Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 4 maj 2009

Det är mååååndag eftermiddag....

... och jag kan skryta med att jag faktiskt ÅKTE till stan och handlade.
Dessutom kom jag ihåg att posta Bloggullets lilla vinst och gå in på apoteket och "proviantera" lite nya värktabletter!!!

Somliga dagar överträffar man sig själv Shocked, ha, ha!

I övrigt är väl den största nyheten att sotaren har varit här och fått loss en jäkla massa sot i skorstenen... Han konstaterade också att den övre plåten som sitter i själva eldstaden måste bytas, annars är det risk för att det blir aningen för hett runt rören som går upp i bjälklaget. Risk för eldsvåda där den absolut inte bör vara med andra ord!

Så det blir till att prata fint med hyresvärden - igen... Och han (hyresvärden) tror inte att jag begriper något alls vad det gäller pannor och skorstenar, så han har en förmåga att "vifta bort" det jag säger om detta ämne. Jag är ju "fruntimmer" gubevars...

Att jag har ägnat större delen av mitt vuxna liv åt att bo i hus med veduppvärmning och dessutom alltid har kollat när sotaren har varit på besök och tagit reda på "huru och varföre" (nyfikenhet är en dygd!) har inte någon som helst betydelse i hyresvärdens värld.
Får hoppas att sotaren har vett att nämna det på räkningen, för då kan jag ju ta en kopia och ge till den där "guben".

Sotarmurre lovade för övrigt att höra av sig om han fick nys om något litet hus som var till uthyrning någonstans i skogens djup. Fast jag tror att han hade lite åsikter om det verkligen var så förnuftigt att bo så alldeles för sig själv.
Tror att jag lyckades övertyga honom om att jag är alldeles omöjlig att ha bland folk Laugh, så det är bäst för alla om jag får vara lite för mig själv, så att jag inte skrämmer livet ur någon. För det vore ju inte bra alls!
I och för sig skakade den stackaren lite på huvudet och tyckte nog att "den kärringen är nog helgalen", men utkik skulle han hålla!
Och det är ju bra det!!!

Imorse var det blött på marken och morgonpromenaden genomfördes utan "täbbt" nos!
Tänk vad friskt och skönt det kändes!
Det regnade lite när jag körde in till stan också, men jag tror att det kom mera väta där neråt än det har kommit här.
Men det behövs nog lite regn nu för växtligheten...
Och visst går det fort nu!
Likadant varje år!
Man hinner liksom inte med... Rätt som det är blommar det både högt och lågt och jag blir alldeles överraskad när jag upptäcker det Shock 2...
Att man aldrig lär sig!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!