Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 4 februari 2010

Imorgon kommer det!

Nalles täcke... Och DÅ blir det nog diskussioner i huset i skogen!
Att ha eller inte ha, det är frågan...

Light Bulb

Men med lite övertalning ska vi nog reda ut det också:
Nalle är en envis kille, men matten ligger inte långt efter.
I alla fall inte om man ska tro "mellan-M" . 
Men den gossen har livlig fantasi!!! 
det vet jag inte vad jag ska tro om!

Har varit liiiite "duktig" och städat fågelburarna idag.
Detta medförde att det var kvistar och små bitar av tidningspapper och frön och "guvetvad" överallt.
Så då åkte dammsugaren fram och mattorna ut.


Hade sån jäkla tur att telefonen ringde så jag slapp hålla på i ett!
Det var Anniqua, som brukar kommentera här på bloggen som ringde!
Jättekul att prata med dig!!! 
Hoppas att vi hörs snart igen!?

Och när det var färdigpratat var det dags för hundpromenad och matning av fåglar och hundar och matten...
Så det blev en rejäl paus!
Skönt!!!
Men nu är det färdigt!
Kanske inte så där jättevälstädat, men det får duga!

Mopping

Ny ved är beställd...
Hoppas att det jag har kvar räcker till på måndag, bara...
Det går nämligen inte att köra fram till pannrummet. Där är det nämligen inte plogat dit och dessutom ligger det en jättevall precis framför "infarten".
Och den tänker jag inte ta bort med handkraft!!!

Shoveling Snow

Så det så!!!
Så det blir till att "fjäska" för hyresvärden och övertyga honom om nyttan med att få bort den vallen och ploga fram till pannrummet...
*SUCK*

Ja, ja! Det är väl bara att "bita i det sura äpplet", antar jag!

Och tänka framåt!
För på torsdag är planen att "Mellan-M" och J ska komma hit och stanna till lördag.
Och då är det meningen att min dator ska fixas, så att jag kan komma åt mina bilder och dokument och förhoppningsvis få igång skrivaren igen...

Och det är ju något att se fram emot!!!

Och att få "rå om" det blivande brudparet ett par dagar ska bli jättekul!
Bäst att börja fundera på vad sjutton jag ska fixa för mat...
Det blir ju lite si och så med den saken när man är ensam människa i huset.
Mycket roligare att ha sällskap vid matbordet!!!

Diner
Ha det gott och var rädda om er!!!

Good Night

11 kommentarer:

  1. Då är det ju bara att låta veden ligga tills "vedinbärarna" kommer på besök. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Hihi jag glömde ju att ge dig mitt telenr. Teflon teflon. Men jag ringer en annan dag & stör dig i någpt.
    Blev lite böcker till dotera (pocket var det som var billigt)
    Sammtidigt fick jag köpt lite neee inte lite 60kg blev det med solrosfrö (pappa betala för han älskar fåglar men kan inte ha det hemma för katten mördar dem) till småfåglarna & rådjuren ;D
    Nu har jag försökt att fixa ett googel konto så att jag kan komma in till Jenny & skriva. Men suck suck konto tror jag att jag fått men inte F_N kommer jag in blir trött orkar inte............
    Så nu gnällde jag på din sida igen.
    Skall jag gnälla lite på snön oxå näääää inte idag.
    Kul att prata med dig idag får vi göra om.
    Hoppas du slipper migäääänet imorgon.
    Sköt om sig å Bamse kramen

    Anniqua

    SvaraRadera
  3. Hihi det funka hos dig ju alltid något.

    SvaraRadera
  4. Annacarin; OM jag hade fått ha kärran så länge...
    Äh; det får väl gå denna gången också! Bra kvinna reder sig själv (åtminstone om hon slipper ta bort en jättesnövall med handkraft!)

    ****************************

    Anniqua; Jättekul att du ringde!!!
    Har nog ditt tfnnr i presentatören. Ska kolla!!!
    Och till våren får vi försöka träffas nånstans på halva vägen eller så :-)!
    Ha, ha du! Nu är det bara bloggen som fattas ;-)!!!!

    Hörs snart! Sköt om dig!
    kramen!!!!

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det låter med dina djurbestyr. Fast fåglar kan förstås vara riktiga skräpdjur.

    SvaraRadera
  6. o vad spännande se om klädesplagget faller i god dager!

    Trevligt med data och matsupport! Här sitter jag för en gångskull alldeles ensam heeeeeela helgen! Hur ska det gå??

    Ta hand om sig själv nu!
    Kram på sig!

    SvaraRadera
  7. imse; Jo, nog blir det en aningens aning skräpigt här... Å andra sidan blir jag ju liksom tvungen att göra något åt det hela om det inte ska bli helt olidligt, och det håller mig igång... Lätt att liksom "ge upp" och gå och lägga sig när värken sätter i annars. Och det är inte bra det heller. Lagom är bäst, men var "köper" man det :-)?

    *********************************

    hugan; Spänningen stiger! Och jag har gett mig på att mäta Uffes rygg också, utifallatt jag skulle få syn på något regntäcke till den busen också. Fast hur jag skulle få det på honom (Uffe) är ju en annan fråga....

    Tycker din idé om filmtittande (fast kanske inte med chips heeela tiden ;-)) och lite stickande och allmänt vilande låter helt superbt! Är man förkyld ska man ta det lugnt!!!

    Krya på dig och ha det bra i helgen!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  8. Heisann!

    Fredag og snart helg :o)

    Håper du har nok ved i helgen og at du slipper måke så altfor mye snø. DET er sliiitsomt .. :o/ :o)

    Høres ut som meg når du støvsuger. Er altså så kjekt at telefonen ringer da - så man får en pause og her kan jeg være så heldig at jeg får noen andre til å gjøre det :o)

    Ha ei kjempefin helg - stor klem!!

    SvaraRadera
  9. Torilpia; Så skönt att det är fler som gillar lååånga pauser i dammsugandet ;-)!
    Eftersom jag är ensam människa i huset får jag väl försöka dressera Uffe till att hantera dammsugaren... Han är tyvärr lite skeptiskt inställd till såna maskiner, men vem vet?!

    Ha en jättefin helg du med!

    Värmande kramar till dig!

    SvaraRadera
  10. Skräpar fåglar ner???
    Haha....to de???

    Va roligt att du ska få lite besök där i skogens djup! Och att du äntligen ska få rätsida på dina databekymmer!
    Gott att ha såna där kloka ungar som kan rädda en när man själv "går bet"...(:

    Och jag hoppas att Nalle ska bli nöjd över sin fina vinter-rock!
    Sessan här ääääälskar sina kläder.

    Men om jag klär på Labbas så ser han mest ut som om jag försöker slå honom....Haha!

    Men Uffe!?!???! Inte behöver han någon rock väl?
    Han har ju så långa ben!

    Nä...köp dej själv ett par extra långkalsonger istället så att DU slipper frysa!

    TÄNK om du bodde närmre....DÅ skulle jag hjälpa dej med vedkånkeriet (så gott jag kunde i alla fall...jag kunde ju i alla fall störa dej med lite prat!??) eller så kunde jag sitta där i vår traktor och putta bort snön för dej! För DET va roligt!!!

    Ha nu en bra fredag och försök koppla av lite också så du slipper få så ont i ditt huvud.
    Va rädd om sej!

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  11. Ha en bra helg. Själv behöver jag inte städa för vi renoverar så det är inte lönt att städa, det får vara som det är ett tag till.... när golvet är slipat ska min älskade syster hjälpa mig att få rent och fint:)
    kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!