Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 27 februari 2010

Det är våren (kanske!)


När vi (hundarna och jag) gick ut i morse regnade det... 
Det tar rejält på snön nu! Man får lite hopp om våren, trots allt, äntligen...
Visserligen kom det några snöflingor på förmiddagen, men det var plusgrader ute, så dom gjorde nog varken till eller från.

Känns ovant att det är hela sjutton grader varmt (klar risk för värmeslag) i huset på morgonen, trots att jag slarvade med eldandet igårkväll. Blev så där plötsligt jättetrötter och gav attan i allt och gick och la mig.
Vid vissa tillfällen är det nog tur att jag bara har mig att ta hänsyn till!
Inser att jag nog inte är världens roligaste, särskilt inte när jag är värkbruten och trött. Då är jag å andra sidan alldeles förskräcklig.

Tror minsann vi ska passa på att ta eftermiddagspromenaden medan solen skiner. 
Även om den inte skiner mycket... Det gäller nog att lapa i sig det som går!!!

Ha en jättefin lördag och sköt om er!!!


10 kommentarer:

  1. Häpp, Näpp!!!

    precis så kändes det när jag såg bilden på all ved som skulle in och antalet kronor som ska ut varje gång lasset ska in. Häpp, hur skulle jag som "friskmört" klara av/orka med detta släpande gång efter annan utan att bli knasig. Häpp, vad är hon gjord av människan där nere i mörkaste Småland. Näpp, det är tur jag lever med fjärrvärme!

    Och öfsadrôppet är ett gott livstecken men varför ska det komma minusgrader i bakhasorna, det är ju inutasjutton halt redan nu.
    Och så måste jag lite skamset tillägga att jag gillar många minusgrader och snö framför någon plusgrad och plaskblask... DÅ kan vi ju prata om att frysa rumpan blå.
    Ialla fall, ha en förträfflig lördagskväll och hoppas din kropp återhämtat sig så gott det går.

    //M-matten

    SvaraRadera
  2. M-matten; Visserligen bor jag inte i mörkaste Småland numera, även om jag nog känner mig en aning "Snåländsk" emellanåt (mestadels uppvuxen i H-fred; ränderna går väl inte ur så lätt!)...
    Och nääää; jag AVSKYR det här vedkånkandet och känner mig alldeles jättetrött på det hela, men det är svårt att hitta annan bostad när man har en massa fyrfotingar som SKA med. Letar och letar, men inget napp - ännu! Är övertygad om att det kommer!
    Fråga inte hur jag hamnade här, för det är så dumt så jag skäms när jag tänker på det!!!

    Håller med om att det är urfånigt att det kommer minusgrader EFTER takdroppet... Blir liksom lite förfelat, tycker jag. Nä, ordning och reda ska det vara! Minusgrader och snö, sen plusgrader och sol! Och tussilago :-)!

    Ha en alldeles förträfflig lördagskväll och var rädder om sig!!!

    SvaraRadera
  3. Jepp, jag tror nog vi snart hittar tussilagon i dikeskanterna. I dag tyckte jag att jag hörde lite vårsång från fåglarna i trädgården. Vildatterna jamar sina serenader för kattdamerna så nog är det på G. I går kväll trodde jag att det åskade, men det var snöras från taket. Tänk att hela högen lyckats landa på den uppskottade stigen, typiskt va?
    Nog ar regnet tagit hårt på snöhögarna, skönt, men det innebär oxå att gatorna är snorhala av blankis, inte kul att ut o gå, borde kanske sätta skridskorna på istället, vad tror du?
    Hoppas du haft en skön afton o får en god natts sömn, det ska jag försöka få nu efter allt vakande i OS-tider. Kramen på dig.

    SvaraRadera
  4. Häpp,

    Men jag är väl den snurrigaste av virrpannor. Vet ju att du numer bor i landskapet där man frågar: Köster dä noe? på tal om "snåland" .
    Och tyvärr jag vet att det är svårt att få bostad när man har en utökad familj som består av håriga/befjädrade flerbeningar.

    Men varför flyttade du dit..? Nu är jag ju löjligt nyfiken.

    /m-matten

    SvaraRadera
  5. grattis du har en visnt hos mig
    kramiz

    SvaraRadera
  6. Solen lyser med sin frånvaro. Men våren närmar sig ju. Fast inte med stormsteg.

    Kram

    SvaraRadera
  7. M-matten; Kan säga att det var ett karlskrälle inblandat... Antar att det räcker?
    Nu bor ju alla mina M-barn häromkring, så jag blir nog kvar, trots allt... Men förhoppningsvis i en bekvämare bostad...

    Kramen till dig!

    ********************************

    Paula; Jaaaa! Har kommenterat hos dig och mailat!!! Är jättejätteglad!!!!

    Vårkramiz!!!

    ********************************

    imse; Visst är våren på g! Vi har skådat gruset idag ;-)!

    Kramen!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!!
    Stort GRATTIS till bloggvinsten!!! Blev så glad när jag lästa att du va vinnare!!!
    Ja, nu minsann får man lite vårkänslor =)) Underbart!!!
    Hoppas du mår bra fina vän!! En underbar Måndag önskar jag dig!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Tina; Men det SNÖAR ju för sjutton idag... Men det blir nog bra till slut ändå :-)!

    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  10. Hej kära vän!!!
    Var ute tidigt idag. Skulle köra lill tjejen till bussen. Inte kul alls var snöblandat regn, och hon skall ju till Gamleby med bussen man blir ju lite orolig med detta vädret men får hoppas att det går bra.
    Jaha å nu snöar det igen och är minusgrader man blir sååååååååå trött. Tror att jag drar täcket över huvet bara jag fåttt reda på att de är framme.
    Kan ligga där under till på fredag em när hon skall hämtas igen.
    Du kan ju inte göra det för då blir väl Uffe och Nalle väldigt ledsna.
    Men där i mellan kanske det går, å så kan väl be någon ringa om det blir roligare väder.
    Jaha det var dagen klagosång;(!!
    Sköt om dig bästa du och kram på dig å djuren ;)

    Anniqua

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!