Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 2 februari 2009

I solens och väsandets tecken...

... har denna dagen gått...

När vi (jag) kikade ut genom fönstret vid elvatiden idag, hade molnen försvunnit och solen sken allt vad den orkade....





Så jag bestämde snabbt att det skulle bli en skogspromenad i lugn takt idag också.
Med kamera denna gången...

Men det var aningen kyligt att fotografera. Händerna blev isbitar rätt snabbt Freezing Cold, så det där fotandet blev det inte mycket med... Brrrr!



Här är en lite skum Nalle... Han har lekt bergsbestigare mest hela dagen... Så i hans fantasi var detta helt säkert Mount Everest, eller nåt sånt Mountain.
Men matten har fått lov att inse att denna lille hund är en överdängare i "klättring på hal sten"...
Och han tar minsann inte den lättaste vägen upp!
Är han tuff eller är han jättetuff?!



"Å hej å hå! Var är ni? Hänger ni inte med???" hojtar Uffe


I denna röra av stenar och grenar kan jag säga att jag INTE hängde med... Uffe däremot hade superduperbråttom... Kanske det var rådjuren som hade spatserat omkring här och lämnat lite dofter efter sig.


När vi, (Nalle och jag) kom in, konstaterade vi att Uffe nog inte fått nog av kyla och sol, för det fanns "bara" en Nalle hur jag än tittade Perplexed...
Men Uffe kom allt efter ett par minuter. Antar att det blev lite tråkigt att vara alldeles "emsam" ute...

Ont i halsen eller inte; det var en mycket lyckad och skön "exposition" vi gjorde idag! Och huvudvärken lämnade jag nere i skogens djup!!!
Praktiskt, va???

5 kommentarer:

  1. Vad skönt med sol.........hoppas den kommer hit oxå snart!

    Vill ut med kameran.
    Inget kul att bara plåta gråväder!

    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sickan; Undras om solen har försvunnit ner till dig idag :-)? För här är det mulet och ska tydligen vara så mest hela dagen...
    Och kallt som attan är det också...

    Ha det bra idag!!!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Skönt att läsa att du lämnade den där "skallebanken" i skogens djup.

    Kanske borde jag gå ut i skogen och se om jag kunde kasta min där också?

    Är lite off nu, och har ingen lust alls till "socialt umgänge"...)-:
    Men du vet ju hur jag är, och så fort jag känner att livsandarna återvänder så ringer jag dej.
    (Hörde från sonen att du sökt mej i går, men då var jag ute i lagår´n..)

    Tills vidare så ägnar jag mej åt skrivande. Lättare än att prata...

    Jaja, sån är jag, men kan jag inte tillföra något till någon, så vill jag ju ha det så här.
    Inget personligt mot NÅGON!!!
    Hoppas du förstår...
    Jättegigantiska kramen till dej.
    Och "behöver" du verkligen mej, så vet du att du kan skicka ett sms, så ringer jag upp...

    Ha det bara så bäst, för det vill jag att du ska ha!
    //Surpuppan Jenny...

    SvaraRadera
  4. Jenny; Tror inte riktigt på det där "surpupperiet"... Att man blir lite låg nån gång ibland, och inte riktigt orkar med andra, när man knappt orkar med sig själv, räknas INTE in i "surpupperi". Det är snarare rätt så klokt att se till att man får lite ro i såna lägen!!!
    Så känn dig KLOK istället för sur ;-)!!!

    Försök lägga "skallebanken" nånannastans än hemma hos dig! Var nu rädd om dig, så hörs vi när du orkar igen!!!
    Tänker på dig, söstra mi!!!

    Bamsekramen!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Mammsen!

    Tack för det fina kortet, och presenten :-)

    Håll tummarna nästa v, då gäller det.. ringer dig när är i Sverige!

    kram
    /M.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!