Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 18 februari 2009

Vissa dar är "öken"!!!


Även om denna bilden är rätt fin, egentligen...

Men det är lite extra knepigt att vara "jag" en del dagar. Som nu när migränen vägrar att helt släppa greppet.
Har i och för sig inte "dundermigrän", men tillräckligt ont för att allt ska bli så där förskräckligt jobbigt...

Som fågelburar... Igårkväll skulle jag ut och plocka kvistar till burarna, för jag skulle göra iordning dom imorse. Inte fan plockade jag några kvistar inte...
Imorse tänkte jag att jag kunde ta tag i kvisteriet och ta in lite så att jag möjligen kunde ta itu med burarna på eftermiddagen, men inte. Samma "visa" i förmiddags. Bara kände att jag orkar inte.
Nu står hoppet till att jag ska "ta mig i kragen" och verkligen göra något åt det hela på nästa hundpromenad. När man är så här kaputt färdig är det lika bra att "göra två flugor på smällen" som Mammamia brukar säga.
OM man nu orkar förstås!!!
Och OM jag verkligen plockar mina kvistar kan jag ju inte göra rent förrän imorgon. För det är KALLT ute och följdaktligen är kvistarna rätt genomfrusna dom också. Då är det bra att ha pannrummet! Det är väl en av dom få gångerna jag uppskattar det utrymmet ...

I övrigt har det som sagt inte ens hänt det som borde hända, men jag har i alla fall läst lite på bloggkompisarnas sidor idag. Och Sickan hade gjort en liten film som jag kan rekommendera. Åtminstone till dom som har haft med F-kassan att göra nu sista tiden. Man känner igen sig, om man säger så...

Nu tror jag att jag ska ta mina hundar, både Uffe och den något kluvna Nalle/Nisse och gå ut i alla fall... Och om jag är riktigt "duktig" och plockar lite ris kanske jag kan få potatissoppa till middag... Det är i alla fall det jag har plockat fram ur frysen idag. Så egentligen har jag väl i ärlighetens namn inte så mycket att välja på...


Äh, bry er inte om mig idag - jag är nog på lite allmänt dåligt humör, tror jag...

Vissa dagar ÄR såna - typ öken...

Kramelikram allahopa!
Var rädda om er!!!



11 kommentarer:

  1. Jag hade ju dundermigrän igår och känner mig trög idag, gör det efteråt. Jag hoppas att vi slipper det nu ett tag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Önskar jag kunde placera en liten grön oas i din öken....
    Tänker mycket på dej, men är själv också "bara öken" och har varken lust med liv eller leverne.
    Öken här med, och vill bara sova...

    Kramar till dej och hoppas du snart ser ljusning i mörkret...
    //Jenny-söstra

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar är bara ÖKEN...........hoppas det vänder med din migrän snart.
    Det är dags nu!

    Kul att du gillade min lilla film:P

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken KALL öken, den enda i sitt slag?!?

    Skämt åt sidan!

    Hur länge håller det i sig?
    Har du provat ezee eller vad det nu heter? apotekets hela tiden reklam..fast det kanske inte hjälper om det är riktigt illa?

    Jag tror jag fixat min fedjet!! faesen vad teknisk jag är!!

    Krya på sig kramar!

    SvaraRadera
  5. Fy vad jobigt du har det, är ju så ontigt när huvudet bankar o värker. Hoppas du snart hittar en oas i din öken.
    Kram Mia.

    SvaraRadera
  6. TACK!!!!!
    Snälla goa, rara, söta du!
    Vilket underbart GRÖNT kort jag fick i dag....Hihi!
    Om du visste vad det värmde...((-:

    KRAAAAM, från söstra di!
    Hoppas din dag varit bättre i dag.
    Min har varit det, och det var nog en del ditt korts förtjänst.

    SvaraRadera
  7. Bloggullet; Ja, visst är det seegt dan efter! Fy sjutton så jobbigt det kan vara!

    Hoppas att du mår bättre idag!

    Kramen!
    **************************************

    Jenny; Visst var det grönt, kortet :-)! Tänkte på bilden på din blogg och hoppet...

    Skönt att du "ploppar" upp igen!
    Tänker på dig, ska du veta!

    Kramen. bästisen min!!!
    **************************************

    Sickan; Vilka sjuklingar vi är, hördu... Verkar som om det aldrig tar slut! Är glad att jag har sluppit dom där hemska förkylningarna du och Jenny dras med!!!

    Hoppas att du känner dig lite bättre idag?!

    Jättekram!
    ************************************

    Huga; Har receptbelagd medicin mot den eländes migränen, men det är nog något som har kanat snett i nacken och det är så fånigt så att all huvudvärk blir till migrän... Urlöjligt är det!!!

    Menar du att du fick ihop det med "feedjit-et" TROTS mina virriga beskrivningar om huru??? Du måste vara jätteteknisk! Duktiga du!!!

    Jättekram!!!
    *************************************

    Mia; Men det känns lite lättare med allt medlidande jag får här av alla bloggvännerna! Det värmer verkligen!!!

    Tack!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  8. Trallala! Jo jag fick till ett med feedjetandet!

    Nej nej min vän inte är det väl löjligt att det är migrän av en kota!det är ju förfärligt hemskt!

    krya på sig kram!!

    SvaraRadera
  9. Vissa dagar ÄR sega helt enkelt!
    Har själv dagar då jag borde göra ditten och datten, men inget blir gjort... *hmmm*

    Hoppas det lugnar sig med migränen snart!

    /Caroline

    SvaraRadera
  10. Oj då ,hoppas migränen försvinner o håller sej borta ett tag sen då!! Krya på dej o önskar dej en bra helg utan krämpor! =)

    SvaraRadera
  11. Huga; Men nog KÄNNS det rätt fånigt!!! Och jag som alltid kunde göra ALLT innan den där jäkla ryggen satte P för allt... Eller, nä, inte allt, men en hel del!

    Det är attan vad du kan! Om du minns hur du gjorde kanske du kan förklara för mig vad jag har gjort ;-)!

    Kramen och var rädd om sig!!!
    *************************************

    Caroline; En helt migränfri dag står högt på önskelistan just nu!!! Men det måste ju gå över nån gång!

    Fast det är nog rätt bra att unna sig att göra absolut ingenting nån gång ibland! Ingår i konceptet "vara-rädd-om-sig" ;-)!

    Kramen till dig!!!
    **************************************

    Pixi; Tack för medlidande!!! Suger åt mig som en svamp! Det blir på nåt sätt lite lättare att stå ut med "ontet" om man vet att det finns någon som tycker lite synd om en ;-)!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!