Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 17 februari 2009

Vilken liten...

...märklig vovve jag har!
Tror att han var sugen på lite omväxling idag.
Han bestämde sig för att idag ville han INTE heta Nalle... Inte alls... Så han varken kom eller ens tittade åt mattens håll när hon ville att han skulle komma.
Lite smått konfunderad bestämde matten sig för att försöka med lite andra tilltal;
"tokhund" var väl ett av de lindrigaste Blushy. Men ingen reaktion...
"Hmmm, jag prövar väl lite andra namn helt enkelt"; tänkte den luttrade matten.
Prövade med Ludde, Kim, Ruff men näää, ingen reaktion...
Matten lätt sur och smått hysterisk;" Kom hit din fåniga Nisse!!!" Och tänk; det var precis vad lille Nalle/Nisse hade bestämt sig för!




Så detta är alltså min före detta Nalle-hund och, för dagen i alla fall, Nisse-hund. Han har envist hållit fast vid detta hela långa dagen.
Det ska bli spännande att se vad jag har för hund imorgon, hi, hi!


Nu vill jag bara påpeka att mina hundar tigger inte!
Det är bara som det ser ut!!!
Jag håller nämligen på att fixa kvällste till mig och knäckemacka till vovvarna... Och Uffe tycker uppenbarligen att det tar alldeles för lång tid,
för han...



... börjar ju för sjutton "tugga" på Nal... f´låt Nisse!

Åh, vad jag hoppas att Nalle är tillbaka imorgon! Det är så in i bängen jobbigt med namnbyten!!! Särskilt när man är utrustad med teflonminne...

Ha det gott! Nu ska denna matte gå och vårda sin migrän - igen...
Nån som har ett utbyteshuvud nånstans i gömmorna???

Hammock 1
"Som att gunga sin själ i en hammock" sjöng Hanson de Wolfe United...
Visst låter det skönt?!



7 kommentarer:

  1. Min vovve tigger inte heller *fingar i kors*
    ;-)
    Sicka frågor du fick svara på *fniss*
    Men roligt att läsa svaren var det
    KRAMAR
    Christine

    SvaraRadera
  2. Om han inte vill heta Nisse i morgon, testa namnet Godis, här brukar det funka klockrent varje gång Jazper glömt sitt namn:-)
    Hoppas du snart blir av med migränen, måste var förfärligt att ha jämt. Jag har bara vanlig förkylningshuvudvärk o det är piss, vad då säga om migrän.
    Kram till dig från mig./Mia

    SvaraRadera
  3. Tack goa du för värmande kommentar hos mej!
    Du är ALLTID lika snäll, och jag e lessen om jag "ylade" i går...)-:

    Jasså du har en liten Nisse i dag?
    Hehe...han e allt lite speciell den där mannen...Nallenissen!

    Apropå din migrän och mina bihålor...Ska vi ta en tur till "huvudlagret" nån dag?

    Fasen...de e skit me svenska folket, som den gamle kungen sa!

    Nu MÅSTE vi bannemej krya på oss...Det HÄR duger ju inte väl?

    Jättebamsekryapåhuvudetkram!
    //Jenny-söstra...(-:

    SvaraRadera
  4. Widénskan; Jo du! Men det är roligt med såna där "färdiga frågor"! Man får ju tänka till lite på saker man helt enkelt har glömt alternativt velat glömma, ha, ha!
    Ge dig på den du oxå!!! Vore jättekul att läsa dina svar ;-)!

    Kramen!!!
    *****************************************

    Mia; Vet banne mig inte vilket som är värst; migrän eller förkylningshuvudvärk... Skulle föredra att all huvudvärk försvann till tjotaheiti!!!

    Verkar för övrigt bli en "Nisse"-dag idag oxå... Gissa om sonen garvade igår! Han trodde mig inte först, men blev snabbt överbevisad av lille Nalle/Nisse själv :-). Han är bara för rolig den lille vovven!!!

    Kryapådigkram till dig!
    ***************************************

    Jenny; God idé!!! Vi far till huvudlagret och byter ut både migrän- och bihåleknoppar!!! Jag blir så in i bängen trött på det här!!!
    Tror att det har "kanat" i nacken igen så det är därför huvudet värker... Undras om det tänker kana tillbaka snart???

    Och du FÅR yla hur mycket du vill!!! Det kommer nog att jämna ut sig i det långa loppet ;-)!
    Och förresten; vad har man vänner till? Man måste ju kunna vara både glad och ledsen tillsammans, annars är det inte så mycket med vänskapen!!!
    Du är en av mina allra bästa vänner vare sig du "ylar" eller gapflabbar, så är det bara!!!

    En jättebamsekryapådigkram!!! (och du vet att du kan ringa och yla när du känner för det;-)!!!)

    SvaraRadera
  5. Läser jag något om att byta reserdelar? Får man hänga på? ;-)

    Jag skrev nog väldigt otydlig hos Sickan. De drar inte in sjukersättningen. De anser bara att jag inte har nedsatt arbetsförmåga och vill pröva den. Nu. Allt detta trots att läkaren skrivit utförligt varför jag inte kan arbeta 100%. Om ens 50%.. Trots att jag mycket troligt ska få ingå i en studie och bli opererad under sommaren. Man kan ju tycka att man kan få ta en sak i taget. Och ur deras synvinkel borde det väl vara bättre att testa min arbetsförmåga EFTER operationen.... Sen är det en massa andra små skitdetaljer jag hakar upp mig på. Men pengarna får jag behålla. I alla fall oktober ut....
    Tack för dina fina ord till mig. De värmde. Tar bort din kommentar i min blogg. Enbart för att jag inser att jag inte riktigt är redo att prata "offentligt" om detta ännu. Det måste sjunka in lite först.
    Ha en underbar dag!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Kan vi inte ta central lagret så där finns mer än huvuden att byta ut.

    Jag har massor jag vill byta ut för tillfället!

    Kram och ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Annica; Visst kan du hänga på! Den som först kommer på var detta reservdelslager finns får väl meddela övriga :-)!

    Konstigt att f-kassan vill pröva din arbetsförmåga INNAN operationen? Men nästan allt dom tar sig för verkar väldigt illa planerat och märkligt...
    Håller tummar och tår för att det ska gå bra för dig!!!

    En jättekram!!!

    ************************************

    Sickan; Jomen! Säger till dig som till Annica; den som först kommer på var det finns meddelar resten!

    Tänk om det finns ett ställe där vi kan byta regering??? Det vore kanske inte så dumt!!!

    Kollade din lilla film! Den var BRA!!!! Länkar till din sida idag, om det är OK?

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!