Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 26 maj 2009

Säger som J...

...AJ, AJ och OJ, OJ!!!

Fast INTE atjo... För jag är inte det minsta förkyld, däremot lider jag svårt av sviterna efter trädgårdslandsrensande som jag ägnade mig åt igår.

Sonen frågade lite försynt om jag möjligen hade rullat mig i jorden. Så jag antar att jag var rätt skitig när jag äntligen kände att jag var så färdig jag kunde bli med dom två ynkliga landen på framsidan.
Och hundarna såg inte bättre ut dom Dog 5, skitiga men glada!

Men var fasen kommer allt gräs ifrån??? Det ska väl inte växa i landen, heller?!
Vore ju trevligt om det växte gräs i det som ska vara gräsmatta, men som här benäms "mossmatta". För där är det minsann bara spridda strån. Tyvärr tillräckligt många för att man ska vara tvungen att ge sig till att gå en vända med gräsklipparen emellanåt...

Men i landet var det inte nådigt med gräs, så det blev till att ta till vassa otäcka (fd dyng-) grepen för att få bort eländet.
Misstänker starkt att det var en hel del annat som rök iväg på kuppen, men det får ta mig sjutton vara så. För jag ger attan i allt vad land heter idag!!!

Däremot har jag suttit och tittat i tidningen (ja, denna månaden ut finns det lokalblaska i detta fattiga hushåll...) och såg att det såldes pelargoner på ICA i stan för 160:- för åtta stycken. Och det fanns rosa...
Ska det satsas på den rosa färgskalan i år så bör det ju bli rosa pelargoner också!
Och dom jag försökte vinterförvara gick ju hädan. Det var KALLT i vintras. Och förresten var dom röda. Och det hade ju blivit alldeles galet, om man nu ska vara konsekvent.

Får nog bli ett överslag på den ekonomiska fronten... Allt hänger på när skattepengarna dyker upp. Men vad jag har förstått kommer det in pengar vecka 24, och stämmer det kan man kanske "låna" 160:- av dom räkningar som inte förfaller förrän veckan efter...
Törs man???
ÄH, vad fasen!
Jag gör så!!!

Lite sol och lite blommor måste man ha!!!

10 kommentarer:

  1. Gör så! Sol och blommor är ett måste ;) Mina stora röda fina pelargoner från förra sommaren gick åxå hädan, trist men sant..
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Huga; Kanske är just röda pelargoner jättekänsliga eller nåt :-)? Eftersom din också "strök med", menar jag... Men här ska ju satsas på rosa i år och då kan man ju ändå inte ha röda pelargoner, ha, ha!

    Ha det så där jättebäst själv!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jasså, är det rosa som gäller i år?

    Och här resonerar du och Hugan om att röda pelargoner dör...
    Och Lasse som precis köpt hem 18 stycken...till alla lådor under fönster här och nere på lagår´n!
    Och mellan dessa ska jag ha vita margueriter..((-:

    Va fint du gjort här inne på din sida! Och ROSA och allt!

    Hoppas du slapp ha för mycket värk i dag...Men du var ju väldigt duktig med ogräset i rabatterna, så jag är säker på att du har det jättefint runt husknutarna nu!
    (Fast å andra sidan tycker jag att det alltid varit fint när jag hälsat på!)

    Ha det gott, söstra mi! Vi måste höras å de snaraste...Det blev lite mycket häromdagen..)-:

    Kram, Jenny(-:

    SvaraRadera
  4. Blommor är ett måste, jag har ju blivit besatt av dem. Jag har nog köpt mer än jag har råd med. Dock har vi så få sommarmånader så man måste få njuta av blommor under tiden.

    Jag ska ut och plantera och rensa i trädgården idag, även om vindarna är starka.
    Ha en fin dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Klart du ska unna dig några blommor,det är du värd!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Jenny; Äh, jag hade satt dom där pelargonerna i garaget som borde ha varit frostfritt, men nu kan jag ju konstatera att det var det inte... Och så skulle det ju vara rosa i år, så skit samma :-)!

    Du är allt bra snäll som blundar för alla mina ogräs... Eller om du har glömt linserna eller nåt?
    Men nu är det någorlunda rensat på framsidan; bara gaveln och baksidan kvar... En annan dag - någon gång om någon månad eller så :-)... Fasen så ont jag har haft... (har!)!!!

    Klart vi hörs av snart... Bara vi hämtar oss från allt "efter-grävande-och-annat-ont", ha, ha!

    Kramen, bästa söstra mi!

    **************************

    Bloggullet; Ja, nog känns det väldigt roligt att ha lite blomster runt knutarna!
    Det känns väldigt viktigt det här med trivsel när man är hemma så mycket som jag är...

    Här har det också blåst duktigt idag... Har bland annat varit på "hink-jakt", he, he... Så går det när man inte har vett att sätta undan sina grejer...

    Kramen!!! (funkar bloggen bättre nu?)

    *********************************

    Sickan; Har varit iväg och unnat mig!!! Och å, så söta och knubbiga rosa pelargoner det finns!
    Ska ta kort på mina krukor en annan dag... Just nu känner jag att sängen drar. Känner fortfarande av mina övningar i landet i måndags och det blev inte bättre av att jag släpade en säck jord idag... Urdumt!!! Men gjort är gjort!

    Kramen, vännen och var rädd om sig!

    SvaraRadera
  7. Nu trilskas din blogg med, jag får gå tillbaka några gånger med pilen för att komma in här.

    Nu är jag här och säger godmorgon.
    ;0)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jaa, nu lyckades jag komma in på din blogg, konstigt att det inte gick tidigare då? Duktig du har varit med trädgårdsarbetet, sån´t tycker varken jag, min rygg eller huvudet om, jag blir väldans yrslig av att gå bockad. Föräldrarna o jag har nu anlitat en snubbe som kommer hit o hjälper oss med det tyngsta i trädgårdsväg, rensa ogräs alltså, ganska skönt att slippa det "ondgörat". Ha det jättebra o vá rädd om dig bland traktorer o annat otyg. Kramar på dig från Mia.

    SvaraRadera
  9. Bloggullet; Tycks vara lite knepigt att komma in på bloggarna för fler... Undras vad det kan bero på? Det här med datorer och anslutningar hit och dit är ett mysterium...

    Och godmorgon på dig med :-)! Soligt och fint idag - och städning planerad. Inte kul, men rätt gott när det är gjort!

    Kramen och ha en jättefin fredag!
    *********************************

    Mia; Men så kul att du kom in på bloggen igen! Har verkligen saknat dina kommentarer :-)!

    Önskar att jag hade råd att anlita någon till det här gräveriet och helst till fönsterputset också. Det tar på rygg och allt annat med, det slitet!
    En dag i landen och en dag med migrän... Hur kul är det på en skala?
    Nåja, gjort är gjort och nu tänker jag inte göra så himla mycket mer... Avvaktar och ser om storson får dåligt samvete, he, he... Han är nämligen en fena på det här med trädgårdsarbete. Undrar varifrån han har fått det??? Varken hans pappa eller jag är så där värst intresserade av att greja i jorden...

    Var rädd om dig du med och ha det riktigt bra!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  10. Nej jag tror inte att röda är känsligare, alla färger ogillar nog frost ;)
    Jag har faktiskt köpt en hel del rosa pelargoner nu, i lite olika nyanser, fint ;)
    Hoppas allt är till belåtenhet!
    Helgkram på dej!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!