Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 18 maj 2009

Funderingar om "huru och varföre"

Sitter och går igenom alla mina utgifter och försöker hitta saker jag kan "spola". Lokaltidningen och boxerabonnemanget har åkt ut...
Försöker komma ihåg bindningstider för vissa andra "åtaganden", men nu snurrar det i skallen, så jag ska nog gå ut i skogen en stund...

Talade i alla fall om för den stackars killen som tog emot mitt samtal om boxerabonnemanget varför jag var tvungen att säga upp det...
Hans kommentar var på ett ungefär "ska inte dom som är sjuka och handikappade ha samma rätt till att se vilka program dom vill på TV?". Och det kunde jag ju tala om för honom att som sjukpensionär inser man att man lever utanför det här med rättigheter.

I och för sig är det väl en hel del man kan se ändå, och jag sover ju mest framför TVn, men det blir inte roligt för sonen...
Han känner ju att han är piskad att skaffa annan adress och visst var, och är, han på väg ut. Han är ju dock tjugo år nästa lördag, min lille, store älskade son.
Men det känns inte bra att det blir så här!
Är mycket för att bestämma själv hur jag ska göra och gillar absolut inte att bli "skriven på näsan" när och OM jag ska göra si eller så!

Och så alla bekymmer med varifrån han (och jag) ska få pengar så att vi kan klara vår försörjning...

Näää; nu går jag och hundarna ut och ger fan i räkningar och f-kassa och hela tjosseflöjset!!!

När jag kommer in ska jag laga lite mat!
Lyxigt ska det bli!!!
Lax och potatis och lite sallad till det! (f´låt pippisar, men jag snor lite av er mat Parrot 2)

Och imorgon är en annan dag...

Smiling Is Contagious(ngt f-kassan borde tänka på, ha, ha!)

7 kommentarer:

  1. Torsk i ugn med purjolök och tomater och en gnutta matlagningsgrädde blir det till våra potatisar i dag...

    Det gör du rätt i!
    Skit ett tag i hele "tjotteflöjset" och njut en promenad i skogens härliga grönska!

    Det måste man unna sej emellan allt tänkeri om man ska orka med alla bekymringar...
    Dessutom så är väl skogspromenader det enda som är gratis numera..???
    Och då så...Ut och njut i vår Herres hage!

    Jag sa upp Boxer hos Mamma också, för hon har inte heller råd. Pensionen är inte så frack den heller, och har man ett hus med allt vad det innebär, så får man röja bland utgifterna.
    Och hon "sover tv" en del hon också, så det kan hon göra till ettan eller tvåan eller någon annan gratiskanal.

    Men efter två dagar när jag ringt och sagt upp abbonemanget så ringde dom tillbaka och ville lämna ett "fantastiskt" nytt erbjudande!
    Men hon sa ändå nej tack....det blir ju i alla fall dyrare efter det där "fantastiska"...

    Hoppas din dag i övrigt är solig och fin, så du hinner med att njuta lite trots bekymmer.
    Och du....vänner är ju gratis, och det är tur det för oss!

    Kram, VÄNNEN och ha det bäst! //Jenny(-:

    SvaraRadera
  2. Jenny; Kan meddela att middagen var till stor belåtenhet! Och så "hittade" jag blåbär och hallon som storM och T hade stoppat i min lilla frys... Så det blev till och med dessert idag!!! Kan behövas så att tänkeriet funkar störningsfritt, he, he!

    Och du har alldeles rätt! Tur att man har sina vänner; utan dom vore livet ganska meningslöst!

    NU ska här tänkas igen! Lättare när man är mätt och belåten!

    En jättekram tebax, bästisen!!!

    SvaraRadera
  3. När jag får, om jag får, min sjukersättningen kommer utgifterna att vara högre än inkomsterna, jag har inte vågat räkna på det än. Min mans lön räcker endast till de utgifter vi har så där är inte något över.

    Jag förstår inte varför sjukersättningen ska vara så låg, det har retat mig länge. Det är nog lägre än socialbidrag när man räknar in alla kostnader.
    Att folk som har sjukersättning ska straffas ännu mer är ju galet, de har det nog dåligt redan.
    Sen drar politikerna in löner på uoppemot 100 000 kr per månad, det är ju nästan vad vi får på ett år.
    Hur ska de då förstå oss?

    Nu körde jag igång igen, det är det ämne jag tänder till på direkt.;0)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Känner verkligen med dig, detta är för jävligt hur de "bestämmande" sparkar på de som redan ligger. Precis som om man inte har jobbigt nog ändå som sjukpensionär med sjukdomar o skador ändå. Jag blir alltså topp tunnor rasande men kan inget göra mer än att sända dig en jättekram, nu ska inte jag klaga då mina skador kom till i en bilolycka o att då försäkringsbolaget är tvingade att täcka upp det som f-kassan drar ner, men många kramar till dig från en annan sjukpensionär.Mia

    SvaraRadera
  5. Du gjorde helt rätt som fixade en riktig festmåltid med tom dessert.

    Som du skrev, man tänker bättre när man mätt och belåten.

    bamsekramar

    SvaraRadera
  6. Skönt att du tog en tankepaus! Och att det blev en brakmiddag! Tråkigt att du får slopa vad man kan anse vara naturliga rättigheter som tv kanaler och en lokalblaska.
    Fortsatta stryrkekramar till dej!

    SvaraRadera
  7. Alla; Om ni visste vad det betyder med era kommentarer här... Det ger verkligen tröst och styrka!!!

    En jättestor TACK-kram till er "allahopa"!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!