Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 7 februari 2010

Spelar inte i samma division som dotera, men....

Idag har jag varit och "handlat" och tagit ut pengar till ved...
På OK-krediten... 
Inte kul, inte bra, men det är inget vidare att frysa heller! 
Eller att vara utan mat. 
Tja, jag menar filmjölk och ost och såna nödvändigheter. Lyxade med ett och ett halvt kilo blodapelsiner för 7:90 på Lidl... Och dom var GODA, kan jag meddela! Ska försöka hitta lite självdiciplin och ge attan i att äta allihop på en gång Angelic...

Köpte (till min stora förvåning) lite kålrot och palsternacka.
Och helt plötsligt i eftermiddags stod jag vid diskbänken och skar och hackade och grejade och hux flux fanns det en hel gryta fisksoppa i huset i skogen! Och den blev riktigt god!!! 
Absolut inte i klass med dotterns (HON kan laga mat , hon!!!), men fullt njutbar ändå!
Och av denna gryta bidde det fem måltider till en ensam Uffematte....
Är allt liiiite nöjd!

Och nu ska här bara gås ut med vovvarna och eldas lite till och sen ska det sovas!
För imorgon är det dags igen...
Veddax!!!
Och om det tycker jag inte!


5 kommentarer:

  1. Hej söta vän!!
    Nä, det är aldrig kul att ta av krediten... men vad gör man!?! =)
    Va duktig du är som står & fixar storkok så =))
    Hoppas du får sova riktigt gott inatt! Jag har sänt dig ett par gåvor via mailen.. hoppas de kom fram iallafall =)
    SovGott vännen!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. hmm, ja, jag vet hur det är med den där krediten!!Hua, men vad gör man när det inte finns andra alternativ?
    Grytan du lagade lät himla god, kanske du skulle lägga ut receptet? =)
    Kram Maria
    www.diagnospts.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Hørtes godt ut med fiskesuppe :o)

    Penger er et kapittel for seg .. ikke alltid like stor tilgang på dem :o/ Men man får klare seg som best man kan.

    Ha en kjempefin tirsdag - klem fra Toril :o)

    SvaraRadera
  4. Håller med de andra och lider med dig när det gäller veden. Själv värmer vi de sista goa graderna med gasolvärmare...eller vad det heter...gasolkamin kanske...skit samma... det värmer gott i alla fall och billigt är det.

    kramkram

    SvaraRadera
  5. Tina; Det konstiga är väl att man blir förvånad varje gång man blir tvungen att nalla på krediter. Fast det händer en gång i månaden i snitt :-)!

    Jodå, har fått ditt mail! Gulliga du!!!

    Kramen!!!

    *****************************

    Maria; Roligt att du hittade hit! Välkommen!

    Det är ett skit att aldrig ha pengar! Och så undrar folk varför man sover illa och är allmänt stressad... *suckar*...

    Det löjliga är att jag inte riktigt minns hur jag gjorde den där fisksoppan... Eller hur mycket jag tog av ditten och datten...
    Men jag slog på lite grädde på sluttampen, DET minns jag ;-)!

    Ska kvista över till din sida och läsa :)!
    Ha det gott!!!
    Kram!!!

    *****************************

    Torilpia; Ja du; detta med pengar är ett ständigt återkommande problem... Tycker liksom det borde räcka med att man har ont och är lite så där allmänt trötter...
    Tur att man kan skratta åt eländet (ibland!!!)!

    Ha det jättebra du med!
    Kramen!!!

    ***********************************

    Cattis; Fick en jäkla massa ved denna gången. Tycker att storleken på lassen har ökat efterhand... Jobbigt att kånka in, men ack, så bra att ha!
    Varmt och gott här idag (inne, alltså!) och ingentingen tänker jag göra!
    Känner att jag har en rygg, så att säga ;-)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!