Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 28 februari 2010

Söndag

Men tänk vilken tur jag har haft idag!!!
Ni har väl sett att det har varit tävling hos Paula?
Ha, ha!!! Jag vann!!! Jättesöta hjärtformade ljus!
TACK, Paula!!!

Har ägnat mig åt örontvätt på mina tokiga hundar.
Detta innebär en rätt våldsam jakt runt hela huset.
Om man är lite förutseende och stänger några dörrar blir det enklare.
Det gjorde inte jag...

Men Uffe är ju så pass stor att han inte kan "gömma" sig under stolar och sånt, så han blev förste hund till tvättning.
Den lille "räven" jagade runt här som en galning, men till slut blev han nog lite trött, för han ställde sig under Uffes mage och blundade.
"Ser inte jag dig ser inte du mig"
Och när jag väl fick tag i honom och öste i sånt där öronrensmedel och torkade med en mycket mjuk tvättlapp kom han på att det inte var så illa i alla fall...
Samma visa varje gång ...

Eftermiddagspromenaden försigick i dis och dimma och duggregn...
MEN; VI HAR SKÅDAT GRUSET!
Så då kan man ta det där med lite väta i knoppen...

Och dessutom visste jag ju att jag hade vunnit "hjärtljus", så vad sjutton är lite regn då?!


9 kommentarer:

  1. "Jag har skådat ljuset" är ju ett religiöst utrop och "jag har skådat gruset" är onekligen lätt religiöst det också. Halleluja, det kanske kommer en vår i alla fall. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Ungefär så tänkte jag när jag SÅG att vägen var kvar ;-)!
    Efter all denna snön blir man lätt religiös när man anar att det kanske faktiskt BLIR VÅR!

    Vårkram till dig!!!

    SvaraRadera
  3. Skådat grus, vilket vårtecken.

    Grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  4. Garttis till den fina vinsten och jaaa vårgrus är toppen, bara man inte har allt i hallen;))
    Kram

    SvaraRadera
  5. =D Varmaste kramen vill jag ge till dig!!!

    SvaraRadera
  6. imse; Fast idag skådar vi snö....

    Kram!

    *********************************

    Bibban; Som läget är nu gillar jag vårgrus i hallen oxå! En stund i alla fall :-)!

    Kram!

    ***********************************

    Tina; En tebax till dig! Varm kram ;-)!

    SvaraRadera
  7. Hallelulja!
    Gruset syns!!
    Samma känsla här när jag fick syn på vår väg!?!??!??
    Haha....

    Grattis till vinsten!
    Kramis! Jenny

    SvaraRadera
  8. Tror faktiskt hundar OCH katter kan läsa ens tankar när det är dags för öronrens o kloklippning, för så fort man tänkt tanken finns inte ett djur i ens närhet, dom é "botta".
    Ja, igår skådade jag oxå gruset här o var sååå lycklig, men vaknar i morse o marken var täckt med ett nytt lager snö, funderade på att brista ut i en "snöblues", fy vad trött jag är på det nu.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  9. Jenny; Det MÅSTE vara den här lååånga vintern och all snön som gör en så fjompigt glad för lite grus. Som i och för sig försvann igen idag...

    Visst är det kul att vinna, ha, ha!!! Njuter i fulla drag och känner mig mycket märkvärdig och mallig ;-)!

    Kramen, söstra mi och var rädder om dig!

    *******************************

    Mia; Ja, idag blev jag minsann vansinnigt besviken (nästan gråtfärdig) när jag kikade ut på "stora granen"... Den var grön igår. Det var då det! Imorse var den vit - igen...

    Visst är det konstigt att vovvarna VET vad man tänker göra nästan innan man vet det själv? Märkliga djur!!!

    Kramen till dig i snöet! Var försiktig så att du inte halkar på hundpromenaderna!!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!