Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 9 maj 2009

Ägnat en stund åt att...

... kika runt på lite olika bloggar.
Hos "tefrossa" hittade jag detta;

Att vara lite snällare

Grundades 2007. Finns på Facebook.

Skickar snällhetsuppdrag via mejl varje månad. Exempel: lägg en chokladbit på en kollegas skrivbord, gå fram till någon på stan och säg att hans/hennes frisyr är cool, erbjud någon plats under ditt paraply.

Känd medlem: Stefan Einhorn, författare till boken Konsten att vara snäll.


Helt klart något att tänka på!!!

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för ditt besök och hälsning hos mig! Ja, visst är det ett ovanligt bra initiativ!

    Jag kollade din andra blogg också - mycket intressant med Tarot och sånt! Jag har en kompis som brukar göra tarotläggningar åt mig, jättespännande.

    Ha en skön kväll!

    Kram,
    Lena

    SvaraRadera
  2. Absolut tänkvärt! Tänk om det vore världens nästa stora projekt,istället för nån slags kris som nu pågår... ;)

    Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera
  3. Tefrossa; Ja, man kan inte annat än beundra folk som tar såna initiativ!!!
    Gick förresten med i gruppen på facebook. Det gäller att ta vara på bra grejer i tillvaron!

    Tycker det blir intressantare efter hand med tarot och runor... Man upptäcker nya grejer hela tiden! Fast jag har kommit fram till att det är svårare att lägga och tolka för sig själv än för andra... Troligen läser man in saker man VILL se när man lägger för sig själv...

    Kramen tillbaka och tack för besöket!

    *******************************

    Huga; Tror att det är en klart bättre väg att gå för att få ordning och reda i samhället! Och om alla koncentrerade sig på att vara hyggliga mot varandra kanske inte såna här kriser skulle uppstå överhuvudtaget.

    Min nya slogan är m.a.o; FRAM FÖR MER SNÄLLHET I SAMHÄLLET!!!

    Kram och trevlig helg, snälla Huga ;-)!

    SvaraRadera
  4. En bra sak, snällhet behöver vi massor med. Jag ska nog gå med i gruppen.
    Negativitet är man övermättad på och snällhet är man svältfödd på.
    Ha en fin helg, snälla du.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Bloggullet; Ju mer man tänker på det desto underligare är det att det är så mycket rop om "hårdare tag". Kan ju fundera på hur dom som ropar högst upplever sina liv egentligen?! För nöjda kan dom banne mig inte vara!

    Ha det jättegott du också!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  6. Hej!Nu är jag hemkommen från lasarettet och operationen gick så bra!Du kan läsa mer om den i mitt inlägg.

    Kikade in till tefrossa och det var mycket bra skrivet,vi kan alla göra något för att vara snällare mot varandra.Ett leénde kan räcka och förgylla någons dag.=)

    Fin bakgrund du har med tassavtryck!Hoppas du får en fin Måndag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Maria; Ska genast hasta till din sida! Skönt att det gick bra! Du ska veta att tummarna var hållna här hela dagen den 4:e!

    Och visst är det lätt att vara lite snäll; det krävs ju inga underverk! Om fler tänkte på det skulle nog världen vara en bättre plats!

    Kramen, vännen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!