Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 14 maj 2009

Lässvårigheter

Blushy 4


Med tanke på hur mycket jag läser blev jag nästan lite generad
när jag "läste" annonserna i UT imorse.
Ja, läste och läste; det kan väl diskuteras Duh...

Trodde att folk var helt galna och ville sälja damm-partiklar...
Jag menar; vem fasen vill köpa sånt???
Det brukar väl krylla av sådana i nästan varje hem?!

Nääädå!
Det var damm-artiklar dom skulle sälja...
Varför uttrycker sig folk så tokigt i små radannonser som ingen halvsovande människa kan läsa???

10 kommentarer:

  1. Ja, det finns mycket kul när man läser annonser(ler). Hittade förut en hel sida med felskrivningar, hittar inte den just nu men återkommer!
    Tack för besöket inne på Jernsaxen, jag lägger till mig som följare hos dig hoppas det går bra!
    Kram Peter!

    SvaraRadera
  2. Peter; Felskrivningar kan vara helt fantastiskt roliga, men ibland läser jag ju tidningen som "fan läser biblen" också :-)!

    Det går bra att "lägga till sig" här :-)! Välkommen!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja minsann, vet inte vad jag ska göra.
    Hon ska ju flytta hem frågan är bara när.

    SvaraRadera
  4. Englainnan; Verkar väldigt jobbigt det hela!
    Hoppas att det reder ut sig snart, så du får lite ro!!!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Haha, jag tror dom gör så med flit för de vet hur skumögda vi läsare är på morgonen:-)

    SvaraRadera
  6. Tesstamente; Aha! Det är så det tänks :-)!

    SvaraRadera
  7. Just som jag läser ditt inlägg om att läsa fel så kollade jag ner på ditt förra inlägg och läser; På hemvägen får vi se dessa transor.

    Jasså tänkte jag, tills jag såg att det stod tranor.;0)

    Tack för dina roliga mail, jag har inte blivit färdig att sända ett till dig ännu. Jag är trög i handlingarna.
    Ha en skön fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Samma här, brukar faktiskt undvika att läsa tidningen i alltför trött läge..det blir så jobbigt med alla knäppskallar som erbjuder allt galet! Ha nu en kanonfin helg!

    Jösses höll på att bli kaninfin helg...

    Kramar på dej!

    SvaraRadera
  9. Bloggullet; Ha, ha! Ska genast tala om om det dyker upp några "transor" här :-)!

    Ha en riktigt gott i helgen!

    Kramen!!!

    ***************************

    Huga; Är det "din" kanin (eller hare) du tänker på tro ;-)?

    Och du har nog rätt; man bör nog undvika att läsa tidningen när man är så där yrvaken...

    Önskar dig detsamma! En kano(i)nfin helg alltså :-)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  10. Hej kära söstra mi!!!
    Läser och läser och försöker hinna ikapp allt och alla, och inte minst mej själv....Hehe!
    Gissa vem som har börjat blogga igen??? (asgarv)

    Megagigantisk kram till dej! //Söstra di...(-:

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!