Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 2 februari 2010

Idag är det en "sån där" dag...

Det är det här med att handla och boklåna och köra i halt väglag...
Det kommer liksom lite surt efter såna aktiviteter.


Och då känns det lite som om knoppen liksom lever sitt eget liv...
Och resten vill bara gå och lägga sig.
Så det gör jag Angelic, man måste ju ta lite hänsyn till sig ibland...

Hittade denna bilden på nätet.
Och där står ju klart och tydligt migrän-triggare i nacken.
Kanske inte så konstigt att jag alltid får migrän när jag har burit "tungt" eller suttit och spänt mig en längre stund (som i bilen när det är så jäkla halt).
Har ju hävdat att migränen kommer från nacken i alla år, men läkarna har sagt att; "Nej, det finns inga vetenskapliga bevis för att det är så. Det troliga är att du har sovit dåligt eller har ätit något olämpligt" (typ allt som är gott, då...)
Jag gillar att ha rätt!!!!

Lite roligt har hänt idag;

Annacarins vattenpump funkar igen! DET var jätteroligt, för att vara utan vatten ÄR inte särskilt trevligt... Det medför i alla fall en jäkla massa extra arbete!
 
Och så har min kompis Mia i H-fred hjälpt mig att överraska pappan.
Han var nämligen jättesugen på inlagd strömming (smaken är som baken...). Eftersom det är mycket snö "hemmavid" och pappan inte får lov att köra bil eftersom han har fått grå starr (som ska opereras så småningom) har han ju lite svårt att komma ner till "köööpingen" och handla. 
Så jag ringde till Mia och bad henne kila in på Konsum och köpa två styck inlagda strömmingsfiléer och lämpa in dom till gamle pappan.
Han blev glad  Laugh!


Så trots skallebank är jag rätt nöjd idag,
 Sleepingmen det lär bli "tidig" kväll här!
En blir lite matt av det där huvudvärkandet!

Ha det gott och var rädda om er!!!

8 kommentarer:

  1. Det känns så "gött" att du tänker på mig. Jag tänker på dig. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Jaha vad kul att det kan vara lite saker man blir glad av (även om det ibland är små saker) Är underbart att Annacarins problem löste sig något så när lätt. Och att pappa fick älsklings rätt (vet flera äldre som älskar det dock inte jag) Klarar din pappa sig själv trotts gråstarr?
    Älltid kul när man har rätt ;D men jag tror vädret hjälper till oxå.
    Jag har känt huvet hela dagen & jag har inte varit ute å kört/spänt mig idag suck. Å nu har det börjat snö här igen andra gången idag :( Börjar bli orolig om att komma ut imorn skall hämta lill tjejen på kvällen. Men ingen ide att oroa sig idag blir ju som det blir ändå.
    Så Nalle är lite envis hihi.
    Har din dotter åkt tillbaka till Oslo eller har du nöjet att ha henne kvar?
    Blir en tidig kväll för mig oxå.
    Krameli kram sköt om sig.

    Anniqua

    SvaraRadera
  3. Låter gott med en tidig kväll, och med makrillar i magen är det nog extra gott... jag gillar verkligen rökt makrill, men det är på tok för strakt för maggen tyvärr.... Men ibland är det värt o lida! Hoppas en god natts ömn reder ut din huvudvärk till imorgon!! Bamsekramen alban från Sandy!!

    SvaraRadera
  4. Migrene er såå slitsomt og vondt. God bedring til deg .. :o)

    Så bra at Mia kunne hjelpe deg med å overraske faren din. Slikt er kjempetrivelig.

    Ha en god natt - klem!

    SvaraRadera
  5. Kikar in på nattkröken och önskar dej en bra dag när du vaknar!

    Hoppas huvet mår bättre då också....):
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  6. Hoppas det är en bättre dag idag då!
    Intressant det där med att läkare påstår en sak...man själv en helt annan, exakt samma sak som med mej och mina magproblem, läkaren påstog att kosten inte alls spelade någon roll...tänk så skönt att hon hade fel nu när magen är lugn och fin just på grund av kosten!
    Inte lätt vara en simpel människa.

    Ta nu hand om sej och alla sina päls och fjunvänner!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  7. Jag hade också en tidig kväll igår och har vaqknat till en bättre dag.
    Hoppas din huvudvärk är väck!

    SvaraRadera
  8. Annacarin; ;-)!

    *************************

    Anniqua; Ja, visst var det bra att pumpeländet inte var värre däran än att det gick att fixa någotsånär "billigt"!
    Och pappan klarar sig rätt så bra, trots starr, men är liiite sur för att han inte får köra bil... Och jag som hade föreställt mig att NU var ett utmärkt tillfälle att göra sig av med bilen... *suckar*...

    Dotera är tillbaka i Oslo. Hon var här några timmar bara i söndags... Det är mycket som ska fixas när hon är "hemma". Hon har sin lägenhet i Borås uthyrd och det blir ju alltid lite pyssel med kontrakt och grejer och så är hennes svärmor svårt sjuk, så det blir mycket tid i Göteborg. Men jag vet ju var jag har henne :-)!

    Se till att du kör försiktigt ikväll!!! Hoppas det eländes snöeriet tar slut snart!!! Fasen så trött jag är på det!!!!

    Värmande kram till dig!

    *******************************

    Sandy; Har lite svårt för inlagd strömming och rökt makrill, men pappa är ju förtjust i sånt... Mia sa att han strålade som "sola i Karlsta" när han såg vad det var hon kom med :-)! Kul att det blev uppskattat!!!!

    Ingen huvudvärk imorse, men nu har det skottats snö, så cirkusen är igång igen... Herrejösses, så trött jag blir på mig!!!

    Kramen, bästaste sösterdotera mi!!!

    **********************************

    Torilpia; Ja, det var jättekul att det funkade och att pappan blev så glad! Sånt lyfter en!!!

    Migrän är ett jäkla påfund! Är sååå trött på min huvudknopp just nu så jag funderar på att byta ut den ;-)!

    Kramen och ha det gott!!!

    *******************************

    Jenny; 25 cm snö (kunde jag ha varit utan) men gångarna är någorlunda skottade (inte så noga så det stör) och plogat på vägen blev det idag (såg ut som en fågelholk när jag såg traktorn)... Men var är VÅREN??????

    Hoppas du har det någorlunda bra idag?!

    Bamsekramen!!!!

    *******************************

    Hugan; Det gäller nog att man har lite tilltro till vad man känner själv när man blir sjuk av en eller annan anledning... Det har varit så mycket tjafs runt det här med min rygg och migränen, så jag har bestämt mig för att helt enkelt inte lyssna utan känna efter själv istället. Tror nog att det blir bäst så!

    Sköt om sig och ha det bra i snöet ;-)!!!

    Kramen!!!

    ********************************

    Stina; He, he! Den var väck imorse(huvudvärken) och nu är den på väg tillbaka igen... Det straffar sig att skotta snö!!! Dessutom VRÄKER det ner just nu, så jag undrar om det inte ser likadant ut snart igen... Jäkla vinter!!!!

    Satsar på tidig kväll idag också!
    Det var faktiskt riktigt skönt att koja i tid!

    Ha det gott idag!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!