Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 22 februari 2010

KALLT!!!!!


Sitter och väntar på Ved-L och vedkärran...
O, så roligt jag ska ha idag ....

Men med -22 grader imorse inser jag att det inte skadar att veta att det finns ved hemma...

Hundpromenaden avverkades illa kvickt imorse...
Stackars Nalle ville vända redan i dörren.
Jag också , -20 grader ÄR kallt!!!

Hoppas ni får en roligare start på veckan!!!

9 kommentarer:

  1. Åh, FYYY FAN rent ut sagt!!

    STACKARS DEJ!!!!!!!!!!!!
    Säj inte att du ska kånka in ett helt vedlass själv i den kylan?????

    *NU blir jag orolig*

    Enmiljonfemhundrasjuttiosex jäkligt varma kramar till dej!!!
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Går jo ikke an å stable ved i så mange minusgrader .. ta inn det du trenger og la resten være til det blir litt varmere ..

    Er minus 25 her også idag .. og jeg har ikke tenkt meg ut.

    Kos dere inne og hold dere varme.

    Ha en fin dag - til tross - klem!

    SvaraRadera
  3. Oh, vad du kämpar med din ved i kylan, såkallt har inte vi det. Men inte sagtatt det är lättare här. Mitt arbete kräverattjag måste gåi snön i över 6 timmar i morgon där det för detmesta är mer än 30 cm.

    Hur trött är jag inte efter de timmarna???

    Ha en bra dag vännen,
    kram

    SvaraRadera
  4. Jenny; Har kånkat in den jävla veden... Tycker liiiite synd om mig. Ska försöka gå och hämta posten, när jag har "hämtat mig" lite ;-)!
    Det är väl fan att man inte kan ha en sambo när veden ska in åtminstone. Hade varit praktiskt!!!

    Kramarna hjälper!!! TACK!!!

    Kram tebax!

    ******************************

    Torilpia; Det är så galet så att jag måste ta in veden för kärran ska hem till sig i eftermiddag... Har ingenstans att lägga eländet ute och det är lättare att plocka ifrån kärran än från marken... Av två onda ting, du vet...

    Och nu är veden inne i pannrummet på bekvämt avstånd från panneländet. Alltid något!!!

    Inte så kallt nu, men det var inte kul att vara ute så länge i förmiddags...
    Ska gå och vila en stund innan hundarna måste ut... Eller kanske gå ut med hundarna medan solen skiner?! Hjälp! Får beslutsångest, ha, ha!

    Ha det gott och håll dig inomhus!

    Jättekramen!!!

    *********************************

    Cattis; Nä, fy sjutton för att plumsa omkring i snö! DET fick jag nog av igår ;-)! Vad ska du göra eftersom du måste gå så länge i snöet?
    Skickar medlidandekramar i förebyggande syfte!!!!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!!!!!!!!!!!!
    Efter att ha läst gårdagens & dagens inlägg, så måste jag säga att trors att du bor rätt ut i skogen så händer det väldigt MYCKET. Jag skulle velat vara en liten kamera när Uffe var i farten, måste ha varit en syn för gudar!!!!!
    Åååååå denna ved som måste ta slut bara det gör ju denna vinter extra tung. *Tycker mycket synd om dig KRAMAR om stort*
    Denna kyla behövde vi ju inte en gång till. Detgör ju allt extra jobbigt. *Tycker synd om en gång till*

    Varma kramar och sympati till dig!!!!!!!!!!

    Anniqua
    PS Här fick vissa skolor stänga idag för all snö dock inte min tjejs DS

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!!!!!!!!!!!!
    Efter att ha läst gårdagens & dagens inlägg, så måste jag säga att trors att du bor rätt ut i skogen så händer det väldigt MYCKET. Jag skulle velat vara en liten kamera när Uffe var i farten, måste ha varit en syn för gudar!!!!!
    Åååååå denna ved som måste ta slut bara det gör ju denna vinter extra tung. *Tycker mycket synd om dig KRAMAR om stort*
    Denna kyla behövde vi ju inte en gång till. Detgör ju allt extra jobbigt. *Tycker synd om en gång till*

    Varma kramar och sympati till dig!!!!!!!!!!

    Anniqua
    PS Här fick vissa skolor stänga idag för all snö dock inte min tjejs DS

    SvaraRadera
  7. Anniqua; Är det så kallt så du stammar ;-)?
    Kan säga att jag var djupfryst när jag hade kommit till en tredjedel av kärreländet. Fördelen var väl att jag inte kände nånting alls... Det kom efteråt istället... Kom inte upp från köksstolen när jag hade petat i mig kaffe och macka. Skrämde vettet ur katter och hundar när jag tjoade av bara den när jag skulle resa mig. Nog händer det saker här i skogen också!!!
    Och vet du vad? Nu snöar det ta mig fan igen!!! Jag tror jag blir gal-en(-nare än jag är)...
    Nä, nu blir det en MYCKET kort kvällsrunda och lite pannmatning och sen ska jag sätta mig och bara sitta och hoppas att jag kommer upp igen, ha, ha!

    Tackar för sympatikramarna, dom värmer och behövs!!!

    Skickar snöfria kramar till dig :-)!

    SvaraRadera
  8. Gott att läsa att veden nu är på plats åtminstone!
    Och att DU LEVER efter allt kånkande!

    Beundrar dej som orkar....fast du får väl "igen" i morgon antar jag!?

    Lite kramar till i förebyggande...(;
    Jenny
    ------------------------
    Haha!! Måste bara lägga till här att ORDVERIFIERINGEN här nedan som jag nu skulle skriva i innan jag kunde klicka på PUBLICERA KOMMENTAR....var "UNTIG"

    Borde kanske varit ONTIG istället...Hahaha!
    Va dom kan hitta på va?

    SvaraRadera
  9. Jenny; Ibland blir det så där riktigt "bra" med dom där verifieringarna...
    Och nej; jag orkar INTE... Svär som en borstbindare (svär dom mycket???) medan jag håller på. Kallt som fan var det igår också... Men jag blev så djupfryst så värken kom när jag tinade :-)...
    Nu ska det gås i säng igen!!! Frukosten avklarad, det brinner i pannan och nu skiter jag i alltihop!!!
    För som vanligt får man "igen" när man har gjort en massa!
    Bra med kramar! Dom behövs idag!!!!

    Skickar ett lass tröstekramar till dig (för jag antar att det snöar där också?)!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!