Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 15 februari 2010

Uffes dag!!!


Idag är det min dag!!!
Fyller åtta år, minsann!!!
Har övertygat matten om nödvändigheten med att tugga grisöra klockan jättetidigt på morgonen...
Inte lätt, men det gick!

Har också övertygat matten om att det är jättejättebra att ligga i sängen och "såsa" halva dan.
Det var inte så svårt att övertyga matten om det... Hon har läst och Nalle och jag har sovit och drömt om sommaren...
Eller åtminstone om ett lite mer snöfritt ute.
Typ så här;
Matten blir alltid lite gladare när hon ser blommor ute.
Lite märkligt, hon borde väl för sjutton bli glad av att se oss?!
För vi är välan fina, Nalle och jag (eller jag och Nalle, om vi ska vara noga!!!)

Vad vi har att vänta oss av eftermiddagspromenaden är väl detta:

Snö, snö och mera snö...
Nalle är så liten så han liksom försvinner emellanåt.
Det tycker jag är rätt så kul, fast matte säger att det inte är snällt att skratta åt Nalle för han blir en aning stressad när han inte kommer upp ur allt snöet.
Fast varför ska jag alltid vara snäll? Nalle kan minsann också vara småtaskig, men han har nog lite mera "pokerface" än vad jag har... Orättvist!!!

Nu ska jag dra med mig Nalle och matte ut!
Matte påstår att vi ska hämta posten, men i bästa fall får vi klättra i stora snöhögen när vi kommer hem igen. Där är det inte lös snö, så till och med Nalle vågar klättra jättehögt!!! Och då kan jag knuffa ner honom! Vaddå? Leker bara "Hund på täppan"!!!!

Voff på er och ha det bra idag!!!

UffeHund

11 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen. Hu vad gammal du är. Imse

    SvaraRadera
  2. Grattis till både Dotera (lite för sent) och till Uffehund!
    Härliga bilder du satt in här på SNÖFRITT LANDSKAP!!!
    TACK!!!!!

    Kram på dej och hoppas du har det gott!
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Lilla valpen; När jag var valp tyckte jag också att hundar som var åtta år var jättegamla. Det tycker jag inte nu :-)!
    Vov på sig!

    ************************************

    Koola Viola; Uffe voffar och tackar för gratulationerna!!!

    SvaraRadera
  4. Jenny; Båda födelsedagsfirarna tackar för gratulationerna och den fyrbente meddelar att han vann "Hundpåtäppan" idag. (Han fuskade; jag såg det allt)

    Letar febrilt efter sommarbilder, vårbilder i nödfall höstbilder. Bara det inte är snö på är dom helt ok...

    Kramen, vännen, och var rädder om sig!!!

    SvaraRadera
  5. Gratulerer UffeHund :o)

    Blomster gjør vel de fleste glade - kanskje bortsett fra allergikerne .. :o)

    Klemmer!!

    SvaraRadera
  6. Grattis grattis Uffe en kille i sin bästa ålder ;D
    Grattis oxå till dotera (jaja jag vet lite sent men)
    Tack för de fina bilderna funderar, bara på hur lång tid det tar innan det blir verklighet.
    Vet inte om du hört med de hotar med mer snö i veckan. Om man inte var trött innan så blir man ju det när man ser vädret suckar tungt.
    Men det är ju på rätt väg lite ljusare för varje dag. Å det innebär ju att vi är närmare VÅÅÅÅÅR eller hur;D
    Kram på dig vännen vi hörs.
    Anniqua

    SvaraRadera
  7. Grattis Uffisen.
    Jag hälsar på här under bloggtorkan, jag längtar ju efter er. Ska försöka blogga lite, har inte haft något att skriva om nu i detta snöväder.

    Nu vill vi ha vår eller hur?

    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Jag måste erkänna att jag igår inte såg att det var barmark på bilderna. Jag har nog fått snöbilder fastetsade på näthinnan. Annacarin

    SvaraRadera
  9. Oj så härliga bilder =)
    Så fiiiin vovve!
    Ja, visst är det härligt när man börjar finna blommor lite här och där. Snart så =)

    Kraaam!

    SvaraRadera
  10. Torilpia; Skulle nog kunna tänka mig att till och med allergikerna är trötta på detta snöande... Här kommer det mer nu. Phu!

    Uffe tackar för gratulationerna! Han börjar bli en aning högfärdig, den gode UffeHund :-)!

    Kramen till dig!!!!

    ********************************

    Anniqua; Nog har jag sett att det skulle bli mer vitt här... Man blir så TRÖTT!!! Tröstar mig med att kika på vår- och sommarbilder... Och att det faktiskt är lite ljusare om kvällarna nu... Mornarna vet jag inget om, för i bästa fall sover jag då ;-)!

    Kramen tebax! Hörs i veckan!!!

    *********************************

    Bloggullet; Jo minsann! Vår står väldigt högt upp på önskelistan... Det har varit en seeeg vinter detta! Och mycket ved går det åt! Och gnällig som fasen blir man, he, he! Tur att man har något att skylla på!!!

    Uffe hälsar och voffar och tackar!!!

    En jättekram till dig och var rädder om sig!!!

    ********************************

    Annacarin; Troligen tror man inte att det är sant när/om snön försvinner. Funderar på att köpa tillbaka båten utifall att det blir en jäkla massa vatten av all snön... Det gäller att vara förutseende, he,he!

    *******************************

    DiagnosPTSD; Man blir nästan tårögd av bilder på blommor och blader! Det är jobbigt med kylan och snön, tycker jag. Värken galopperar och trött och grinig blir man (jag)...
    Men det ÄR ljusare om kvällarna och det måste ju i rimlighetens namn bli vår så småningom ;-)!

    Visst är han en stjärna min UffeHund? Är allt liiiite stolt över den virrpannan :-)!

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!