Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 5 maj 2009

Växlande molnighet...

... har det varit idag!
Lite regnigt på förmiddagen, men framåt eftermiddagen sprack det upp lite och solen kikade fram.
Det har inte varit särskilt varmt; jackan har allt åkt på när vi har varit ute på våra små expeditioner, vovvarna och jag. Ja, jag har alltså haft jacka; Nalle och Uffe anser att sånt är fjompigt...


Nu börjar till och med ekarna skifta i grönt...
Det är något visst med dessa stora träd. Något lugnande på nåt vis...


Harryett ville inte vara med på bild, men...


... till slut insåg hon att om hon skulle bli av med den där envetna matten var det bäst att posera Dismay.
Det är faktiskt ruggigt synd om djuren i huset i skogen!
Matten har dom mest märkliga krav på sina "med-djur" i hushållet...


Men min högt älskade Gunnar, han kan posera han!!!
"Blir det bra så här, matte? Tror att jag sitter nästan mitt i gungan!!!"

Och hos Alma och Anton finns det fem små bebisar. Ett ägg är fortfarande okläckt, men än finns nog möjligheten att det blir något av det också.
Så det blir i alla fall några små undulater till zoo-affären som blev "blåsta" på den förra kullen Way To Go.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Läst i "Bok för stygga flickor"

En optimist är en kvinna som
betraktar fettvalkarna som kurvor

Ha, ha!!! Jag ska bli optimist! Omedelbums!!!

7 kommentarer:

  1. Trevlig sida du har och fina bilder =)

    SvaraRadera
  2. Linda; Visst är hon? Ja, allihop egentligen...

    Tack för titten!

    ******************************
    ESC-panelen; En tackar!

    SvaraRadera
  3. haha Gunnar äger! Vilken härlig posering!

    å vilket underbart citat! Glöm aldrig det!

    kram på dej

    SvaraRadera
  4. Huga; Ja, du fattar varför han är lite av favorit?! Han gör vad som helst för lite ostmacka, den!!!

    "Kärlekshandtag" kallas det också, har jag hört, ha, ha!
    Men jag brukar säga att jag har själv tuggat mig till dom där valkarna och dom får nog fasen sitta där dom sitter...

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera
  5. Gulle-Gunnar.=)
    Det är så skönt att han nu bor hos dig nu. Han har det bra mycket bättre hos dig än hos mig. Han blir ju bjuden på så mycket läckerheter. Här hade det varit undulatmat och grönsaker bara.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Jenny; Man ska väl egentligen inte ha favoriter när man har en massa pippisar, men Gunnar har allt en alldeles egen plats i hjärtat... Han har nog blivit lite ersättning för Svante, tror jag. Dom är rätt lika i sitt sätt att vara...

    Nog tror jag att han har haft det himla bra hos dig! Han har då inte nämnt något annat i alla fall ;-)!

    Kramen till dig och alla dina fyrfotingar och vingförsedda kompisar!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!