Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 20 februari 2009

Jisses...

... vad ved det går åt här!
Tycker att jag är praktiskt taget bosatt i det där pannrummet...
Och igår var kvistarna jag skulle ha till fåglarna på tillfälligt besök i den något inrökta ved-och-pannförvaringen.

Så igår gjorde jag faktiskt lite nytta!
Fågelburarna blev äntligen rengjorda och i huset blev åtminstone skiten omkringflyttad.
Och inatt fick jag ta en migräntablett igen..

Nån som tycker det börjar bli tjatigt???
I så fall kan jag tala om att det tycker jag också!!!

Fick ta mig in till den lilla staden vid sjön och skaffa mer medicin... Passade på att handla lite nödvändigheter och åkte hem medan huvudet började dunka igen...
Tror det var en kombination av min avsky för handlandet och en liten aning stress för att jag känner att jag inte har tillräckligt med pengar för att ens köpa det nödiga just nu...
F-kassan påstår att dom har dragit för lite i skatt förra månaden, så nu får jag ännu mindre pengar...
Livet är underbart!!!

Men det ger sig nog... Bara jag kunde bli av med den här jäkla huvudvärken...

Och trött som fasen är stackars jag; så nu blir det en snabb "blogg-runda" innan sängen kallar!

Ha det gott!Big Hug

9 kommentarer:

  1. Här kommer en stor medömkans-kram till dig, kan du behöva...ja du får faktiskt två. Kram,kram Mia.

    SvaraRadera
  2. Mia; Skickade precis detsamma till dig :-)!

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas skallen är snäll mot dig idag!

    Jag fick oxå brevet om att det dragits för lite skatt så 170 mindre blev det i min börs denna månaden.

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland e dom "goa" dom där på FK...Jag fick också ett sånt där brev! men det var väl inte bara denna månaden det gällde?
    Jag fattade det som att det var resten av året?

    Du...lilla söstra mi!
    Nu får jag nog faktiskt säja att du snart också ska söka lite läkarundersökning för ditt huvud!
    Du har ju jättemycket/ofta värk i huvudet nu...Och jag blir orolig!
    För så här mycket värk brukar du väl inte ha???
    Så nu är du go och rar och ringer till en doktor om du känner att värken har blivit värre den senaste tiden!
    Jag bryr mej ju om dej!!!!

    Kram bästaste söstra mi, och jag önskar dej snarast bättring...det vet du va?
    Ska försöka ringa dej i morgon...annars får du ringa mej!
    KRAM på dej och hoppas du sussar gott nu! //Jenny

    SvaraRadera
  5. Usch vad jag hoppas att du snart blir friare från din jädrans migrän!!! Och de där på FK verkar hitta på tycker jag att det ser ut som.... Kanske vill dom fixa fallskärmsaavtal till alla sina anställda såhär i kristider? Hm...tycker i alla fall att det låter väldigt suspekt. Och alltid bara dessa besked... inga frågor, ingen möjlighet att ifrågasätta eller en tvåvägskommunikation på något sätt, bara så här är det, betala. Känns väldigt Sverjetunionen.

    Vad redig du är som fixat med dina fåglar fastän du har ont, de blir säkert glada då! Stor kram på dig mostera mi, saknar dig!! /Nimela

    SvaraRadera
  6. En stor kram till dig från mig, vännen.
    /Lallis

    SvaraRadera
  7. Sickan; Tänk; igår vaknade jag UTAN huvudvärk... Och undrade vad det nu var för fel, då :-)... He, he! Aldrig nöjd! Men idag var det "som vanligt" igen. Ska man skratta eller gråta åt eländet?!
    Ja, ja! Det går lá över!!!

    Och F-kassan har ju sina poänger! Verkar lite taffligt att dom har dragit för lite skatt för ALLA... Inte lite förresten! MYCKET taffligt!!! Hur fasen kan dom missa så pass????

    Kramen till dig!!!
    ********************************

    Jenny; Lugn och fin nu! Det är ingen fara på taket! Får såna här migränomgångar när det "kanar" snett i nacken (vid tunga lyft t.ex, självförvållat m.a.o) Det ordnar sig med tiden, men jag är jäkligt gnällig medan det varar (dagens understandment om du frågar ungarna, he, he!).
    Har pratat lite försiktigt med doktor A och han säger att visst kan han sätta en spruta i nacken, men att det är en tillfällig förbättring och att jag måste använda min krage när jag lyfter osv. Ha med sig kragen till stan, va! Näää!!! Så vi har lite olika syn på det hela doktor A och jag...
    Inget att hänga upp sig på, alltså!!!

    Kramen, söstra mi! Hörs senare?
    *********************************

    Nimela; Ja, när sjutton ska det bli "bilåkarväder" så ni kan kvista över?

    Och visst är det väldigt "Sverjetunionen" numera... Inga möjligheter att få svar på frågor och besked om mindre pengar i plånboken samma dag som "lönen" betalas ut... Nä, det är INTE bra för någon detta! För inte fasen blir man friskare för att man aldrig vet om man ska klara maten en månad till...

    Kramen på dig, stumpan! Längtar efter er oxå!!!!
    *********************************

    Lallis; En stor "flytt-kram" till dig!
    Hoppas det går bra?! Jobbigt, men rätt kul om man kommer till något bra!!!

    Var rädd om dig och glöm inte att pausa ibland :-)!
    Lite kaffe och en eller annan bulle är gott i flyttröran!

    SvaraRadera
  8. Men! Hur länge ska du ha det så här besvärligt?? Visst har det varit ovanligt jobbigt ett bra tag nu? Hoppas nu bot och bättring annars får du pallra dig eldoctore!!
    Hoppas du nu får ha en skönare fortsättning på helgen, KRAMAR till dej!

    SvaraRadera
  9. Huga; "Min" doktor A har erbjudit sig att sätta en stor otäck spruta i nacken, men han tvivlar på att jag håller mig lugn och då gör det mer skada än nytta... Vet inte om denne doktor är behäftad med ovanligt livlig fantasi eller var sjutton han får allt ifrån...

    Men idag har jag bara haft ont en stund på morgonen, så jag tror att det går åt rätt håll!!!

    Och alla som skriver så snälla kommentarer hjälper upp det hela betydligt!!!

    KRAMAR tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!