mattram-preparatet och den andra gruppen placebo i 16 veckor.

    De som tog mattram fick mindre antal migränanfall än de i placebogruppen. Mattram var 3.4 gånger effektivare än placebo. Studien publicerades i november 2005 i tidskriften Cephalalgia.

    Från: www.drweil.com/u/Page/Archive193/#1

    Mattram har heller inga farliga biverkningar som läkemedelsindustrins piller ofta har.

    Fakta Mattram (Tanacetun parthenium):
    Medicinalväxt. En örtabok hävdar att tre till fem färska blad intages mot migrän. Torkade går säkert också bra. Mattram ska även vara bra mot sömnlöshet.

    Örten är gammeldags s.k. mormorsväxt, doftar gott. Blommorna svagt toppformiga. Övervintrar friplanterad. Växer upprätt med starkt grenade plantor. Blommar rikligt. De flikiga, ljusgröna och mjuka bladen har stark doft av kamomill.

    Här kopierade jag hela texten i stället, du kan ju kolla vad du tycker. Kram igen. Mia

    SvaraRadera
  6. Mia; Avgjort något att fundera på!
    Ska kika lite noggrannare när jag får ha modemet ifred igen :-)!
    Helger är ett litet h-vete; ett modem och två viljor :-)...

    Tack för tipset!
    Ha det gott i helgen!!!
    Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  7. Nej det är inte tantvarning!
    Det kallas självbevarelse drift!
    Jag har haft såna i några år!
    Kram och ha det gött!

    SvaraRadera
  8. Sickan; Har nog "vägrat" skaffa mig broddar för att "stor-M" retas med stackar lilla mor och påstår att jag är så "gammal" så det är verkligen dags att investera i såna tråkigheter... Får väl gömma dom imorgon när herrn kommer på besök, ha, ha!

    Vad köpte du för bur förresten? Är på vild jakt efter en modell större... Men huvaligen så dyra dom är!
    Begagnat vore kanske mer ekonomiskt?!

    Kram själv och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  9. Jag köpte min på djurmagasinet!

    Ja,billigt är det inte,men dom begagnade är inte billiga dom heller :(

    Hoppas du hittar nån större!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, här har vi en katt som tror han är en lydig hund, han kommer när vi ropar på honom utomhus nämligen!

    Jag tror han är en korsning mellan katt och hund! :)

    /Caroline

    SvaraRadera
  11. Caroline; Som Hubert då! Han är med på promenader och är betydligt lydigare än hundarna (inte allför svårt att överträffa i och för sig ;-)!)...

    Kramen och ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Nää det är enbart klokt med broddar! fullt förståeligt med så mycket is i kombo med hundar! Jag har utfällbara/inbyggda i mina små kängor....

    men jag trodde det var ett par fin-skor!ett par svarta klacke skor med lite bling och glitter ;D

    jo jag har glasögona på!
    ha det fint, hoppas du slipper migränen nu!!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Huga; Hi, hi! Om jag ser dom där fulingarna som "bling och glitter" kan jag kanske till och med tycka att dom är rätt ok...
    MED glasögon ser jag att jag till och med har fått med ett barr från skogens djup.

    Ha det gott!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!