Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 21 februari 2010

Inte så där värst smart, inte!

Idag skulle jag vara "smart" när pannan skulle tändas och jag skulle skotta mig till pannrummet och rasta hundar. Helst på en gång alltihop...
Alltså släppte idioten jag  dom där två stollarna till hundar lösa.
Tänkte att det var så pass tidigt på morgonen och så pass mycket snö, så att Nalle "nog" inte skulle vilja sticka iväg på egna äventyr.

Det ville han... 

Uffe la iväg bortåt skogen i snö som räckte mig ända upp till rumpan...

Och Nalle satte efter.
Han kom inte långt, men han kom liksom inte tillbaka heller.
Jag fick alltså klättra över en snövall, lika hög (eller låg, det beror på hur man ser det) som jag, och vada några meter för att hämta den lille rackaren.
Och Uffe försvann och kom inte tillbaka...
Orolig matte hojtade (utan hänsyn till sovande hyresvärdar, klockan var i alla fall halv åtta!), ingen Uffe.

In med Nalle i hallen, upp och kolla i fönstren i TV-rummet (ser lite längre från andra våningen liksom), ingen Uffe.
Ut igen och spana och ropa.

Till slut tyckte jag att det rörde sig, praktiskt taget under snön, och där kom han.
Inte gåendes, inte springandes, snarare dykandes i väldans djup snö... Han tog som ett skutt framåt och upp med knoppen och försökte kika var han var och sen ner och ta ett skutt igen... osv.

Fick ge mig ut i allt det där jävla snöet igen och ropa på den där idiothunden så att han skulle kunna ta den lättaste vägen hem.
Till slut kom han och jag var väl mer eller mindre övertygad om att han skulle kollapsa totalt.
Har aldrig sett Uffe så trött...
"Spårade" (fortfarande med snö upp till rumpan) åt honom sista biten...

Nu har vi ätit frukost och jag tänker faktiskt inte göra något som helst utöver det som måste göras idag!!!
Och hundarna får inte gå lösa på ett tag...
Fick liksom nog nu!!!
Sickna kräk dom är!!!
Borde lämna bort dom till välgörande ändamål. En kvart åtminstone!


Ett litet PS; En extra knorr i allt elände var att hyresvärden frågade om det hade gått en ÄLG på baksidan av mitt hus... 
"Näää, det var bara jag"; fick jag ju erkänna. Kan säga att det blev ett gapflabb här så snön höll på att ramla ner från taken...
Kul att man kan roa någon!!!

14 kommentarer:

  1. Ha ha, vad alldeles underbart roligt att plumsa runt i snön på det viset *skrattar mig blå*

    Jag hade nåt liknande när jag skulle flytta hönsen från stallet tillbaka till hönshuset. Då tänkte jag att de som vill kan ju få promenera de tio(?) metrarna i den skottade snön. De som inte ville promenera i snön kunde jag bära.
    Men Spunk och Punk, mina två virrhöns, de gick ut någon meter i snön och blev tydligen väldigt kalla om fötterna, för de flaxade plötsligt rakt upp i luften och plumsflög ut i den djupa snön där jag inte skottat. Och där "fastnade" de. Sjönk ner så pass så de kom ingenstans. Så det vara bara att plumsa efter och hämta dem. Förvånade de såg ut.

    SvaraRadera
  2. Koola Viola; Kan säga att jag har kommit på att huset jag bor i är jättejättelååångt... Åtminstone om man ska plumsa hela huslängden i meterhög snö...
    Nalle var inte förvånad, han var förbannad. Troligen för att Uffe har längre ben (eller nåt sånt)

    Ha det gott idag! Solen skiner nu i alla fall... Det gäller att ta vara på det som är positivt om man ska överleva detta :-)!!!

    SvaraRadera
  3. Nämen...kan inte hundstackarna plumsa tillbaka hem? För egen maskin?? Trodde det var en vovves dröm att få springa fritt i djupsnö? Jag menar tids nog borde de väl bli hungriga och komma hem igen...eller?
    Själva staplade vi hem femtio meter mitt på vägen i trettio graders kyla i natt, det gick galant ;)
    Hoppas denna dag blir lugnare och skönare för dej!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej goa vän!!
    Fniss.. förlåt.. men kunde inte låta bli att skratta för mig själv..fniss.. vilken start du fick där!!
    Va inne & mys er nu & pusta ut!!
    Ja, du får jätte gärna ta mitt inlägg & spara!! Det går jääte bra!!
    Varm kram till dig & tack snälla för din hälsning!!
    KRAM Tina

    SvaraRadera
  5. Ojoj, stackars hundar och stackars dig. Håll er inne nu.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hugan; Snön var betydligt högre än hundarna, så jag tror inte att dom visste riktigt var dom var... Nalle hade inte kunnat ta sig tillbaka, Uffe hade nog kunnat om han inte hade stuckit iväg så långt. Krafterna räckte nog ner till skogen, men på hemvägen fanns det inte mycket kvar...

    Har fått plogat idag också (kors i taket!!!) och i övrigt ska det inte göras nånting alls!!!

    Trettio graders kyla hade jag INTE gillat (heller)... Brrr!
    Kallt nog här (-13).

    Ha det gott idag!!!
    Kramelikram!!!

    *********************************

    Tina; Bra! Då ska jag spara ner den texten! Kan vara bra att ha ;-)!
    Kan säga att det INTE blir några långa promenixer idag!!! Lederna gillar visst snön lika lite som resten av mig, ha, ha!

    Ha det gott idag!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  7. Imse; Gissa vad vi ska göra idag, ha, ha!
    Inga längre utevistelser på programmet!!!
    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  8. Hihihi .. de fikk seg vel en overraskelse begge hundene idag .. ikke sikkert de gjør det der flere ganger .. :o)

    Her er det heldigvis ikke fullt så mye snø ..

    Ha en trivelig søndag - klemmer!!

    SvaraRadera
  9. Kanske läge att införskaffa snöskor också nu till både och folk, och till våra fä?

    ALLT försvinner ju i snö av den här mängden?
    NÄSTAN till och med jag...Haha!

    *och jag ler inte ett dugg när jag tänker på hur du och vovvarna strider och vimsar där ute i drivorna....hehe*

    Kram på dej vännen och TA´T NU LUGNT med dej och alla djuren!

    //Jenny

    SvaraRadera
  10. Välgörande ändamål bör väl vara att du behåller dem, så att vi slipper....Annacarin

    SvaraRadera
  11. Torilpia; Tyvärr är inte Uffe en sån hund som lär sig av sina misstag... Han tror att det går bättre nästa gång... Och Nalle ser upp till Uffe och gör likadant.
    En pina dessa två monster!!! Ibland!!!

    Hoppas snön håller sig på en anständig nivå hos er... Här har den svämmat över...

    Ha det gott!
    Kramen!!!

    ********************************

    Jenny; Ska vila ikväll, imorgon kommer L med ved - igen. Köper på krita, vägrar åka ner för att hämta pengar i halkan.
    Men det känns som om det är bäst att veden kommer imorgon, för det skulle visst bli mer snö i veckan. Nu är det ju relativt plogat här. En fördel när det ska backas in en tung vedkärra...
    Var ganska övertygad om att jag skulle strypa herrarna hund i åtminstone två sekunder idag. Innan jag blev skraj, vill säga. Nalle hade avgjort en "näradödenupplevelse" och Uffe höll nog på att få hjärtstillestånd på hemvägen...
    FAN VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ SNÖ!!!

    Sköt om sig och spring inte omkring i snöet! Det är inte bra!!!

    Kramen på sig!!!

    ********************************

    Annacarin; Äsch! Jag som tänkte maila dom till dig ;-)!!!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!!
    Fniss.. ja, jag förstår att det blev en snabb kiss för hundarna..hihihi... Lycka till med veden vännen & ta många vilostunder!! <3
    Va rädd om dig!!
    Varm kram till dig
    Tina

    SvaraRadera
  13. Är så tacksam just nu att jag inte har några hundar som sticker.
    Öppnar dörren och ger dem en 'spark i ändan' med order om att gå ut och kissa.
    Medans de är ute sitter jag inne i värmen med en stor kopp te.

    Fördelen med all snö är ju ändå att om de skulle dra iväg så orkar de inte att dra iväg så långt.=)

    Förstår att du var irriterad.;-)

    Kramkram

    SvaraRadera
  14. Tina; Veden inne, kärran tom, jag slut...
    Sicken början på veckan, va?

    Kramen tebax!!!

    *************************************

    bc owner; Uffe är väl den typen av hund som inte riktigt inser att orken inte räcker hur länge som helst. Var riktigt orolig innan jag fick in honom. Han lät som ett lokomotiv, kraken...
    Och Nalle hade avgjort en "nära döden-upplevelse" för han försvann ner i snöet och syntes inte alls...
    Irriterad OCH orolig var jag. Ingen kul kombination...
    Men jag älskar mina hundar, jag älskar mina hundar, jag älsk......
    Tror du det hjälper????

    Ha det bra och var rädd om dig!!!

    Kram kram tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!