Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 14 februari 2010

 


Nu ser det ut så här...
Och jag är såååååå trött på snö (f´låt Hugan , vet ju att du har en svaghet för det där med skidåkning...)!

Men om bara sisådär tre månader ser det ut så här i "min" ekhage!



Och visst är det så att "grönt är skönt"?

Idag är det "Alla hjärtans dag"!
Och det kan man ju till nöds få lite vårkänslor av
Om man har någon att ösa vårkänlor över vill säga!
Öser dom över mina arma djur... Dom fattar ingentingen idag !
Matten är knäppare än vanligt är den allmäna meningen...

Men jag FIRAR ju min dotters 30-årsdag med att vara alldeles så där (försöker i alla fall!) "snäll".
Vilket innebär att jag inte går i taket när blomkrukorna flyger här. Suckar lite (mycket, väldigt mycket) och plockar upp och sopar... 
 
Har ringt dotera och "intesjungit"!!! Och det är en present som heter duga! Tycker hon ska vara jättejättetacksam för att hon slapp höra en massa skrålande i telefon! 
Det låter jäkligt illa när man hör det "live" och det blir inte bättre när man har lite taskig mobiltäckning....
Jag menar; en fullständigt tondöv mamma som skrålar via knastrig telefon kan man väl vara glad om man slipper? Visst borde hon vara glad?

Men fy farao vad jag saknar henne idag!!! Min lilla tjej som redan är 30 år!
Vad tiden har gått fort! Det var ju inte länge sedan hon tultade iväg på äventyr till sandlådan...
Fast det är ju några år sedan... Bevisligen...

Kan någon stanna tiden?
Fast i så fall; vänta tills träden blir gröna, för innan dess kan den (tiden) gott flyga iväg!!!

Hoppas ni har haft en fin dag idag!
Och en -lig kram till er!!!

7 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Grattis till både dig & dottern!!
    Ja, jag håller med dig.. nu vill vi ha vår!!!!
    Men snön kan ju försvinna UTAN att blaska, tycker jag =)
    Fy bubblan va blött & äckligt det kommer att bli...
    Nä, nu tänker vi på härliga våren så känns det mycket bättre =))

    Hoppas du haft en fin alla hjärtans dag!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Grattis till lilla tjejen! Vi kan väl stoppa tiden ett tag i maj månad.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    ja nog längtar man till våren och sommaren nu vintern är alldeles för lååång!

    Grattis till din dotter som fyller år!Hihi,du skriver så roligt...ja kanske hon är glad att slippa höra dig sjunga fast oftast så är det kanske man själv som tycker att det låter illa när man sjunger.=)

    Tack för ditt besök hos mig!
    Hoppas du haft en fin Alla hjärtans dag!

    Varm Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tina; Tackar för gratulationer (men hon fyller faktiskt inte år förrän 23.58 *pip*. Så det så!)!

    Och jodå; nog har det varit rätt så lugnt och skönt här! Bara en eller annan blomkruka som har flugit och lite annat småtjafs med alldeles överaktiva kissemissar... Tror det är jobbigt för djuren också med denna långdragna kylan.

    Snösmältning UTAN blask vore inte fel :-)! Men hur????

    Ha det gott och var rädd om dig!
    Kramen!!!

    *******************************

    imse; Strålande idé! Maj blir jättebra!!!

    *********************************

    Maria; LOVAR att hon uppskattade att bli firad UTAN sång (skrål) ;-)!

    Konstigt att ett par månader verkar som flera år nu när det är så kallt... Men den kommer ju så småningom, våren!

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du skriver så roligt och fint. Jag blir så glad när jag lsäer din blogg.

    Vad härligt med en 30-årig dotter;) Mina börjar med bli stora tycker jag (och de) fast de är "bara 14 o16" men de är så otroligt modiga och klarar sig själva ute(enligt dem själva) Kanske är bättre att längta tills de är ännu äldre....
    kram...

    SvaraRadera
  6. Hei igjen :o)

    Gratulerer med datteren :o) Min mellomste datter ble fjorten på lørdag .. i tillegg til at vi på søndag hadde noe som kalles "morsdag" i Norge. Har dere det? De to eldste "glemte nesten" mordagen - mens den minste på fire og et halvt - hadde kjøpt en plante til meg .. :o)Hun kan å smiske med sin mamma ja .. :o)

    Men jeg synes helt klart at din datter burde blitt glad når du ikke sang i telefonen :o) Det hadde i alle fall mine blitt .. hahaha ..

    Her har det nå vært noen varmegrader og mye snø har smeltet. Fuglene kvitrer i skogen og man får et håp om at det en gang kan bli vår igjen :o)
    Hadde ikke blitt glad om jeg fikk se et slikt vinterlandskap som du viste frem øverst i innlegget ditt - her nok en gang .. *sukk*

    Ha en kjempefin uke - forhåpentlig med masse sol .. og snøsmelting :o)

    Klemmer!!

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott till lilla dottern! Jag kanske inte ska beklaga mig när sonen "bara" fyller 6. ;-)
    Hoppas att ni har rätt i att sonens sovstil betyder att han är trygg. Då har man ju lyckats med något i alla fall. Hi hi!
    Massa kramar tillbaka!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!