Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 30 maj 2009

Påverkad

Ja, inte av något berusningsframkallande precis Lol...
Snarare av alla flyttar som sker omkring mig.
Mer specifikt grannens flytt...
Och om den tycker jag INTE!

Har försökt "jobba" mig förbi alltihop.
Dvs; hittat på allt möjligt konstigt för att slippa tänka för mycket.
Så har jag fått landen rensade, gräset klippt, fåglarna omflyttade (klar påverkan av vissas flyttyra!!!), huset någorlunda städat, blommor inhandlade, "stora" frysen är avstängd och ska förpassas ut i garaget nästa vecka.
Mellan dessa aktiviteter har jag legat i lille sängen med dundrande huvudvärk.

Hur K känner sig kan jag bara gissa Confused...
Att packa ihop allt hon och M hade, att slänga massor som inte gick att ta med och att "säga adjö" till huset dom köpte för att leva i måste vara hårt...
Men samtidigt är det ju jobbigt att "dra runt" en så stor trädgård själv, och huset är väl i största laget när man då dessutom jobbar heltid.

Så det är inte det att jag inte förstår att detta är det rätta för K att göra!
Men att jag kommer att sakna henne är ju alldeles självklart...
Tomt blir det!!!
Och jo; jag vet att hon inte försvinner längre än in till stan, men det blir ju inte alls samma sak...
Har ju aldrig haft någon bättre granne heller... Och jag har ju att jämföra med, som jag har flyttat omkring i mina dar...
Granne K och "tant" Alice i Vrångfall står i en klass för sig när det gäller att vara en alldeles fantastisk granne. Så är det!!!

Vi fikade i alla fall här igår; kaffe och räkmackor.
Och Herman var väldigt närgången; han trodde nog att han skulle kunna flörta till sig en eller annan räka.
Han har blivit helt hopplös med sitt rännande på bordet.
Och envis som attan är han, den lille banditen!







Får försöka trösta mig med mina rosa pelargoner Smile.
Och där kan vi ju snacka om påverkan!
För jag brukar ju ha röda blomster i mina krukor, men sonens lilla flickvän har rosa som sin älsklingsfärg, så det verkar ha smittat lite, ha, ha!

Nu ska jag försöka bli färdig med mina göranden här, så att vi kan komma ut i det fina vädret en stund...
Visserligen är hyresvärden här och dundrar omkring med traktorn (helgro, var köper man det???), så det blir till att hålla vissa bushundar kopplade, men vi kanske kan hitta på en lösning så att vi kan utnyttja vår tjusiga utemöbel...
Det blir nog lunch i det gröna idag!!!

Picnic

6 kommentarer:

  1. Usch....jag förstår att du kommer att sakna din goa granne, vännen!
    Sånt är alltid jobbigt när man väl trivs med sin "grann-situation"...

    Tur hon inte flyttar så långt, och bilen blir din räddning då!
    Himla mysigt du fått det på din lilla altan du...
    Och attans vackra "pellegulior" har du också!
    Och hur ont det än gör i kroppen efteråt, så är "jobba" det bästa mot att slippa tänka...

    Kram min bästaste söster, och ta väl hand om dej nu.
    //Jenny(-:

    SvaraRadera
  2. Jenny; Ja, men fasen så stel man blir :-)! Snubblar över mina egna fossingar idag... Illa!

    Men de nya grannarna har tagit huset i besittning och papper skrivs på måndag. Har inte träffat dom; känner att det får vänta ett par dagar. Men somliga nyfikna typer som är här över helgen har gjort sig ärende åt det hållet... Dom som i normala fall aldrig promenerar däråt... En del folk förstår jag mig inte riktigt på! Och vissa liksom bekräftar min åsikt om deras förstånd flera gånger om dan :-)!

    Ska försöka fixa lite här så att jag kan utnyttja min lilla altan sen!

    Kramen, bästaste söstra mi! Hörs av i veckan?!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag var inne på Jernsaxen och där blev jag nyfiken på vem Uffematten var. Ska titta mer på vad du skriver senare, i morgon. Solen skiner snart på min balkong, som jag gjort iordning och det är jättehärligt.
    Ha det så bra hälsar Viola

    SvaraRadera
  4. Viola; Kul att du "tittade in"!
    Hoppar över till din sida och kikar runt lite :-)!

    Visst är det gott att kunna sitta ute och bara vara i solen?!

    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du har hunnit massor, jag har nästan hunnit det jag skulle göra. Får fortsätta imorgon.

    Det är trist när grannen flyttar när du trivts med dem, hoppas det kommer någon som är trevlig.

    Om det är din verandra på fotot så älskar jag såna, och huset med. Har du en syrenberså så lever du i min dröm.;0)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Bloggullet; Verandan är inte fel :-)... Synd att huset är så "tungrott" och att hyresvärden är som han är, för annars är det rena himmelriket härute i skogen.

    Och syrenberså finns, även om den är totalt igenvuxen och numera gravplats för katter och hund.

    Knepigt med grannar så här mitt ute i ingenting. Man blir ju beroende av att det funkar någorlunda när det inte är fler som bor här...
    Men det löser sig säkert!!!

    Kramen och ha en bra början på veckan!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!