Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 16 maj 2009

Falköping tur och retur


Idag har jag och hemmavarande sonen, "stor-son" och svärdotter varit och hälsat på "mellan-M" och hans nyblivna fästmö och hennes lilla dotter.
Hade med en smörgåstårta eftersom det var "mellan-M"s födelsedag igår, och detta var vad han önskade sig.
Och det var ju bra, för vi fick ju nytta av hans present allihop Smile!!!

Och dessutom tror jag att det var bra för mig att få komma iväg en stund och skingra tankarna...

Pratade nämligen med en mycket otrevlig människa på f-kassan igår och känner mig både ledsen, arg och framför allt kränkt.
Återkommer med "fakta i målet" när jag har lugnat mig lite...
Är fortfarande så förbannad så jag klarar inte att skriva om det utan att jag blir så argsint så att tårarna bara sprutar...
Men jag talade om för denna "människa" att hon hade alldeles fel jobb; så pass fann jag mig i alla fall...

Så det var verkligen jätteskönt att få komma hem till lilla J och ännu mindre J (ha, ha! jag har blivit "låtsasfarmor", ju!!!!!) och "mellan-M".
Dom är på väg att flytta ihop, så dom lever liksom i kartong just nu.
Fick se var deras nya hem finns och nu kan jag ju hitta dit också (om inte minnet sviker, förstås Confused).
Känns så underbart att se hur glad mitt lilla "låtsasbarnbarn" är för både sin mamma och sin "låtsaspappa"... (finns det något bättre ord för detta "låtsas"? Plast låter så fånigt, tycker jag!)
När jag tänker på hur djupt nere sonen var innan han träffade J och ser honom nu kan jag ju inte annat än vara fruktansvärt tacksam och glad!

Tänk att alla tre sönerna har träffat så fina och snälla tjejer!
Det kan man inte vara nog glad för!!!
Älskar dom allihop så jättemycket och önskar att det ska gå bra för dom alla!
Och min älsklingsdotter är värd ett kapitel för sig...

Så mitt i allt "älände" kan jag konstatera;
JAG ÄR RIK!!!

Ha en fin fortsättning på kvällen!!!

Big Hug

2 kommentarer:

  1. Usch....vad är det för dumheter dom hittar på nu, dom där på förskräcklingskassan???
    Jag blir ju orolig för dej!

    Men glad för din/Er skull när jag läser om hur fint det går med alla tjejer för pojkarna dina...och så lilla J...Det är verklig lycka när alla ens ungar får ha det gott!

    Bonus-Pappa är väl ett bra ord?
    För det är ju en bonus att lilla J fick en sån go extra-pappa väl?

    Ta nu hand om dej, och försök att inte gräva ner dej i bekymmer som komma skall. För det hjälper ta mej tusan inte...
    Det enda man kan vara säker på är att dom kommer...
    Bekymmerna alltså. Förr eller senare så står vi väl där med skägget i brevlådan och bara väntar på knuffen utför ättestupan.

    Hur positivt lät det då????
    Jag är ju inte klok bara???

    Jag önskar att du får en god natts sömn i alla fall. Vi hörs här i helgen...Måste ju höra hur det är med dej!
    Kram på dej, vännen! //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Jo, "bonus" är bra!!!

    Och jag blir alldeles häpen över hur min fd strulande son plötsligt visar sig väldans ansvarsfull och mjuk i sättet...

    M tog alltså sina födelsedagspengar och knallade ner till affären på stört och köpte juice till lilla J... Är det rörande eller är det rörande???
    Vi var impade både svägerskan/svärdottern och bröderna M och jag!!!

    Kramen J och så himla gôtt att du är tillbaka i bloggosfären igen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!