Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 24 maj 2009

Långhelger är ett "älende"

Åtminstone om man är eremit av naturen...
Tycker det är skitjobbigt när hyresvärden kör med gräsklipparen precis utanför våra fönster.
På "vår" gård, ska väl påpekas... Dvs den del av gräs(läs moss-) mattan som var sagt skulle ingå i hyran.
Har något emot folk som ändrar "regler" efter dag och humör.
Är nog av den uppfattingen att har man sagt att "i din hyra ingår detta" får man för fasen stå för det också. Eller i rimlighetens namn sänka hyran. Tycker jag. Inte dom.
Läget är med andra ord rätt låst.
Är det någon som har ett litet hus i skogens djup att hyra ut till en stackars matte med ett otal djur?

Idag har vi skjutsat lilla S till bussen...
Det hela blev en aning äventyrligare än jag var beredd på...
Höll nämligen på att bli prejad av vägen av en

traktor. Ingen leksakstraktor alltså.
Hade nog önskat att det hade varit så.

Det är bara att konstatera; en del gubbar skulle ge sjutton i att ge sig ut på vägarna. I all synnerhet med stora traktorer med stora "skit"kärror efter.
Och att han försökte trycka ner oss i diket såg både sonen och S, så det var inget jag inbillade mig som jag trodde först.
Men den gubben ÄR dum! Har jag tyckt sen jag träffade honom första gången för åtta år sedan och den uppfattningen står fast!
Men jag funderar på att ringa "farbror polisen" och höra med dom om man verkligen bör köra såna stora ekipage helt utan tillstymmelse till backspeglar och lyse.
I min värld verkar det "rätt" knäppt, men det är kanske så det går till i "riktiga världen"?

***************

Men i övrigt har det varit en kanonhelg!!!
I torsdags kom lilla S och det är alltid jättekul. Hon är verkligen en snäll och väldans trevlig liten tjej! Jag har en oförskämd tur med mina svärdöttrar!!!

I fredags kom min älsklingsdotter körandes. Något som tydligen alla utom jag visste om :-)! Fick något av glädjechock.
Har liksom inte riktigt vant mig vid att hon har körkort och faktiskt KAN komma alldeles av sig själv...
Och prinstårta hade hon med eftersom lillebror fyllde år i går.
Han firar flera dagar den!

Och igår fyllde sonen (den "lille") tjugo år! Vad fort det har gått!!! Man kan knappt fatta det, att den "lille skiten" redan är så stor.

Det är det här med tiden som rinner iväg!

Imorgon är det den 25 maj.
Och ett år sedan vi åkte till Falköping och hämtade lille Nalle...
Så imorgon blir det grisöron till två älsklingsvovvar!

Och nu ska det gås ut med nämnda vovvar och fixas lite mat till dom och fjäderfäna...
Matten tänker kolla om det finns någon smörgåstårta kvar. Chansen är nog ganska minimal, men hoppet är väl det sista som lämnar en, eller hur?



9 kommentarer:

  1. Här händer det grejor minsann, mestadels trivsamma åxå! Javisst är det hemskt vad tiden går, inte underligt man känner sej en smula sliten..!

    Har kommit in i nån slags bloggtorka...känner inte att jag har nåt att komma med..inte nåt roligt iaf. det blir ju trist att bara läsa om deppigheter åxå. Vi får se vad som händer.

    Ha nu en fin start på den nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en dum gubbe!!!
    Bra att du klarade dig och inte hamnade i diket...kramen!

    SvaraRadera
  3. Jisses sicka vilda bönder Ni har där nere i Flårekulla!
    Ljus och backspeglar är RÄTT bra att ha, kan man tycka...!??!?

    Tur det hela slutade lyckligt i alla fall!
    Så trevligt med alla besök du haft nu det sista, men jag kan förstå om du tycket att det blivit lite mycket också.
    Man VILL ju så gärna, men trött blir man av både folk och kalasande.
    Gratta alla "fylleårisar" från mej du..!
    Och lägg ut lite spik i mossmattan till Herr Hyresvärd, så får vi väl se hur roligt han tycker det är sen, att köra inne på din hyrda gräsmatta!!!
    Ja, SÅNT kan nog reta gallfeber på en!
    Hmmmm....har det lite så här också med vissa "föräldrar" på 20 meters avstånd, du vet................)-:

    Om man vore rik så kunde man ha en alldeles egen täppa där man fick ha sitt vilda gräs ifred!

    Håller mina tummar för att du hitta en liiiten bit smörgåstårta i alla fall.
    Kram på dej, goa söstera!
    (Försökte allt ringa dej i dag, men då babblade du med någon annan....tut, tut, tut, tut...Hehe!)
    //Jenny(-:

    SvaraRadera
  4. Här där jag bor finns det många lediga hus, du är såååå välkommen =)

    SvaraRadera
  5. Huga; Känner väl att jag är lite tråkig just nu jag med! Försäkringskassan tar liksom inte fram mina bästa sidor... Men samtidigt är det så himla skönt att "skriva av sig". Och få uppmuntrande tillrop, dessutom :-)! Livet är ju inte bara uppåt hela tiden...

    Ha en fin början på veckan du med och var rädd om sig!!!

    Kramen!!!
    ********************************

    vivan; Ja, nog för det är bra med lite spänning i tilvaron, men det finns gränser :-)! Men det blir nog ett samtal till polisen... För han har ju utmärkt sig förr, den gubben. Som att köra med ensilagebalar som inte är surrade och "tappa" ett antal på vägen... Man undrar lite stillsamt hur det står till i knoppen på en sån?!

    Kram!
    *********************************
    Jenny; Kan tro att det var herr son som hade telefonen, för den har jag inte kunnat lägga beslag på fem minuter denna helgen :-)! Mycket snack med kompisar och släkt blir det när man blir 20!!!

    Bidde det ingen vinst på dom där lotterna? Vi får väl försöka skrapa undan en liten peng varje månad och slå oss ihop om ett par trisslotter så det blir den där egna lilla stugan med okammad gräsmatta nån gång ;-)!

    Och jo; en mycket minimal bit smörgåstårta stod och skräpade i kylen... Bättre än ingenting!!! Och jag lyxade och köpte en ask vindruvor när vi ändå var i stan igår, så idag blir det fest - igen!!!

    Vi får väl höras av nu i veckan när sonen är på praktiken :-) Min chans till telefontid, ha, ha!!!

    Kramen, bästa söstera mi!!!

    *******************************

    ejmis; Undrar varför dom lediga husen alltid är så långt bort? Har lite svårt att flytta iväg från pappan min och barnen...
    Men att jag blir tvungen att försöka söka med lite större energi inser jag efter denna helgen... Jisses, så jobbigt att inte kunna gå ut utan att bli glodd på som om man hade antenner i knoppen... En del människor har tydligen sysselsättningsbrist...
    Eller nåt...

    SvaraRadera
  6. Jisses vilken dag............
    Gamla gubbar och deras traktorer tror dom äger vägbanan!

    Hoppas det fanns smörgås tårta kvar till dig!
    kram så hörs vi en dag!

    SvaraRadera
  7. Sickan; Ibland överträffar verkligheten dikten... Trodde det bara var i såna där "gangsterfilmer" folk blev trängda av vägen, men tji fick jag! Fast jag medger att det var helläskigt och så fort jag parkerade i stan ringde jag till Mammamia och klagade duktigt om dumma gubbar och traktorer. Man blir allt lite skakad av sånt här!!!

    Och jo; en liten ynklig bit smörgåstårta hade sonen sparat till mamman... Han tänkte väl på vikten (min, inte hans, he, he!)...

    Kramen! Hörs snart?!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Har du 20 st djur eller räknade jag fel?

    SvaraRadera
  9. Englainnan; Ska räkna... Hmmm... 2 hundar, 9 katter, 5 undulater, 3 dvärgpapegojor och 1 nymfparakit... Och så 5 bebisundulater, fast dom ska säljas (svårt, men nödvändigt!).
    Jo, jäklar! Det blir 20 eller 25 om man räknar med bebisarna... Fast det känns inte så!
    Nåja; finns det hjärterum så finns det stjärterum...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!