Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 16 februari 2010

Något udda vårkänsla (?)

Har varit i stan idag.
Värkmedicin var av nöden tvunget att hämtas. (Jävla arm!!!)
Kanade ner till Dalum vid halv elva tiden för vidare färd på saltad väg till U-hamn.
Hade alldeles glömt vilken dag det var... 
Veckovill är jag tydligen också. Förutom allt annat jag glömmer, alltså. 
Och en liten detalj hade jag glömt idag.
Tisdagar är nämligen fiskvagnen som finns på "takparkeringen" på ICA öppen.

Detta medför att det är relativt ont om plats där. Och jag är ju vanemänniska, så jag hävdar att det SKA finnas plats för "Missilenbilen" där.
Hittade en tom ruta till slut och fick backa in bilskrället. Den är svårbackad. Eller också (troligare)(mycket troligare!!!) är det så att jag inte är så haj på det där med att köra baklänges...

Uträttade (nästan) allt jag skulle och begav mig hemåt...
Det var då jag SÅG DET!!!!
På hemvägen, alltså...
För första gången på evigheters evighet syntes asfalten på vår lilla väg!!!

Jisses!
När man nästan får vårkänslor för att asfalten syns måste det ha gått långt.
Det har det!
Jag vill ha vår!!!

Men det har snöat i eftermiddag - igen...
Och mer ska det komma, sägs det...
Men jag har sett asfalten på lilla vägen! Så det så!!!


13 kommentarer:

  1. Hello vännen!!!!!!
    Vad hjälper det att man ser asfalt. Här har det snöat sedan kl 1 inatt & hela dagen. Inga jätte
    mängder men hela tiden blir sååååååååååååååååå trött.
    Tack för vårbilderna man blir ju på bättre humör av att se dem.
    Idag tog vi ut lillkatten i snön, hon försvann i snödjupet, tur att vi hade kopplet på henne. Vi hade inte hittat henne annars;D tror inte hon vill gå ut på ett tag hihi.
    Vilken tur att du klarade dig till stan och tillbaka utan tillbud.
    Sköt omdig bästa du och varma kramar från mig.

    Anniqua

    SvaraRadera
  2. Ååååhhhh, man blir ju varm i hela kroppen av den bilden!!
    Jag vill också ha VÅR NU!!!!!!

    Och tänk att lite asfalt kan göra en så glader?
    Ja du...nu har man sannerligen fått nog av snö-eländet!
    Men pust och stön....MER ska det drösa ner! Var KOMMER all snö ifrån???????????

    Kram på dej! Jenny

    SvaraRadera
  3. Det var nog inte asfalt. Det var svart snö. Optimisten Annacarin

    SvaraRadera
  4. Asfalt? Har glömt hur det ser ut!

    Gratta vovven!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Först ett grattis till Uffe. Ser att ni firade ordentligt.
    Upp och ned vända världen. Bli glad åt lite asfalt, men jag förstår dig.
    Glädjen blir inte så lång, mer snö på väg. Vi får titta på vårbilder i väntan på mera asfalt.
    Fortsatt bra vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Jag vill åxå ha asfalt så in i bengen mycket att jag ser i syne;))
    Kram på dej

    SvaraRadera
  7. Anniqua; Men det är bra att man ser asfalten nån gång ibland så att man vet att den finns kvar och inte har emigrerat ;-)...
    Gissa om det var skönt att komma hem med hel bil och nästan allt jag skulle fixa. Glömde bara lite... Men jag är van! Tar det en annan dag. Om en vecka eller så...

    Kramen och var rädder om dig, du! Hörs snart!!!

    ******************************

    Jenny; Har suttit och tittat på bilder (kan ju det nu när datorn är fixad :-)!) och känt att jag verkligen längtar efter blommor och gräs. Till och med ogräset! Och det verkar ju lite sjukt!!!

    Tror det är någon ondsint rackare som sitter och tillverkar snö på rent jäkelskap :-(... Frågan är väl var allt vatten ska ta vägen sen när snön smälter...

    Ha det gott och krya på dig! Du lät inte så där värst piggelin idag!

    Stor kryapådigkram!!!

    ********************************

    Annacarin; NÄ, det VAR asfalt!!! Du överträffar snart Ronny Eriksson och han är ändå rätt duktig pessimistkonsult ;-)!

    Kram på dig!

    *********************************

    imse; Jag också... Tog några kilometer innan polletten trillade ner :-)!
    Vovven tackar; VOFF!

    *****************************

    Viola; Ja du; börjar fundera på allt vatten det måste bli när så mycket snö ska smälta... Kanske dags att investera i båt ;-)?

    Uffe tackar för gratulationerna. (han börjar bli riktigt stöddig här, ha, ha)

    Får väl sitta och gå igenom alla vår- och sommarfoton och drömma lite...

    Ha det jättegott och sköt om dig!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  8. Bibban; Hade jag varit alldeles säker på att jag hade fått vara alldeles ensammen på vägen hade jag nog stannat och gått ut och känt på asfalten... Men man kan ju inte göra bort sig hur mycket som helst!
    Har nog redan ett rykte om mig att vara en aning knäppig och "udda", he, he!
    "Häxan i Flårekulla", buuuu!

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera
  9. Hej fina vän!!
    Å, vad din blogg gör mycket för mig. BÅDA dina bloggar!!
    Jag är sååå tacksam för att du kom in i mitt liv. Du ger mig så mycket!!
    Ville bara du skulle veta det!!
    Hoppas din arm blir bra snart.. inget kul med smärtstillande tbl..
    Kram Tina

    SvaraRadera
  10. Tina; Men, vännen, blir ju alldeles rörd ju! *en aning tårögd*
    Tack!!!
    Du är alldeles för snäll!!!

    Är ju himla dålig på att uppdatera den andra bloggen. Tänkte fortsätta med runorna... Nu har jag ju inget att skylla på när datorn är lagad, he, he... Det kommer nog (en annan dag)!

    Den där armen blir väl bra så småningom, men jag är rätt van vid detta laget att inflammationerna hoppar omkring och sitter än här och än där :-). Fast högerarmen är ett jäkligt dumt ställe (när man är högerhänt)...

    Ha det gott idag och var rädd om dig!
    Kram på sig!!!

    SvaraRadera
  11. Hejje,
    du är inte ensam..
    Jag längtar snart "ihjäl" mig :)
    Vår och vår är det ända jag tänker på snart:)
    Hm, tror du att det hjälper att beställa bikini och badtofflor?
    Ha en fin dag och tänk glada vårtankar!
    /Anne

    SvaraRadera
  12. Jeg skjønner veldig godt at du ble glad for å se asfalt jeg :o) Blir skjønt å få oppleve det etterhvert .. :o) Gleder meg veldig.

    Bra du fikk en fin handletur :o)

    Klem!

    SvaraRadera
  13. Anne; Hejsan! Och välkommen!!!
    Om tillräckligt många köper nya badkläder BLIR det kanske vår av bara farten ;-)!!!

    Ha det gott!

    ********************************

    Torilpia; Fast nu snöar det igen...
    När sjutton tar det slut?
    Får fortsätta kika på mina sommarbilder och längta...

    Ha det jättebra!
    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!