Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 18 februari 2010

Repriser

Så här ville jag helst tillbringa dagen idag,
men eftersom jag inbillar mig att mina fåglar kommer att döden dö om dom inte får nya  kvistar i sina burar en gång i veckan (jo, så är det (nog) alldeles säkert, Annacarin!), gick jag ut i snöiga skogen

och plockade kvistar med fara för livet ...
Är ju en aningens aning "vinglig" eftersom lederna i bäckenet inte riktigt vill hålla ihop.
Och det var snö som gick över knäna där i skogen.
Mina stövlar slutar under knäna... Det blev kallt om fossingarna kan jag tala om!!!
Dessutom låg det rötter och stenar på lur under den där myckna snön. Är säker på att dom bara var ute efter att "fälla" mig  !!!  Och funderade lite på hur i jisse namn jag skulle ta mig upp OM jag nu dråsade omkull...
Det enda jag var säker på var att jag inte skulle behöva stupa med publik. Och det var ju en fördel i alla fall. Eller kanske inte; för det hade ju varit bra om det hade funnits någon med lyftkran i närheten om utifall att...

Tror ni fågelrackarna var tacksamma?
Nähädå!!!
Dom behagade klaga över att det inte blev städat i tid.
Dvs klockan jättetidigt på morgonen.
Men idag kom vi/jag upp sent.

Pratade nämligen i telefon halva (nästan hela) natten...
Tiden går fort när man har roligt, ha, ha!



Och här har det börjat blåsa och snöa...

Repris på reprisen!!!


Nä, nu är det pannmatardax igen!
Och sedan blir det nog sängläge för den här något jättetrötta matten...
Tror inte det är nåt på TVn som är tillräckligt intressant för att hålla mig vaken.

Natti, natti! Sov gott!



6 kommentarer:

  1. Synes jeg ser deg vase rundt i skogen og snøen .. :o)

    Du skriver så bra og morsomt :o)

    Ha en god natt - sov godt!

    Klemmer!

    SvaraRadera
  2. Nämmen inte behöver väl pippirackarna nya kvistar hela tiden heller!? Uppenbarligen inte :) offra sig sådär i skogen...ajabaja!

    sov nu så gott! här ska vi glo på Anja igen :)

    kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!!
    Du är ju bara sååååå underbar!!!
    Tack för att du är min vän! De ger så mycket!! Tack fina du!!
    En fin helg önskar jag dig & hoppas att du kan sitta inne vid en brasa & mysa & se på ovädret som rusar utanför & när du sen på morronen slår upp dina ögon..då.. då ä'r det VÅR =))
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Usch vilka äventyr du utsätter dig för. För de otacksamma fågelstackarna.
    De överlever nog utan kvistar, nån dag i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Torilpia; Kan tro att det ser kul ut, ha, ha!
    Kan säga att jag är TRÖTT på snö nu! Och mer kommer det!

    Ha det gott och var rädd om dig!
    Kram!!!

    ***********************************

    Hugan; Vad gör man inte för att dom små kräken ska tro att dom har en snäll matte... Kan ju inte tala om hur det egentligen är, då rymmer dom nog ;-)!

    Kramelikram!

    **********************************

    Anne; Ha en toppenhelg själv!

    Kramen!!!

    **********************************

    Tina; Ja, du! Inte fasen blir det mycket utevistelse i alla fall... Jisses, vad det snöar!!!
    Tänk om det kunde vara vår imorgon...

    Ha det gott och sköt om dig!!!
    Kramen, vännen!!!

    *********************************

    imse; Jo, nog skulle dom kunna klara sig några dagar, men det är ju det här med "duktighetssyndromet"... Idioti!!!

    Kram på sig och ha en fin helg!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!