Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 10 februari 2010

En "aning" gnällig idag...


Här sitter Harryette och Kecke och sitter... 
Och ute är det vitt, vitt...
Funderar på vad dom tänker när dom kikar ut genom fönstret.
Kanske tycker dom som jag att det blir rätt så enformigt med allt detta vita dag efter dag efter dag efter...

Äsch; jag är nog lite småsur idag.
Har fått något som åtminstone liknar en inflammation i muskelfästena i högerarmen.
Har dessutom kommit underfund med, under dagens lopp, att jag är ruskigt högerhänt.
Och när det börjar blåvärka bara jag försöker greppa något så simpelt som min kaffekopp blir jag en aning puttrig...

Inte blir det bättre när jag kommer på att jag är otroligt gnällig för jämnan... Ibland (mycket ofta) blir jag jäkligt trött på mig!!!

Och så undrar jag förstås om jag är ensam i hela vida världen med att vara så här rysligt grinig?!
För är det så illa gäller det att snabbt anlägga moteld.
Innan alla djuren emigrerar till något trevligare ställe.
Gör dom det blir det nog vansinnigt ensamt här...

Nä; dags att hitta lite gott humör i någon gömma!
Imorgon eftermiddag ska det köras till Dalum (i sakta mak) för att hämta "Mellan-M" och J.

Det ska lagas dator. Eller lagas och lagas. Nån, (typ Mellan-M) som förstår sig på datorer, får väl förklara för den jäkla maskinen att jag faktiskt vill komma åt mina bilder och dokument, så att jag kan använda dom. Om den (datorn) sen vill ha godheten att se till att skrivaren börjar funka igen vore det ju toppen!
För det är ju därför man har en skrivare. För att kunna skriva ut grejer man har klottrat ihop på datorn. Och då är det ju alla tiders om det hela funkar.

En sväng till pannan får det väl bli nu...
Nån mer än jag som läääääängtar efter våren???
Fy sjutton, vad jag blir trött på detta eldande!

Men Nalle gillar att gå ut med sitt lilla täcke (fast vi kallar det jacka, det låter lite bättre, tycker Nalle) och Uffe gillar att gå ut hur illa det än är med snö eller regn eller... Han är nog lite knäppig, Uffe! Tycker Nalle och jag... För vi är inte överdrivet förtjusta i kylan, jackor till trots Sickened...

Ha en fin kväll och var rädda om er!

Good Night

7 kommentarer:

  1. Är det Alla Hjärtans Dag som är anledningen till den nya bakgrunden? Tjusigt värre. Du får snart hjälpa mig att lägga in något på min sida. Ps. Det kom inte så mycket snö. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Bakgrund till doteras ära! Hon fyller 30 år på söndag, min lilla "maska"... Så här firas "Alla hjärtans dag" med dunder och brak varje år!
    Fick ingen elräkning, men sotarmurre hade skickat en... Dom har vett att ta betalt! Nästan fyrahundra för en kvarts arbete... Jisses!

    Skönt att det inte blev så mycket med snöandet! Det finns ju så det räcker ändå!!!

    Kram på sig!!!

    SvaraRadera
  3. Hej på dig vännen.
    Idag skall jag börja med din bakgrund på bloggen för jag glömde skriva om den igår. Den är UNDERBAR även om det är ett vitt helvete ute så känns det som vår här inne ;D tack för det.
    Lilla vännen har du inte märkt hur många det är som är griniga på detta kalla & vita. Du får nog göra en titt på andra bloggar & på kommentarer så ser du att du inte är mera grinig än någon annan.
    Å nyss såg jag att de har Väldigt lite snö uppe vid lapporten tror du vi kan be dem ta lite från oss, för de vill ju ha mera & de vill inte vi eller hur fniss.
    Tror inte att din djur tycker du är grinig (jaja kanske Uffe då da som inte verkar bli påverkad hur vädret än är)
    Inte kul när man har ont i något man behöver mycket (som armar/händer & huve)
    Jag har varit på rundtur idag med pappa & när jag kom hem dog min överkropp helt var tvungen att lägga mig, somnade i två timmar & nu är jag bara halv död *asg*
    SE nu har jag oxå gnällt så du är inte ensam om det.
    Ta hand om dig vännen och kör vacker till Dalum.
    Kram på sig.

    Anniqua
    PS kan du skicka M till mig för jag har stora problem med bloggkontot hihi DS

    SvaraRadera
  4. Anniqua; M påstår att rent tekniskt förstår han sig på datorer, men bloggeriet och internetandet överlåter han med varm hand till andra...
    Och imorgon blir det "operation laga datorn"...

    Överlevde resan i snömodden... Tänk om det åtminstone kunde bli barmark på vägarna. Det vore välan inte för mycket begärt.

    Hoppas du mår bättre?! Du får väl för sjutton vara rädder om dig!!!!

    Hörs snart av! Och se till att ta det lite lugnt, tjejen!!!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  5. Nei - du er ikke alene om å være grinete .. er jo ikke rart om man er lei av snø og kulde nå. Vi er snart i midten av februar og om en drøy måned må jo våren begynne å vise seg litt .. håper jeg da.

    Høres ut som om du har skikkelig vondt i armen din .. kanskje du må forsøke å omprogrammere i hjernebarken .. når du skal gjøre noe som du vet er vondt - ta smertestillende på forhånd slik at det ikke blir så vondt. Samtidig forsøker du å gjøre det på en mer lystbetont måte .. gjør du det ofte nok - vil ikke hjernen huske at dette gjorde så vondt og smertene vil avta. Høres vel litt rart ut .. har noe med smerteport og sånt å gjøre .. skulle ønske jeg visste helt og holdent hva det går ut på.
    Men smerter gjør oss irritable og grinete - ingen tvil om det.

    Håper du får igang pc'n og skriveren også .. og at humøret blir bedre når alt fungerer som det skal.

    Ha en kjempefin helg - klemmer!!

    SvaraRadera
  6. Men gnällig får man vara, ibland. Och våren måste komma snart.

    Kram

    SvaraRadera
  7. vintern kan vara ett elände....
    Men faktiskt....i GÅR var det enormt vackert och fint när solen gnistrade på all rimfrost på träden.
    Och hellre detta än grå-blask!

    Fast det behöver ju inte precis komma MER för nu har vi så vi klarar oss till och med över påsken tror jag!

    Va rädd om dej och hoppas att du och "kidsen" fick en trevlig stund ihop!
    Gott när ungarna klarar av att hjälpa en med "haverierna" ibland!

    Kram på dej och take care!!
    Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!